Ik ben Chiel, part-time forumslet en dé offtopicbitch van DeCrxGarage.nl..
4 jaar geleden heb ik de oude crx van Nero Serpente overgekocht. In die tijd heb ik de crx langzamerhand naar mijn eigen smaak kunnen ombouwen.
Ik ben nog steeds blij met de aanschaf van de crx, hij heeft me nooit laten staan en rijd heerlijk. Toevallig heb ik vorige week mijn eerste 'grote' reparatie gehad, de versnellingsbak had last van een kapot lagertje.
Zo stond de crx er oneveer bij toen ik hem kocht;
[plaatjes werken niet] :roll:
Zelf heb ik het onderstel volledig aangepakt, DC2 stoelen staan in de schuur, takata's zijn onderweg en een nieuwe motor staat in de schuur te wachten op de laatste onderdelen.
Als de crx met alles erop en eraan lekker loopt wordt het tijd voor een 2de crx waarvan we de hele body gaan opknappen. Roestvrij, veel tectyl en een lekker strak kleurtje..
Hier een lijstje van hoe het er bij staat;
Algemeen;
-Merk: Honda
-Type: CRX ed9
-Bouwjaar: 1991
-Kleur: nh-526m
Huidige motor;
-D16z5 (151pk en 163nm op de bank bij Freddy Cane Engineering)
-AEM cold air intake
-Lichtgewicht vliegwiel
-RVS katvervanger
-2,5" open uitlaat van voor tot achter met Invidia-demper
-Uitlaat heat-wrap om het spruitje
-Bewerkte chip
-Shortshifter Tenzo R
-Odyssey drycell 680
-Password:JDM carbon accuhouder
-Energy suspension motormounts
Nieuwe motor;
-B16b met 60.000km
-Skunk2 pro inlaat
-Skunk2 pro nokkenastandwielen
-TODA distributieriem
-HASport motorsteunen
-JDM B18c-r nokkenassen
-JDM B18c-r uitlaatspruitstuk 2,5" collector
-Blox 66mm gasklep
-RVS uitlaat van voor tot achter 2,5"
-MSD bougiekabels
Management;
-OBD1 ontsteking
-Boomslang OBD0 => OBD1 conversie harnas
-P28 ECU met ECtune, launchcontrol en ignition-cut
-AEM wideband lambda sensor
Aandrijving;
-S1 versnellingsbak, kabelbak met kortere eindoverbrenging
-Fidanza lichtgewicht vliegwiel
-Exedy stage 1 koppeling
-HASport aandrijfassen (moeten nog aangeschaft worden)
Voor de mooi;
-Skunk2 solenoid cover
-D2 paars kleppendeksel met 'camcovercut'
Interieur;
-DC2 Recaro's
-Takata's
-Carbon middenconsole
-ITR pookhoes
-ITR versnellingspookje
-vtec tellerbak
-QSP stuur, 70mm diep
-D2 snap-off
-Oliedruk- en olietemperatuurmeter
-JDM Maplight
Exterieur;
-Carbon motorkap
-Vento lip voor
-Megane lip achter
-USDM achterbumper
-Civic 4-deurs zijskirts
-Amerikaanse nummerplaten
-Amber corners
-Achterlichten rood gespoten
-Spoon style spiegels
-Slotloze deurgrepen (met centrale vergrendeling)
-Roest
Onderstel;
-Enkei 15" wit (winter)
-Rota GT-3 15" (zomer)
-Advan AO48 semi-slicks
-D2 schroefset
-D2 lichtgewicht draagarmen
-PU sleeparmbushings
-Veerpootbrug voor boven, achter boven en onder
-C-pillar brugje
-Vtec fusee's voor met gereviseerde klauwen
-Brembo max schijven voor 262mm
-Ferodo DS2500 voor
-Gereviseerde klauwen achter
-Geboorde schijven achter
-Goodridge staalomvlochten remleidingen
-5zigen lichtgewicht slotbouten
Dat was het zo ongeveer..
Tot slot wat foto's..













