Videocamera
Videocamera
Totaal niet autogerelateerd maar ik hoop op de eventuele expertise van een forumlid.
Ik wil een videocamera kopen maar ik heb me daar nooit in verdiept. Voordat ik me hierin ga verdiepen wil ik graag weten wat het beste is om naar te kijken, camera's met flash geheugen of gewoon met een bandje. HD of 'gewoon'.
Voor alle duidelijkheid, ik wil gewoon leuke beelden om en rond het huis maken, vakanties filmen en wellicht wat auto/motor beelden.
Ik wil een videocamera kopen maar ik heb me daar nooit in verdiept. Voordat ik me hierin ga verdiepen wil ik graag weten wat het beste is om naar te kijken, camera's met flash geheugen of gewoon met een bandje. HD of 'gewoon'.
Voor alle duidelijkheid, ik wil gewoon leuke beelden om en rond het huis maken, vakanties filmen en wellicht wat auto/motor beelden.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Re: Videocamera
HONDA wrote:Totaal niet autogerelateerd maar ik hoop op de eventuele expertise van een forumlid.
goeie algemene info check de index: http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1212595
check ook bij de links.
RedSun wrote:Ik zou voor de digitale versie gaan. Ik heb met een bandje (vrij simpel ding) maar in het digitale tijdperk is het toch wel erg handig als je dingen op je pc wil zetten etc.
Analoog is wat achterhaald.
p.s. Tweakers is een zeer goede site.
Er bestaan ook een systeem met digitale bandjes...
RedSun wrote:Ik zou voor de digitale versie gaan. Ik heb met een bandje (vrij simpel ding) maar in het digitale tijdperk is het toch wel erg handig als je dingen op je pc wil zetten etc.
Klopt van Tweakers,MAAR PAS OP!!!!....eerst de reviews en recensies lezen van medegebruikers! Altijd handig....
Jo& wrote:RedSun wrote:Ik zou voor de digitale versie gaan. Ik heb met een bandje (vrij simpel ding) maar in het digitale tijdperk is het toch wel erg handig als je dingen op je pc wil zetten etc.
Er bestaan ook een systeem met digitale bandjes...
Echt? hmm het klinkt raar haha.
Wat het probleem is is dat er vaak signalen worden omgezet van digitaal naar analoog en dan weer naar digitaal etc. Dat komt de kwaliteit vaak niet te goede.
Nana korobi ya oki
Het schijnt dat de bandjes nog steeds gebruikt worden.
De beelden worden opgenomen in frames en de digitale in pixels....correct me if I'm totally wrong 8)
Dit werd me uitgelegd toen er een tijd terug opnamens werd gemaakt in mijn vrouws zaak. Vond het raar dat er gerommeld werd met bandjes in deze digitale tijdperk.
De beelden worden opgenomen in frames en de digitale in pixels....correct me if I'm totally wrong 8)
Dit werd me uitgelegd toen er een tijd terug opnamens werd gemaakt in mijn vrouws zaak. Vond het raar dat er gerommeld werd met bandjes in deze digitale tijdperk.
Ik heb de Sony hdr-sr11, een digitale hd video camera met harde schijf. Wat het allemaal heeft en kan kan je wel op de site van Sony nalezen denk ik.
Persoonlijk ben ik er heel tevreden mee, het enige is dat het opneemt in .mts formaat wat je weer moet gaan omzetten in een ander formaat. Daarvoor gebruik ik Sony vegas pro wat niet geleverd wordt met de camera, toen ik hem kocht dan.
Deze camera is nu al een jaartje of 2 oud maar doet het perfect voor wat jij wil gaan doen.
Persoonlijk ben ik er heel tevreden mee, het enige is dat het opneemt in .mts formaat wat je weer moet gaan omzetten in een ander formaat. Daarvoor gebruik ik Sony vegas pro wat niet geleverd wordt met de camera, toen ik hem kocht dan.
Deze camera is nu al een jaartje of 2 oud maar doet het perfect voor wat jij wil gaan doen.
Riep iemand mijn naam? :wink:
Ik heb zelf een camcorder met HDV (High definition digital video) tape. Mijn redenering daarvoor was eind 2006:
Gevolg: Ik heb heel veel bandjes, die nooit bewerkt zijn en bijna nooit bekeken worden. Het overzetten duurt even lang als het bandje zelf, maar uiteindelijk heb ik een MPEG2 bestand dat zonder al te veel moeite door de meeste software verder kan worden bewerkt.
