[Accord 2.0i LS 2000] Electrische problemen

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
pakjebakmeel

[Accord 2.0i LS 2000] Electrische problemen

Post by pakjebakmeel »

Argh, net de Accord terug gekregen van de garage na een reeks prijzige reparaties en nou doet het volgende probleem zich op:

Stadslicht aan; alleen rechts gaat aan maar tezamen met de blauwe grootlicht indicator. In stadslicht stand groot licht aanzetten; alleen rechter grootlicht gaat aan en blauwe grootlicht indicator gaat feller branden.

Pookje doordraaien naar dimlicht stand; alleen dimlicht rechts gaat aan en blauwe grootlicht indicator gaat uit. In dimlichtstand groot licht aanzetten; alleen rechter grootlicht gaat aan en blauwe grootlicht indicator gaat aan.

Het volgende even geprobeert om te kijken of ik verder in de richting van het probleem kwam:

Relais in de zekeringenkast omgewisseld, geen verschil.
Zekeringen omgewisseld, geen verschil.

Wellicht kunnen jullie enige tips geven waar en hoe ik de draden door kan meten? Het klinkt mij in de oren als een rotte kabelboom links. Kzou het graag zelf oplossen, heb deze week al ruim 800 euro afgestaan aan de garage.. :( :roll:
HONDA

Post by HONDA »

Mijn eerste tip is: stel je eens voor in het juiste topic zoals hier gebruikelijk is. :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
pakjebakmeel

Post by pakjebakmeel »

HONDA wrote:Mijn eerste tip is: stel je eens voor in het juiste topic zoals hier gebruikelijk is. :D

hehe, sorry for that.. Ben ik een beetje aan voorbij gegaan, zit altijd lekker door jullie forum te browsen en alle mooie Type-R's te bewonderen. Had me al een tijdje geleden geregistreerd maar nooit iets gepost.

*knips*, introductie tekstje even verplaatst naar het juiste forumdeel. :roll:
Delta_lima

Post by Delta_lima »

Welkom :)

Wat hebben ze in de garage precies gedaan of vervangen?
Je zou het daar in de buurt moeten zoeken, als je voor het bezoek aan de garage nog geen problemen had.
Ik neem aan dat je voor 800,- heus wel terug kunt gaan en zeggen, jongens dit is niet goed.

Waarschijnlijk zijn er 2 connectors ergens omgewisseld?

Massaprobleem lijkt het me niet.
pakjebakmeel

Post by pakjebakmeel »

Delta_lima wrote:Welkom :)

Wat hebben ze in de garage precies gedaan of vervangen?
Je zou het daar in de buurt moeten zoeken, als je voor het bezoek aan de garage nog geen problemen had.
Ik neem aan dat je voor 800,- heus wel terug kunt gaan en zeggen, jongens dit is niet goed.

Waarschijnlijk zijn er 2 connectors ergens omgewisseld?

Massaprobleem lijkt het me niet.

2 nieuwe wiellagers
voorbumper gefixeerd
nieuwe hoofd en hulp druk cilinder
nieuw motor draagrubber
nieuw bougies

Kheb even gemeten, de lampjes maken wel massa maar met ruim 16 ohm. Als ik mijn meter instel op Amperes en dan de massa van de lamp doorverbind met de pool van mijn accu gaat ie branden. Als ik hem doorverbind met het massapunt in mijn linkerspatbord (waar ie aangesloten zou moeten zijn) gaat ie ook branden.. Dan zou er iets in de kabelboom van de koplampunit naar het massapunt zitten? :-?
pakjebakmeel

Post by pakjebakmeel »

Mwokeey, kheb de lampjes rechtstreeks op de accu aangesloten. Het massapunt zelf is okeey maar het is dus iets in de boom er naartoe. Alles werkt nu iig weer tijdelijk en ik zal msschien dit weekend even de koplampunit uitbouwen :-)
Lucas79

Post by Lucas79 »

Sterket ermee, zou het gekomen kunnen zijn dordaat de garage met je bumper is bezig geweest? In dat geval zou ik zeker bij hun verhaal gaan halen na zo'n dure reparatie!
Deus Ex Machina!
pakjebakmeel

Post by pakjebakmeel »

unicorn wrote:Sterket ermee, zou het gekomen kunnen zijn dordaat de garage met je bumper is bezig geweest? In dat geval zou ik zeker bij hun verhaal gaan halen na zo'n dure reparatie!

Tsja, daar zat ik ook aan te denken maar daarvoor viel het licht af en toe wel eens uit dus volgens mij is het meer een probleem wat er al zat wat nu door gaat zetten.. :roll:
Locked