fn2
fn2
ik rij nu al een tijdje met mijn civic type-r.
als hij koud staat vindt ik niet dat het gasresponse van het pedaal vlotjes verloopt. het gebeurd niet geleidelijk als ik rij,de motor zou zelfs durven inhouden voor een fractie van een sec.. ook als de motor warm is gereden vind ik dat de gasresponse traag is ten opzichte van het gaspedaal. niet agresief of vinnig. nu weet ik niet als dat typish is voor een fn2? voor de rest rijdt de wagen heel goed. ook als ik vol vermogen optrek verloopt alles vlotjes. ik vindt gewoon dat er veel reactie tijd tussen het pedaal en de gasklep zit... misschien omwille dat er geen kabel meer inzit? maar dan nog zou het vinniger moeten zijn..iemand ervaring mee? nog een fn2 rijder dezelfde ervaring?
als hij koud staat vindt ik niet dat het gasresponse van het pedaal vlotjes verloopt. het gebeurd niet geleidelijk als ik rij,de motor zou zelfs durven inhouden voor een fractie van een sec.. ook als de motor warm is gereden vind ik dat de gasresponse traag is ten opzichte van het gaspedaal. niet agresief of vinnig. nu weet ik niet als dat typish is voor een fn2? voor de rest rijdt de wagen heel goed. ook als ik vol vermogen optrek verloopt alles vlotjes. ik vindt gewoon dat er veel reactie tijd tussen het pedaal en de gasklep zit... misschien omwille dat er geen kabel meer inzit? maar dan nog zou het vinniger moeten zijn..iemand ervaring mee? nog een fn2 rijder dezelfde ervaring?
Welkom in het digitale bits tijdperk. Inplaats van een gaskabel tussen pedaal en gasklep zit nu "brussel" tussen je voet en de motor.
Dat betekent politiek correcte emissienormen, ecu bepaalt hoeveel gas je mag geven zonder de motor te smoren, electronische veiligheidssystemen checken eerst of het veilig is een bocht te nemen.
Allemaal bedacht door ambtenaren ergens in Straatsburg of zo omdat ze denken te weten wat goed voor ons is.
Dat betekent politiek correcte emissienormen, ecu bepaalt hoeveel gas je mag geven zonder de motor te smoren, electronische veiligheidssystemen checken eerst of het veilig is een bocht te nemen.
Allemaal bedacht door ambtenaren ergens in Straatsburg of zo omdat ze denken te weten wat goed voor ons is.
het ligt niet aan de warme lucht,ik voel de late reactie op mijn gaspedaal.
de gasklep reageert niet vinnig en rap genoeg op mijn gaspedaal. voornamelijk als de motor koud staat en ik ga die warm rijden,dan geeft de gasklep geen "smooth" gevoel op mijn pedaal. ook bv als ik op de autostrade rij en ik trap het gaspedaal in,dan heb ik een soort speling gevoel tussen het pedaal en de gasklep. ik wil daarmee zeggen dat de gasklep een fractie van een second moet nadenken wat mijn voet wil....is dat typish aan de type r fn2?
de gasklep reageert niet vinnig en rap genoeg op mijn gaspedaal. voornamelijk als de motor koud staat en ik ga die warm rijden,dan geeft de gasklep geen "smooth" gevoel op mijn pedaal. ook bv als ik op de autostrade rij en ik trap het gaspedaal in,dan heb ik een soort speling gevoel tussen het pedaal en de gasklep. ik wil daarmee zeggen dat de gasklep een fractie van een second moet nadenken wat mijn voet wil....is dat typish aan de type r fn2?
heeft iemand ervaring met zo'n toestel? heeft iemand dat al uitgeprobeerd?
het zou inderdaad heel goed zijn moest dit toestel de bedieningstijd kunnen minimaliseren of een directe respons kunnen bezorgen van de gasklep op het pedaal. zou zo'n toestel ook bestaan voor de fn2 met harness? ik heb totaal geen ervaring met zo'n toestel.
hoe lossen de andere fn2 drivers dat probleem op? of laten ze het voor wat het is? dat is toch heel frustrerend zo'n type-r hebben en dan zo'n response hebben!!! mijn vrouw haar Skoda reageerd beter!! je hebt dan eens een type-r.....wat zijn de optie's om dat probleem de baan uit te helpen? suggestie's?
het zou inderdaad heel goed zijn moest dit toestel de bedieningstijd kunnen minimaliseren of een directe respons kunnen bezorgen van de gasklep op het pedaal. zou zo'n toestel ook bestaan voor de fn2 met harness? ik heb totaal geen ervaring met zo'n toestel.
hoe lossen de andere fn2 drivers dat probleem op? of laten ze het voor wat het is? dat is toch heel frustrerend zo'n type-r hebben en dan zo'n response hebben!!! mijn vrouw haar Skoda reageerd beter!! je hebt dan eens een type-r.....wat zijn de optie's om dat probleem de baan uit te helpen? suggestie's?
Ik heb inmiddels diverse aanpassingen op mijn wagen zitten om een betere gasrespons te krijgen.
Zie mijn build thread:
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewtopic.php?t=4735
Zie mijn build thread:
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewtopic.php?t=4735
Kwam deze recentie nog tegen over het blitz speeltje op een Amerikaans forum.
Ik ben iig blij met mijn gaskabeltje.
Originally Posted by tiltmode43
update
I'll give you guys my unbiased opinion as I am not affiliated with anyone.
I tested the product today and it worked as expected, should be on sale for MSRP $420 - perhaps targeting the stoners? Please keep in mind my vehicle has the MS CAI, test pipe, single exit exhaust, light ecu tune - these factors may/not play into responsiveness and thus my experience may differ slightly.
Anyways, I went into it expecting to increase the throttle vs input and be more sensative than oe ~0-10% throttle. My expectations were confirmed, and thensome.
We started out with the device in SP3 mode, the most aggressive. I felt ridiculous! It was like I was learning how to drive, the car would buck if I gave it any gas at all, no matter the input! Really, I tried my hardest to give it the softest hair of input yet it would shoot forward or my clutch would be unhappy. Once moving, response was EXTREMELY better. We changed it up between SP3, SP2, and ECO mode - basically the previous a more aggressive setting than the latter. In ECO mode it was much easier to start off, really SP3 felt almost hopeless, almost like an "on" "off" throttle switch in the 0-5% range. However, once going the car did feel much better down low. Psychologically I guess the rate of pedal push vs car acceleration may have a large effect but regardless, the car was MUCH more responsive down low. I suppose this is less faux than not because really, the car did not seem to bog/hesitate as it would simply by flooring it. I could see using ECO mode in the streets, it was helpful. The other 2 are definitely moving speed modes.
On the highway if you are cruising, then switch to a mode, the car begins to accelerate. This was very interesting, I could not cruise with the device! Like I said, it was nearly an on off effect. I was as gentle as could be too.
I could see this product being very fun when you are simply having fun, it really seems to make the car feel faster than it was before (ALL psychological yet POTENT) and they explicitly state that a dyno would be identical w/ and w/o the product (duh).
Ups :
-Better double clutches/heel toes/shifts - technically since you have to press less the throttle does indeed open faster than without and that slight difference is indeed noticeable with these actions
-Increased sensitivity, on the highway it feels like you are almost always accelerating with the slightest input, the car really and truly does feel faster/more responsive. It felt different than simply mashing the gas pedal. With that I envision bog, with the device bog seemed to not be present.
-Increased bottom end response, really, the low RPMs truly feel like the car has much more pep. I went into this knowing precisely what it did, if I hadn't I would think this is what a 4.77 would feel like at 0-70% throttle.
