Ontluchting van bezinetank, waar?
Ontluchting van bezinetank, waar?
Als ik mijn dop open drai(voor het tanken) hoor je een hop gesis.
Denk dus dat mijn be/onluchting verstopt zit.
Waar zit deze bij een CTR 2003? In de dop zelf of?
Denk dus dat mijn be/onluchting verstopt zit.
Waar zit deze bij een CTR 2003? In de dop zelf of?
-
volgens mij hoort het wel zo dat gesis, :?:
de tank is immers volledig (lucht)dicht
door dat er benzine wegvloeit, de lucht dus meer ruimte (volume) moet innemen (+40dm3), en de luchtdruk in de tank dus in feite iets verlaagt.
bij het openenen komt druk in de tank weer op gelijk niveau met de bewoonde wereld. :wink:
door dat er benzine wegvloeit, de lucht dus meer ruimte (volume) moet innemen (+40dm3), en de luchtdruk in de tank dus in feite iets verlaagt.
bij het openenen komt druk in de tank weer op gelijk niveau met de bewoonde wereld. :wink:
- Gaskleppie
Dat is gelukkig niet waar, anders zou elke tank plat gedrukt worden door de buitenlucht druk.
Er is een ontluchting via een klep richting je intake. Als je net je motor uit zet heeft deze lekker staan zuigen aan de tank en heerst er een onder druk. Wacht een tijd en je zal zien dat de druk langzaam weg kan lopen. Na een tijd hoor je namelijk niks meer.
Maak je niet druk om het gesis uit de tank(dop).
Kan beslist geen kwaad en elke benzine-auto heeft dat, diesels wat minder.
Het is ook geen defect, geen nadelige gevolgen voor later. Soort van "produkteigenschap" :lol:
Dagelijks maak ik het meerdere malen per dag mee bij elke Civic Hybrid of Insight die wij moeten voltanken.
Het is ook geen defect, geen nadelige gevolgen voor later. Soort van "produkteigenschap" :lol:
Dagelijks maak ik het meerdere malen per dag mee bij elke Civic Hybrid of Insight die wij moeten voltanken.
Keung wrote:Maak je niet druk om het gesis uit de tank(dop).
Hoe... moet je de Hybrid en Insight elke dag tanken??? Dacht dat die net zuinig waren. :lol:
sorry voor het onnozel off topic grapje... moest er effe uit. :lol: :lol: