slechter starten hoe kan t?
-
slechter starten hoe kan t?
had een vraagje want ik weet t niet echt goed meer.
mijn bougies zijn nieuw (iridium long life)
msd bougie kabels
nieuwe brandstof filter
goede verdelerkap en rotor met wel een vastzittend moertje.
:lol:
en toch start hij soms erg slecht (erg vaak als hij warm is) dan kan ik echt een tijd de sleutel omgedraaid houden maar wil hij echt niet en als ik m dan opnieuw probeer heeft ie bijna nog geen 2 slagen nodig maar dat is alleen als ik bij de eerste keer al bijna 10 slagen gehad heb.
en als hij helemaal koud is en ik wil m starten heeft ie weer bijna nergens last van.
rara hoe komt t want ik weet t niet. en volgens mij kan t niet echt meer aan de spullen liggen of zijn er nog meer factoren?
greets bertijn.
mijn bougies zijn nieuw (iridium long life)
msd bougie kabels
nieuwe brandstof filter
goede verdelerkap en rotor met wel een vastzittend moertje.
:lol:
en toch start hij soms erg slecht (erg vaak als hij warm is) dan kan ik echt een tijd de sleutel omgedraaid houden maar wil hij echt niet en als ik m dan opnieuw probeer heeft ie bijna nog geen 2 slagen nodig maar dat is alleen als ik bij de eerste keer al bijna 10 slagen gehad heb.
en als hij helemaal koud is en ik wil m starten heeft ie weer bijna nergens last van.
rara hoe komt t want ik weet t niet. en volgens mij kan t niet echt meer aan de spullen liggen of zijn er nog meer factoren?
greets bertijn.
-
slecht starten
klinkt dit niet zoals het crx"kwaaltje"met het brandstofrelais als de auto warm staat en het interieur???
greetz
greetz
Re: slecht starten
VTEClover wrote:klinkt dit niet zoals het crx"kwaaltje"met het brandstofrelais als de auto warm staat en het interieur???
greetz
Daar zat ik ook al aan te denken.
@ BertjeHonda: Wees er zeker van dat waneer de gele EFI-lampje uitgaat ook een duidelijk hoorbare 'klik' geluid onder de dashboard klinkt.
Het klik-geluid komt van de brandstofpomprelais, de contacten/ verbindingen willen weleens problemen geven en met slecht starten en/of aanslaan als gevolg.
-
Daar zat ik ook al aan te denken.
@ BertjeHonda: Wees er zeker van dat waneer de gele EFI-lampje uitgaat ook een duidelijk hoorbare 'klik' geluid onder de dashboard klinkt.
Het klik-geluid komt van de brandstofpomprelais, de contacten/ verbindingen willen weleens problemen geven en met slecht starten en/of aanslaan als gevolg.
Is wel bijna zeker. Dat doet zich ook met warme motor voor en nauwelijks koud..
Zou inderdaad wel het probleem kunnen zijn. CRX-en hebben er erg veel last van.
Het brandstofhoofdrelais kan op 2 manieren stuk zijn.
1) Verbrande contactpunten. Hierbij gaat de 'schakelaar' wel om maar kan er geen (of slecht) stroom doorheen.
2) Gescheurde solderingen. Hierdoor gaat de 'schakelaar' niet om en schakelt hij dus ook niet.
Het brandstofhoofdrelais kan op 2 manieren stuk zijn.
1) Verbrande contactpunten. Hierbij gaat de 'schakelaar' wel om maar kan er geen (of slecht) stroom doorheen.
2) Gescheurde solderingen. Hierdoor gaat de 'schakelaar' niet om en schakelt hij dus ook niet.
-
-