koppeling ctr
koppeling ctr
heeft er hier al iemand de koppeling en drukgroep van een CTR laten vervangen? aan hoeveel km was dit nodig en hoeveel heeft het gekost aan stukken en uurloon ?
Er zit een stelmechanisme boven het koppelingspedaal, bedoeld om de hoogte van het pedaal af te stellen. Misschien helpt het om wat aan de stelschroef te draaien. Wellicht verbetert dit het ontkoppelen.
Wazige foto:
In een andere post gaf je aan dat je een koppelingscilinder had laten vervangen. Weet je zeker dat dit niet gerelateerd is aan je koppelingsprobleem? Misschien heeft het één met het ander te maken.
Is het koppelingsmechanisme voldoende ontlucht? anders werkt het druklager niet goed.
Wazige foto:

In een andere post gaf je aan dat je een koppelingscilinder had laten vervangen. Weet je zeker dat dit niet gerelateerd is aan je koppelingsprobleem? Misschien heeft het één met het ander te maken.
Is het koppelingsmechanisme voldoende ontlucht? anders werkt het druklager niet goed.
Waarom zou die ontlucht moeten zijn? Om je koppelingscilinder te vervangen hoeft je vloeistof er niet uit. Hebben ze je vloeistof ververst?
Denk niet dat de garage controleert als je lucht in je systeem hebt zonder vooraf hierom te vragen.
Checken kan je door opnieuw te gaan ontluchten, als je het niet weet te doen zou ik er niet aan beginnen, voordat je het weet heb je wel lucht erin terwijl dat nu misschien niet het geval is.
Denk niet dat de garage controleert als je lucht in je systeem hebt zonder vooraf hierom te vragen.
Checken kan je door opnieuw te gaan ontluchten, als je het niet weet te doen zou ik er niet aan beginnen, voordat je het weet heb je wel lucht erin terwijl dat nu misschien niet het geval is.
Er zit een ontluchtingsnippel aan de voorkant van het blok, op een, ik mag wel zeggen enorme kloteplek. Probeer erbij te komen, monteer er een doorzichtig slangetje op en laat die in een vaatje stromen waarbij het uiteinde van de slang ondergedompeld is. Draai de dop van de koppelingscilinder. Draai de nippel los. Zet iemand anders achter het stuur en laat die langzaam de koppeling intrappen en weer loslaten. Herhaal deze procedure verschillende keren. Kijk of je belletjes in de slang ziet. Vul ondertussen af en toe wat hydraulische olie bij totdat er geen belletjes meer uitkomen. Nippel aandraaien en klaar.