-Very easy to change setting/power on/off
-Very small, would/could sit on the steering wheel between the wheel and gauges
-Technically does not do anything. I do believe this device has more placebo than 90% other mods out there that truly do little-nothing
-"Blitz"
Downs :
-I am not even sure if it is possible to cruise on the freeway w/o accelerating, it really felt like a throttle on/off switch, especially in SP3 mode - you are either accelerating at a decent pace or slowing down. It was kind of lick bucking and because my car is a tad bit loud it sounded somewhat funny as well
-Technically does not do anything. I do believe this device has more placebo than 90% other mods out there that truly do little-nothing
So, is it worth it you ask?
Really hard to answer this, it depends what you want out of your car. Some will love the lightning throttle speed of the 0-20% range. It did feel very nice to hardly press the pedal and have the car 'go' more. Its almost like the throttle has less "play" with this device installed. Look at the Ups and Downs and decide for yourself the means vs results. I can see many people being VERY happy with this device.
Ik ben iig blij met mijn gaskabeltje.

Hoe kun jij de fn2 nu deftig evalueren, als je er zelf nog niet mee hebt gereden. Denk over het algemeen de fn2 rijders content zijn van de fn2, oké het is geen type r meer van 1900 of 2000. Diegene die een fn2 kopen weten dat ze gene brute vtec moeten verwachten, de nieuwe type r is gewoon meer klasse en luxe.
natuurlijk is de nieuwe type-r meer luxe en mooier. maar als ze dan toch een type-r model maken vind ik toch dat ze de R moeten waard maken. ik zou de nieuwe type-r meer een sport uitvoering noemen en geen race! ja ok,de wagen rijdt naar behoren voor een 2 liter. maar hij heeft toch heel wat min punten dat zo'n uitvoering zeker niet mag hebben! de silent blokken vind ik wat flauw omdat de motor toch redelijk los ligt,het remsysteem is ook het R logo niet waard...als je een paar keer goed na elkaar remt bij sportief rijden dan trap je bijna door het pedaal,de gasresponse is belachelijk. dan nog niet over de handrem gesproken,het is zoals je aan een straffe elastiek trekt ))). het is aangeraden om dat te veranderen door betere onderdelen dat het vermogen aankunnen en vlotjes bedienen. eerlijk gezecht ben ik een beetje teleurgesteld in een standaard type-r. de type r is een type s in mijn ogen. type-r dat toch type racing voorsteld komt veel tekort...
civic
ga de fn2 niet afkraken want heb er nog niet mee gereden.zou er wel 1 willen zelfs ipv mn ITR asl ik het geld had.
maar als ik de uitleg van honza lees dan vind ik de 26.000 euro(is het in belgie???)het niet waard.
en hoor verhalen van die 6.6 op papier dat in praktijk een itr sneller optrekt van o-100 km
klinkt belachelijk maar dan is de renault r26 zn geld beter waard denk ik.
maar als ik de uitleg van honza lees dan vind ik de 26.000 euro(is het in belgie???)het niet waard.
en hoor verhalen van die 6.6 op papier dat in praktijk een itr sneller optrekt van o-100 km
klinkt belachelijk maar dan is de renault r26 zn geld beter waard denk ik.
ik weet het niet van die r26 maar met de ervaring die ik heb met de ex-renaults van mijn ouders komt renault niet aan de kwaliteit van honda.
