k24a bak

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
mini-r

k24a bak

Post by mini-r »

Hallo,

Voor een project wil ik een k24a8 inbouwen (ja weer in een mini, maar nu achterin). mijn vraag is: zijn de afmetingen van de bak in hoofdlijnen gelijk aan die van een K20A? Een K20a past namelijk.

Ik ga er vanuit (ik weet, je moet nooit ergens vanuit gaan) dat de maten van het blok iets groter zijn, maar ik hoop dat de bakmaten ongeveer hetzelfde zijn. Ik kan nog nergens een bak vinden om in tet meten, vandaar de vraag.

Mvrgr.,

Marco
HONDA

Post by HONDA »

Voordat mensen gaan zeuren over je voorstel topic:

http://hotel.messageboard.nl/3633/viewtopic.php?t=371
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
EK20A

Post by EK20A »

Bakken zijn qua buiten afmetingen gelijk, past dus. Let wel op dat er een verschil in versnellingen (5 en 6 bak geleverd)/ overbrengingsverhoudingen is.

Een k24 van een accord type S zou een leuke optie zijn. Let wel dat de V-tec helaas verschilt. (Of je moet een k20 kop met k24 onderblok gebruiken) Daarnaast heeft de k24 15mm meer deckhoogte, weet niet of dit een probleem kan zijn in jou setup.

Gr Bas
mini-r

Post by mini-r »

Bedankt voor je antwoord. Hoogte = geen probleem. Komt achterin.

Ik ga bouwen :)
LCR

Post by LCR »

en wij gaan smullen. Suc6
mini-r

Post by mini-r »

Hallo,

Na wat zoeken vond ik een Accord bij sloperij Penders in Rotterdam. Deze had een (Engelse) Accord staan met een K24 motor. De motor had ongeveer 10000 mijl gelopen (geen kilometerteller meer in de auto :shock: ). De conditie van de motor zag er, voor mij, ook goed uit.

Na wat onderhandelen besloot ik de motor + bak te kopen. Hij moest dan nog uit de auto worden gehaald. Een week later kon ik de spullen ophalen.

Op een pallet stonden klaar: de motor, de bak en de drukgroep. Dus los van elkaar. Ik vroeg nog: waarom is dit alles losgehaald?. Het antwoord was dat dit makkelijker uitbouwen was (de bak ok, maar de drukgroep?????). Omdat alles er goed uit zag en de spullen volgens zeggen uit de auto kwamen die ik gezien had besloot ik eea. mee te nemen (de bak zag er wel "gebruikter" uit dan de motor overigens).

In de werkplaats besloot ik de bak te monteren. Eerst die drukgroep er in gezet (sje 103Nm aanhaalmoment voor die boutjes..) en toen de bak tegen de motor aan. Dit lukte niet. Zowel in de motor als de bak zaten pasbussen. Op dezelfde plek, dat vond ik gek. Enfin, busje uit de bak gehaald en de bak er tegen aangezet. De plaat tussen bak en motor mistte overigens (geen idee hoe zo'n plaat heet?). Toen de bak er aanzat begon ik te schakelen, zomaar eigenlijk, een beetje spelen. Ik kon echter maar 5 versnellingen + een achteruit vinden.

Mijn vraag is nu: alle Accords hebben toch een zes-bak, zeker een hele recente? Ik vermoed dat ik niet de goede bak (gyl3-1001658 staat er op) heb gekregen?

Nog een vraag: mijn mini met integra-blok heeft gelijke aandrijfassen, dus met tussenlager. Hebben Accords dat niet ook allemaal (heb wel onder een Accord gelegen een tijdje terug, die had dat volgens mij)? En waarom zou een bedrijf het tussenlager er af halen als ik het geheel, dus motor + bak koop?

Laatste vraag: hoe noem je die afdichtsplaat tussen bak en blok? Of wat dat dan ook is (op mijn 20klepper die ik eerst had zit zo'n dunne plaat tussen blok en bak)? Zit er verder nog iets van een pakking tussen?

Alvast bedankt,

Marco

Ps: de motor past RUIM achter in de Mini. Hij is niet veel groter dan de 20 klepper die er in zat. Hij is wel een stuk hoger (slag etc..), maar dat is geen probleem. Ik ga wel een 4e motorsteun fixen, want een gelijk project met een K20A levert al problemen op.
De motorsteunen breken soms.
EK20A

Post by EK20A »

De bak heeft een tussenas aan de linker zijde. Deze zit vast op het blok.
De bakcodes moeten de honda guru's je mee helpen.

Gr bas
CyRaX

Post by CyRaX »

Als de pasbusjes niet op dezelfde plek zaten, dan durf ik voor 99% zeker te zeggen dat deze bak niet bij dit blok hoort.
bertjehonda

Post by bertjehonda »

ik denk dat je een oor aangenaaid ben met de bak en drukgroep. is echt totaal onzin om alles los te leveren terwijl het vast zat.
dat is extra werk en tijd voor hun dus kost t ze extra geld en iets wat een sloperij niet doet is extra werk voor niks
dus ze hebben hier een verdienstelijke reden voor gehad....
mini-r

Post by mini-r »

Hmm heb ook geen goed gevoel erover. Ik breng het hele spul terug. Bah.
EK20A

Post by EK20A »

Meneer Penders staat ook niet bekend als de meest nette autosloper van NL. "penders altijd raak"..... Vaak haalt hij de ondedelen links en rechts bij andere sloperijen op..
BugsM

Post by BugsM »

Als de pasbussen op dezelfde plek zitten dan hoort de motor en bak dus echt nooit niet bij elkaar, maar dat wist je zelf ook wel... :wink:
k24 heeft dus ook 6 bak. Misschien een bak van een 2liter?
Alleen al om deze reden zou ik de hele handel terugbrengen. Dit is niet de motor of bak wat je hebt gekocht....
Locked