Rode NSX info gevraagd
Rode NSX info gevraagd
Het Honda bloed stroomt bij ons nog steeds snel door de aderen en het kruipt waar het niet gaan kan.
Nu zijn wij aan het kijken voor een rode NSX uit 1991. Hij is in 1992 geïmporteerd uit Duitsland. Gekocht door een man uit omgeving Utrecht. Is eerst in Utrecht door Bois onderhouden, daarna door van Roon in Krimpen ad IJssel.
Helaas zitten er Remus :censor uitlaten onder. (uiteraard zal dit zsm veranderen als we hem kopen).
Kenteken is: DR VR 39 met 60100 km.
Dit is wat we er van weten. Mijn vraag is of iemand deze auto kent en mij er meer over kan vertellen. En of er mensen weten waar we op moeten letten bij de aanschaf van een NSX.
Alvast bedankt!
Nu zijn wij aan het kijken voor een rode NSX uit 1991. Hij is in 1992 geïmporteerd uit Duitsland. Gekocht door een man uit omgeving Utrecht. Is eerst in Utrecht door Bois onderhouden, daarna door van Roon in Krimpen ad IJssel.
Helaas zitten er Remus :censor uitlaten onder. (uiteraard zal dit zsm veranderen als we hem kopen).
Kenteken is: DR VR 39 met 60100 km.
Dit is wat we er van weten. Mijn vraag is of iemand deze auto kent en mij er meer over kan vertellen. En of er mensen weten waar we op moeten letten bij de aanschaf van een NSX.
Alvast bedankt!
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
Ik heb hier een buyers guide liggen, misschien wel 2. De ene is geschreven door een goede vriend van me ui UK, had er zelf een waar hij bijna alle moeren en bouten zelf vervangen door nieuwe RVS exemplaren, etc.
Een keertje langsrijden :wink: ?
Anders probeer ik van de week even om een scan te maken.
Een keertje langsrijden :wink: ?
Anders probeer ik van de week even om een scan te maken.
Re: Rode NSX info gevraagd
Jo& wrote:Dit is wat we er van weten. Mijn vraag is of iemand deze auto kent en mij er meer over kan vertellen. En of er mensen weten waar we op moeten letten bij de aanschaf van een NSX.
Alvast bedankt!
Ik zou zeggen roest, olie lekkage, rem schijven en interieur. dit in verband met het bouwjaar.
verder kan er weinig mis zijn met een auto met zo weinig km.
en maak in iedergeval een goeie test rit en trap 'm even goed in :wink:
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Re: Rode NSX info gevraagd
g-unit wrote:Ik zou zeggen roest,
NSX heeft een gehele aluminium carrosserie en deels wielophanging....
Alle standaard dingen als schadeverleden, interieur etc hebben we natuurlijk wel gechecked. Vroeg me af of iemand typische NSX dingen wist waar we naar moeten kijken.
Ondertussen kennen we iemand die veel verstand heeft van NSX-en.
Ben benieuwd of er een NSX club is oid....
Cool! Ik heb geen tijd om langs te rijden...
En de NSX wordt nu onderhouden. Nieuwe distributie, waterpomp etc. Gewoon onderhoud. Dus we krijgen hem pas volgende week oid.
Ik zou het heel fijn vinden als je het zou willen scannen en sturen
Ondertussen kennen we iemand die veel verstand heeft van NSX-en.
Ben benieuwd of er een NSX club is oid....
IvoG wrote:Ik heb hier een buyers guide liggen, misschien wel 2. De ene is geschreven door een goede vriend van me ui UK, had er zelf een waar hij bijna alle moeren en bouten zelf vervangen door nieuwe RVS exemplaren, etc.
Een keertje langsrijden :wink: ?
Anders probeer ik van de week even om een scan te maken.
Cool! Ik heb geen tijd om langs te rijden...
En de NSX wordt nu onderhouden. Nieuwe distributie, waterpomp etc. Gewoon onderhoud. Dus we krijgen hem pas volgende week oid.
Ik zou het heel fijn vinden als je het zou willen scannen en sturen

Erg gaaf, ik heb toevallig nog gezocht naar NSX'en. Wat een geld voor een wagen uit 1990... :shock:
Ik ben benieuwd naar je eerste ervaringen vergeleken met de CTR.
Ik ben benieuwd naar je eerste ervaringen vergeleken met de CTR.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
HONDA wrote:Erg gaaf, ik heb toevallig nog gezocht naar NSX'en. Wat een geld voor een wagen uit 1990... :shock:
Ik ben benieuwd naar je eerste ervaringen vergeleken met de CTR.
Nja als je nagaat dat het een 300.000 gulden auto was... En uniek...
Hoe het precies rijdt kan ik nog niet zeggen. Heb er al wel ingereden, maar niet zo uitgebreid, alleen als proefrit. (Duwt wel hard in je rug als je vol gas geeft!!!)
Ik laat het wel weten zodra ik het weet. Misschien wel leuk een crosstest tussen EP3, S2K en NSX...
Heb eens goed gezocht en heb een hoofdstukje in een oude Auto&Tuning gevonden over het kopen van een NSX. Zal de samenvatting hier even over typen. Als je deze Auto&Tuning wilt hebben PB dan je adresgegevens even door, dan stuur ik hem naar je op.
8)
Algemeen:
Hoewel een hightech product, doet de betrouwbaarheid niet onder voor willekeurig eleke andere Honda. In tegenstelling tot veel andere supersportwagens is de NSX geschikt voor dagelijks gebruik. Kies wel altijd een auto met controleerbare onderhoudshistorie. Er zijn een paar structurele problemen geweest; probeer na te gaan of de hieronder genoemde onderdelen zijn vervangen.
Motor/transmissie
Distributieriem moet elke 100.000km vervangen worden.
Controleer of de waterpomp niet lekt. Voor modeljaar '91 was er een terugroepactie voor vervanging van de koelvloeistofslangen.
Het zeefje voor de oliepomp kan dichtslibben. Levensbedreigend voor motor; let erop of oliedrukmeter juiste waarden aangeeft.
Bij auto's van 1991-1992 komen problemen voor met borgring in transmissie ('snapring range': versnellingsbaknummers J4A4-1003542 tot J4A4-1005978). Zal meestal (onder garantie) verholpen zijn, niettemin opletten.
Onderstel
Gebruik je de NSX zoals door Honda bedoeld, reken dan op flinke honger naar rubber.
Banden met de juiste snelheidsindicatie (ZR) zeer belangrijk. Af-fabriek Bridgestone en Yokohama.
Onregelmatige bandenslijtage kan duiden op onjuiste wielstanden. Wat meer slijtage aan binnenkant voorbanden is normaal door negatieve wielvlucht.
Carrosserie en interieur
Controleer rubbers tussen carrosseriedelen op spuitnevel, dat duid op schade.
Controleer steunen die bagageklep en motorkap open houden. Moeten gewoonlijk om de 4 a 5 jaar vervangen worden.
Carrosseriereparaties en onderdelen als schermen, portieren, spiegels en bumpers zijn duur.
Controleer of luidsprekers in portieren en subwoofer werken, er zit een storingsgevoelige printplaat in het systeem.
Elektrische raambediening (1991-1992) is storingsgevoelig. Er zijn modificatiesets.
Controleer alles wat elektrisch is.
Controleer airco en verwarming.
8)