wat snelheid betreft ben ik er zeker van dat een goede itr sneller is dan een fn2 :-)
honda heeft de fn2 braver gemaakt denk ik, om een breder publiek aan te spreken, wij vinden hem mss braver geworden tegenover de oudere modellen type-r. maar als je er een persoon inzet die geen ervaring heeft met type-r's of andere harde sportwagens, dan vinden zij dit wrs nog steeds een hardcore auto. je hoort ook vaak dat ze bij een test in een boekje of op tv de fn2 een hardcore racer noemen die zo scherp is als wat. die hebben dus duidelijk nog niet met een itr gereden :-)
wat snelheid betreft ben ik er zeker van dat een goede itr sneller is dan een fn2 :-)
honda heeft de fn2 braver gemaakt denk ik, om een breder publiek aan te spreken, wij vinden hem mss braver geworden tegenover de oudere modellen type-r. maar als je er een persoon inzet die geen ervaring heeft met type-r's of andere harde sportwagens, dan vinden zij dit wrs nog steeds een hardcore auto. je hoort ook vaak dat ze bij een test in een boekje of op tv de fn2 een hardcore racer noemen die zo scherp is als wat. die hebben dus duidelijk nog niet met een itr gereden :-)
Ja, ik kan het niet beoordelen hoe een fn2 rijd, heb zelf de championship white besteld omwille van de lsd. Anders had ik de deep bronze pearl denk ik gepakt. In juli kan ik hem eindelijk evalueren en mijn verwachtingen staan eerlijk gezegd groot. Dus zal mss wel teleurgesteld zijn. Maar heb de auto niet gekocht voor de snelheid eerder voor uiterlijk, goeie motor, en de luxe die je binnen krijgt, ook omdat het een auto is voor elke dag te gebruiken hé.
voor dagelijks gebruik en het kalm sportief rijden is de wagen heel goed.
ook de luxe en de mooie afwerking is een pluspunt.
alleen als je de "R" functie wil benutten van de standaart type-r dan blijf je wat op je honger zitten. bv die handrem,ik wou hem al een paar keer gebruiken voor het betere bochtenwerk maar die werkt heel sponsig in je hand. zoals je aan een elastik trekt. als je met een betere sportwagen rijd dan moet die mooi strak pakken op de achterwielen. bij het hard optrekken in de eerste en tweede versnelling voel ik de motor serieus dansen in het motorruim omwille van de zwakke silentblokken. daar zal ik later wel problemen mee krijgen als ik dat niet verander. als ik sportief ga rijden in de kleinere straatjes waar ik veel moet remmen en optrekken dan voel ik al achter een paar keer mijn remmen goed te hebben gebruikt dat die het al grotendeels laten afweten,dus moet ik genoodzaakt stoppen met sportief rijden tot mijn remmen zijn afgekoeld. want zonder remmen....dat zal ik als eerste veranderen,goede schijven en klauwen erop. dat ik het hele zootje goed kan beheersen. en dan heb ik nog de gasresponse...een doorn in mijn oog!! de reactie tijd is veel te groot voor zo'n"race" uitvoering en ik voel hem soms "twijfelen". heef mij maar de goede ouwe "gazzekabel"!!!
ook de luxe en de mooie afwerking is een pluspunt.
alleen als je de "R" functie wil benutten van de standaart type-r dan blijf je wat op je honger zitten. bv die handrem,ik wou hem al een paar keer gebruiken voor het betere bochtenwerk maar die werkt heel sponsig in je hand. zoals je aan een elastik trekt. als je met een betere sportwagen rijd dan moet die mooi strak pakken op de achterwielen. bij het hard optrekken in de eerste en tweede versnelling voel ik de motor serieus dansen in het motorruim omwille van de zwakke silentblokken. daar zal ik later wel problemen mee krijgen als ik dat niet verander. als ik sportief ga rijden in de kleinere straatjes waar ik veel moet remmen en optrekken dan voel ik al achter een paar keer mijn remmen goed te hebben gebruikt dat die het al grotendeels laten afweten,dus moet ik genoodzaakt stoppen met sportief rijden tot mijn remmen zijn afgekoeld. want zonder remmen....dat zal ik als eerste veranderen,goede schijven en klauwen erop. dat ik het hele zootje goed kan beheersen. en dan heb ik nog de gasresponse...een doorn in mijn oog!! de reactie tijd is veel te groot voor zo'n"race" uitvoering en ik voel hem soms "twijfelen". heef mij maar de goede ouwe "gazzekabel"!!!