Vandaag waren we op het industriegebied van Haasrode wat aan het filmen, het weer was ideaal, 2x goed gelanceerd en zalig opgetrokken, daarna wou ik nog 1 maal, maar mn wielen slipten door en ik kreeg serieus getril op mn stuur door het pattineren. Daarna kreeg ik em onmogelijk nog in 2de vitesse . Ik auto uitgezet en dan ging hij wel in vitesse, zo nog naar huis gereden door altijd op het juiste toerental te schakelen met gas bij te geven zo. Ambrieren helpt dus niet, kan hem enkel uit vitesse krijgen door gas te lossen en zo in neutraal gas bijgeven voor in hogere vitesse te krijgen.
Iemand een idee aan wat dit kan liggen? Had ik beter mijn auto laten staan ipv naar huis te rijden? Want soms kraakte het wel bij het schakelen. En wat me dit gaat kosten? Filmpje komt binnekort wel online al een chance dat dit nog gelukt is
Mijn beste vriend, Johan Vogels die nu een FN2 rijd ook hier van het forum, reed destijds een ITR. Zijn koppling/versnellingsbak was ook al een tijdje niet lekker, maar volgens de dealer was er niets mis mee.
Op de snelweg zat ik naast hem in de ITR, en we deden ong. 240/250 km/u. Toen hij wat afremde en terug wilde, ging hij i.p.v. in z'n 4 naar z'n 2. (Dit omdat kennelijk de 4 blokkeerde, en hij dus zonder dat hij het wist, naar z'n 2 ging).
Daarna had hij het zelfde probleem zoals jij het beschrijft! De ITR wilde niet meer naar de 2e en de 4e versnelling. Als hij in lagere toeren reed, moest hij echt stoppen, daarna naar z'n 1, redelijk veel RPM maken, en dan ineens door naar de 3e. Vervolgens in de 3e laten staan, en zo naar huis gereden!
Bij de dealer bleek dat er synchromessen stuk waren, en nog wat kleine dingetjes.... Reparatie kosten waren bij de dealer toen iets van 2200,- dacht ik me te herrinneren. (Later bleek dat de versnellingsbak nog op inloop olie reed)...
Ik hoop dat je er iets aan hebt, hoewel ik niet hoop dat jij ook op dit uit komt! Zou erg zuur zijn! Wens je veel suc6!
Nee ik krijg hem in geen enkel versnelling hoor, het is precies of de koppeling niet werkt gewoon. Als hij stil staat krijg ik em er wel in in 1ste, als ik dan start met koppeling ingeduwd dan begint hij ondanks vanzelf te rijden.
Klinkt weer als een gevalletje "veertjes uit de koppelingsplaat". Dit probleem is al enkele keren besproken.
Er zit denk ik niks anders op dan je versnellingsbak eraf halen en hopen dat het je koppeling is, en niet je bak.
1 voordeeltje, als het toch open ligt, kan je direct een lichter vliegwiel monteren.
voor jou hoop ik inderdaad dat het je koppeling is en niet de syngromessings want dat kost goed geld en een aftermarket van act of iets is vaak zelfs goedkoper en zelfs beter dan de oem honda.
succes
Als je nooit iets met turbo's van plan bent is deze perfect voor jou. Iets zwaarder maar gaat veeel langer mee en beter bestand tegen extremer gebruik.
als je een versterkte drukgroep koopt met disque en butier van een andere fabrikant dan origineel is het altijd aangeraden om het bijpassend vliegwiel te kopen. het raakvlak van de disque kan soms anders zijn op het het vliegwiel.
natuurlijk is het beste van niet,omdat je niet precies weet wat er gaande is. is het je koppeling of boite...als je er mee verder rijdt kan je de schade aan de boite vergroten,als het je boite is. in elk geval bij verder rijden met schade,word de schade alleen groter. het is altijd moeilijk precies te zeggen wat het probleem is als je de wagen en het probleem niet ziet in levende lijve. als je natuurlijk niet verder kan dan naar de dealer te rijden....maar een wagen is rap op de autotransporter gezet!
Sinister wrote:Maar mag ik zo nog naar mn dealer rijden?
Heb hetzelfde voor gehad, veertjes losgekomen.
Ik moest niet zo ver meer rijden tot aan de garage dus heb ik hem gestart en in tweede vertrokken en zo rustig tot daar gereden..
Ga ik ook doen, mijn dealer zij met 100% zekerheid dat het gewoon de koppeling was. Heb nu een 2de hands gekocht die echt zoals nieuw is heb het geld niet om performance parts te steken
:silly: ziet er niet goed uit....
Mijne maakt nu ook een raar geluidje. Weet alleen niet wat het is,maar intussentijd veel vernieuwd......op de koppelng na :shock:
Dat zal hem dus mss wel zijn: zo gaat ie...
Alleen bij koud en vanuit de eerste versnelling hoor je soms een "brrrrroet..." geluidje...auto schokt soms heel lichtjes bij langzaam optrekken(net alsof je lichte wielspin hebt). Bij snel niet :twisted:
Koppeling is gemaakt, ik heb nu precies ook meer pk, wat ik merk is dat mijn koppelingspedaal pas de laatste 3 cm begint te pakken, is dit normaal? Dit was met mijn oude koppeling minder erg. Kan ik dit instellen of is dit misschien door te laag koppelingspomp vloeistof? Ook is de pedaal minder stroef dan er voor dat is misschien omdat het een nieuwe drukgroep en koppeling is.
Greetz
Nee origineel, alle vervangestukken. Een veer was gebroken en blokkeerde de drukgroep. Ik denk dat ik mn boel moet ontluchten en dat hij dan rapper pakt.