Tegenwoordig zou ik waarschijnlijk een HD of Flash camcorder kopen, mits ik de controle uit kan blijven oefenen.
Wat is jouw budget?
Ik heb zelf een camcorder met HDV (High definition digital video) tape. Mijn redenering daarvoor was eind 2006:
- - Met bandjes heb je nooit een volle HD (waren toen nog niet zo groot als tegenwoordig) aangezien je altijd een doos tapes kan kopen, ook op vakantie ver van je PC.
- Harddisken zijn gevoelig, indien stuk, weg alle filmpjes. Bandje stuk, alleen die opnames kwijt.
-De kwaliteit van HDV was in mijn ogen beter dan de AVCHD gezien de gebruikte compressietechnieken. Ik heb sindsdien niet meer vergelijkend onderzoek gedaan, dus weet niet of mijn stelling achterhaald is of niet.
- Ik had al veel DV tapes die ik geschoten had met leencamera's, en mijn HDV camcorder kon die ook afspelen.
- 30GB aan filmmateriaal betekent 30GB x aantal keren leeghalen aan opslag nodig thuis. Ik laat gewoon alles op de bandjes staan, en hergebruik ze niet. Wat ik nodig heb op de PC of moet bewerken zet ik dan wel over.
- De harddisk camera's van toendertijd waren te simpel voor mij, ik wilde iets meer controle kunnen uitoefenen, en de HDV camcorder die ik gekocht heb bood mij dat.
Gevolg: Ik heb heel veel bandjes, die nooit bewerkt zijn en bijna nooit bekeken worden. Het overzetten duurt even lang als het bandje zelf, maar uiteindelijk heb ik een MPEG2 bestand dat zonder al te veel moeite door de meeste software verder kan worden bewerkt.
Tegenwoordig zou ik waarschijnlijk een HD of Flash camcorder kopen, mits ik de controle uit kan blijven oefenen.
Wat is jouw budget?
Het onderwerp was wat uit mijn gezichtsveld gezakt maar ik wil nog steeds een cam kopen. Mijn budget is goed genoeg om wat fatsoenlijks te kopen.
Ik heb inmiddels beslist dat ik wil gaan voor een camera met flash geheugen. Iemand ervaring met de diverse Canon modellen?
HFS100, HF200, HF20?
Ik heb inmiddels beslist dat ik wil gaan voor een camera met flash geheugen. Iemand ervaring met de diverse Canon modellen?
HFS100, HF200, HF20?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
dacht dat je er al een had gekocht omdat het topic niet meer zo actief was.
want
er stond laatst nog een splinternieuwe (lees 2weken oud met bon/garantie) te koop op tweakers.
voor een zeer schappellijk bedrag. (lees 400E)
een HF200 of HF 20 was het.
ff gechekd hij staat er niet meer op nu.
btw Canon HF200 zou mijn keus zijn.
want
er stond laatst nog een splinternieuwe (lees 2weken oud met bon/garantie) te koop op tweakers.
voor een zeer schappellijk bedrag. (lees 400E)
een HF200 of HF 20 was het.
ff gechekd hij staat er niet meer op nu.
btw Canon HF200 zou mijn keus zijn.
Op één van de toonaangevende testforums komt de HF200 en de HF20 (zelfde model alleen de één heeft ingebouwd flash geheugen en de ander niet) er niet zo goed vanaf.
http://www.camcorderinfo.com/d/Reviews& ... Memory.htm
http://www.camcorderinfo.com/d/Reviews& ... Memory.htm
ja zo te zien zijn het de mindere modellen.
misschien was het wel een ander model review die ik had gezien HV i.p.v. HF
maar reviews zijn altijd maar een richtlijn he.
http://reviews.cnet.com/best-camcorders/ staat wel in de top 5
http://www.dpmag.com/cameras/video/your-life-in-hd.html
ik ben geen expert. maar in je lijst van camcorderinfo de HF10 maybe?
wat ik wel kan zeggen dat canon/sony altijd de beste cams hebben.
misschien was het wel een ander model review die ik had gezien HV i.p.v. HF
maar reviews zijn altijd maar een richtlijn he.
http://reviews.cnet.com/best-camcorders/ staat wel in de top 5
http://www.dpmag.com/cameras/video/your-life-in-hd.html
ik ben geen expert. maar in je lijst van camcorderinfo de HF10 maybe?
wat ik wel kan zeggen dat canon/sony altijd de beste cams hebben.