Ik heb een EK4 van het jaar 1999 een 1.4 Benzine.
Catback van SRS staat erop voor de rest niets van tuning.
2 maand geleden start ik mijn motor en geeft hij ineens gas tot 3000 toeren. En dan gaat het van 1000 toeren tot 2200 toeren constant. Dus vroem vroem. Zonder dat ik gas geef.
De laatste weken begint dit meer en meer voor te vallen. Als ik dan 5 min ermee rij en hij is warm dan heeft hij het niet meer.
Mijn vraag is wat kan dit zijn?
Hopelijk geen zware kost want volgende maand, half juli heb ik mijn fn2.
Als ik weet dat dit een kleine kost is ga ik morgen al naar garage voor het te laten maken.
Die heeft hij niet...
Meestal is het een probleem met de water temp sensor. Dat de stekker half rot is en de bedrading rot is.
Of wat ook veel voorkomt is dat de regelklep van de stationair ligt te etteren.
Dat weet Keun wel, heeft deze de 3 of 2 draads stationair klep?
die ek4 met 1.4 motor is een vaag geval. Hij zou obd2 moeten zijn maar heeft obd1 stekkers op zn ecu.
Het is een vage kruising tussen obd1 en obd2 dus weet ik zo even niet presies welke stationair klep er op zit. Volgens mij dat nieuwe type wat nog wel eens vast wil zitten.