Powerbox voor CTR fn 2??

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Post Reply
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

Powerbox voor CTR fn 2??

Post by ChristopheR »

Heb zitten surfen en kwam op volgende link uit:
http://www.cth.be/index.php/powerbox/benzine/Honda/

Is dit een goede oplossing of kwakzalverij??

Mijn vorige garagist had mij ook al naar hen doorverwezen, toen ik nog een opel had.

Groeten
Nick
Posts: 569
Joined: Tue Oct 03, 2006 10:08 am

Post by Nick »

Ik vrees kwakzalverij... Hondata of unichip zijn eigelijk de enige "chips" voor een FN2
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Nou je krijgt daar het result op grafiek dus afzetterij kan het niet zijn, ofwel werkt het ofwel niet, maar ik geloof dat hij die waarden gewoon niet kan realiseren.
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

Post by ChristopheR »

hondata is ook wel duur en inter-tuning laat niks van zich weten...
Type R CW
Posts: 261
Joined: Sun Feb 15, 2009 8:35 pm

Post by Type R CW »

Ik vemoed dat die powerbox niet voor de fn2 is maar eerder voor de ep3.

Heb toen met intertuning gesproken en die zeiden dat de beste oplossing unichip + hondata is.
Ja, je bent voor 2000 euro weg voor 219pk zo iets, dan is de vraag zie jij het zitten dit te doen.

Ik ga met men fn2 nog een jaar of 2 wachten mss zijn er dan meer voor de hand liggende oplossingen.
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Er is op dit moment geen produkt waarmee de ECU van de FN2 kan worden geherprogrammeerd.
De Powerbox die hier wordt genoemd schiet tekort om DBW, MAF en CANBUS met elkaar te integreren.
De UnichipQ is eigenlijk een piggyback computer die de ecu assisteert en zonodig ingrijpt. Deze kan overweg met cam angles, brandstof-luchtmengsel/ en ontstekingscurves, maar heeft slechts één map beschikbaar. Het gevaar hiervan is dat een map die in de zomer is ontwikkeld en in de piggyback wordt geladen, verkeerd kan uitpakken voor de motor in de winter, als je er mee de bergen intrekt.
De firma Hondata laat weten dat er wordt gewerkt aan een `K tune`achtige oplossing, maar dat roepen ze al 3 jaar, en er is nog niets leverbaar.

Ik heb mijn hoop gevestigd op de Firma Cobb Tuning.
Dit softwarebedrijf voor automobielen staat goed bekend in Amerika, o.a. vanwege hun ervaring met Accessport piggyback voor bijvoorbeeld Subaru, Nissan, Mazda, etc.
De Mazdaspeed 3 bijvoorbeeld heeft een MAF, DBW, CANBUS en heeft een ECU die qua werking en opbouw vergelijkbaar is met die van onze FN2. De Mazda ECU zit zelfs nog complexer in elkaar vanwege variable torque control. Toch heeft Cobb de blokkeercodes van de ECU weten te kraken en is er nu een accessport leverbaar.
Ze hebben het zelfs voor elkaar gekregen om de ecu van de Nissan GT/R te kraken, naar verluid de ingewikkeldste automobiel ECU ter wereld, en bieden er nu zelfs een acces tune voor aan waarmee deze ECU volledig is te remappen.
Momenteel zijn er eigenaren van de Amerikaanse Civic SI geslecteerd om als Beta proefkonijnen te fungeren. De data die zij aanbrengen, wordt op dit moment geévalueerd, en op de rollentestbank herschreven in bruikbare maps, die later dit jaar hopelijk voor consumenten beschikbaar komen.
Wellicht is dit een doorbraak waar wij Europeanen ook van kunnen profiteren.

Link:
http://www.8thcivic.com/forums/bolt-ons ... erged.html
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

Post by ChristopheR »

2000 euro is wel veel geld ja!!
Mss toch nog blijven verder zoeken zeker...
Geduld is een goede deugd...
Mss andere uitlaat of CAI of ...
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

voor k-pro gaan, in engeland zijn ze daar super mee :)
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

De bestaande K-pro werkt niet op een FN2.
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Culasse je kent duidelijk niets van de Unichip Q, het is juist hondata en ectune of anderen die slechts met 1 map kunnen werken, de Unichip Q kan er met 5 werken. En is daarom in sommige omstandigheden meer aangeraden. http://www.unichip.us/Benefits.asp
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

Post by ChristopheR »

iedereen zegt iets anders, kan het bos door de bomen ni meer zien of zijn het de bomen door het bos :D
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Ik was oorspronkelijk serieus in de markt voor een unichipQ+. Ik heb uitgebreid contact gehad met Paul Jones, de eigenaar van TDI. Die besloot echter,na aanhoudende klachten met de werking van de unichip niet langer dealer te zijn van dit produkt voor de FN2. Alles wat ik weet van dit ding heb ik van hem. Hij zegt dat de unichip constant gestoord werd door de blokkeringcodes in de ecu. Verder kon de piggyback niet compenseren voor veranderende omstandigheden als barometrische druk, luchtvochtigheid en temperatuur. Je zou elke dag weer een andere map moeten laden om de auto goed te laten lopen.
Ter referentie heb ik hier nog een item over dit onderwerp kunnen vinden waarin over dit produkt gediscussieerd wordt:
http://www.civinfo.com/forum/type-r/240 ... pable.html
@Sinister
De unichip waar jij naar refereert is een verouderd model, er is inmiddels een nieuwe piggyback ontwikkeld, de UnichipQ+, maar ook deze is niet geschikt voor de FN2.
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Ik ken nogthans iemand die met hondata en unichip met 220 pk rond rijdt. En die klaagt niets van wat jij hier allemaal opnoemt, het zal eerder zijn dat Paul Jones niet de juiste know how heeft om een unichip deftig af te stellen. Trouwens op gebied van Q+ of Q is er niet veel verschil. Al een chance dat ik geen maf sensor heb dan, want als dit waar is wat je zegt zou mijn ITR ook exploden in de bergen, waar ik dus nog niets van gemerkt heb.
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Die persoon die met unichip rondrijdt, zou je me daar mee in contact kunnen brengen? Heeft ie ook een FN2? Want deze heeft misschien de antwoorden die ik zoek.
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Neen maar ik kan je wel in contact brengen met de dealer die de unichip + hondata op die FN2 afgesteld heeft. Ja die rijdt met een FN2 zonder championship kit wel, en is afgesteld door Inter Tuning, zij zullen ook op je vragen kunnen antwoorden.
http://www.inter-tuning.com/ ik zal eens zien wat die zijn nickname is laat nog wel iets horen. Greetz
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Heel graag. Want ik ben al tijden op zoek naar een geschikt management systeem om mijn wagen mee te remappen. Alles is tot nu toe op niets uitgelopen, dus als je wat nadere info voor me hebt zou me dat verder kunnen helpen.
VTEClover
Posts: 203
Joined: Tue Apr 04, 2006 5:39 pm

unichip

Post by VTEClover »

ik rijd al 5 jaar rond met de "verouderde" unichip ,in een itr weliswaar.
nog nooit problemen gekend en nog steeds geen abnormaal olieverbruik of rook uit de uitlaat in vtec.

ofwel heb ik geluk dat ik met een goede afgestelde MAP zit :-)
hoewel ik nog nooit in de bergen gereden heb eigenlijk.

greetz
Post Reply