Type-R Racer (EP3 30th Anniversary) *UPDATE, nu met foto's!!
-
-
Buis blingt zeker, alleeen ben ik bang dat dat het enige is wat die buis doet.
PK winst zit er zeker niet in eerder pk verlies.
Ow ja het geluid wordt wel bruut.
maar verwacht maar geen winst van 20 pk eerder +/- 10 pk verlies met die warme lucht zuiger.
maar verwacht maar geen winst van 20 pk eerder +/- 10 pk verlies met die warme lucht zuiger.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
g-unit wrote:Buis blingt zeker, alleeen ben ik bang dat dat het enige is wat die buis doet.
In de zomer zal je zeker wat missen, in tegenstelling tot de winter!
Maar deze intake is er voor het brute geluid onder geschroefd en niet voor de performance! :twisted:
Dirk V wrote:
In de zomer zal je zeker wat missen, in tegenstelling tot de winter!
Maar deze intake is er voor het brute geluid onder geschroefd en niet voor de performance! :twisted:
Met een cold air sla je 2 vliegen in 1 klap. zowel geluid al pk's
De bling is leuk.
maar aanraden zal ik het niet doen. warme lucht is niet al te best voor de motor. pk winst of verlies zal je niet merken. je zuigt meer lucht aan, maar de lucht is warmer. is + en -.
word of advice: hou de kleur van je bougies in de gaten. mokka bruin = tip top in orde. vol zwart = weg met die intake..

maar aanraden zal ik het niet doen. warme lucht is niet al te best voor de motor. pk winst of verlies zal je niet merken. je zuigt meer lucht aan, maar de lucht is warmer. is + en -.
word of advice: hou de kleur van je bougies in de gaten. mokka bruin = tip top in orde. vol zwart = weg met die intake..
-
De intake zit er voor het mooie geluid. Wat vermogen betreft maakt het voor mijn gevoel niet veel uit, ik heb niet het gevoel dat ik vermogen verloren heb. Ik heb speciaal niet voor een cold air intake gekozen i.v.m. de regen hier in Nederland, is gewoon geen optie.
In Amerika rijden er heel veel RSX-en rond met deze Injen SRI. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord dat de motor er slecht op reageert, hebben jullie hier andere ervaringen mee???
In Amerika rijden er heel veel RSX-en rond met deze Injen SRI. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord dat de motor er slecht op reageert, hebben jullie hier andere ervaringen mee???
Zoals elke luchtfilter heeft ook een CAI onderhoud nodig. Helaas vergeten veel mensen dat waardoor ze een slechte naam krijgen zoals Gaskleppie al aan haalt. Mensen gebruiken hem zonder spatkuip waardoor het heel snel achteruit gaat. In een afgesloten bumper is er niets mis mee! Hou het filter gewoon in de gaten en maak het zo nu en dan schoon.
Het is een feit dat een WAI minder vermogen zal geven dan een standaard luchtfilter doordat er warme lucht aangezogen wordt. Het technisch verhaal zal ik achterwegen laten maar met warme lucht presteert een motor gewoon minder, dat is een feit!
Het is een feit dat een WAI minder vermogen zal geven dan een standaard luchtfilter doordat er warme lucht aangezogen wordt. Het technisch verhaal zal ik achterwegen laten maar met warme lucht presteert een motor gewoon minder, dat is een feit!
Type-R Racer wrote:De intake zit er voor het mooie geluid. Wat vermogen betreft maakt het voor mijn gevoel niet veel uit, ik heb niet het gevoel dat ik vermogen verloren heb. Ik heb speciaal niet voor een cold air intake gekozen i.v.m. de regen hier in Nederland, is gewoon geen optie.
Sincx heeft het getest op de test bank bij de meetin bij Rica voorig jaar!
188 pk dus minimaal -/+ 12PK verlies.
g-unit wrote:"Type-R Racer":28r42ymi wrote:De intake zit er voor het mooie geluid. Wat vermogen betreft maakt het voor mijn gevoel niet veel uit, ik heb niet het gevoel dat ik vermogen verloren heb. Ik heb speciaal niet voor een cold air intake gekozen i.v.m. de regen hier in Nederland, is gewoon geen optie.
Sincx heeft het getest op de test bank bij de meetin bij Rica voorig jaar!
188 pk dus minimaal -/+ 12PK verlies.[/quote:28r42ymi]
Ten opzichten van factory-specs of hebben ze auto ook vooraf even op de bank gezet? Dat maakt ook nogal een verschil! 8)
Dirk V wrote:Ten opzichten van factory-specs of hebben ze auto ook vooraf even op de bank gezet? Dat maakt ook nogal een verschil! 8)
ik nam de 200 pk Factory specs aan als maatstaaf, maar hij is volgens mij toen eerst eerst compleet standaard erop geweest en daarna met de AEM V2 en dat resulteerde in pk verlies.
Ik heb met zowel de AEM V2 als de coldair AEM gereden, verschil was duidelijk merkbaar. De cold air gaf duidelijk wat extra.
Maar ieder zijn eigen ding.
Ik denk dat er performance wise er maar twee opties in aanmerking komen, zonder je daarbij vermogen moet inleveren:
1. CAI
2. OEM (modded) airbox of aftermarket (Mugen, Comptech)
CAI als je de auto niet als daily driver gebruikt.
OEM of aftermarket box wanneer je de elementen in Nederland moet trotseren.
Zelf rij ik al jaren CAI, maar stap over op een gemodificeerde airbox.
Groeten,
Tommy
1. CAI
2. OEM (modded) airbox of aftermarket (Mugen, Comptech)
CAI als je de auto niet als daily driver gebruikt.
OEM of aftermarket box wanneer je de elementen in Nederland moet trotseren.
Zelf rij ik al jaren CAI, maar stap over op een gemodificeerde airbox.
Groeten,
Tommy