Ik heb ze standaard op 2.25.
Als je er mee gaat ' racen' zou ik ze wat harder zetten, komt de midden temp meer in de richting van het verschil tussen binnen en buiten en dus ideaal. Helaas blijft dit aleen in te schatten met kontgevoel en feel and see.
Sincx wrote:Ik heb ze standaard op 2.25. Als je er mee gaat ' racen' zou ik ze wat harder zetten
Zou toch juist zachter moeten zetten, aangezien de band warmer wordt, en dus de druk hoger wordt. Als ik me herinner 1.8 bar, dan na enkele circuit rondes zou ie op 2.1-2.2 moeten zitten?
unicorn wrote:Kijk eens links naast je als je de deur open doet. :wink:
Dat is net het probleem, ik heb zelf geen FN2, alleen de originele FN2 velgen staan op onze accord... Vandaar m'n vraag
Bij de accord staat het inderdaad ook op de deur, maar dat gaat over 16" velgen... Dus als iemand van de FN2 rijders dit even kan checken voor me :wink:
Met slicks zou dat opgaan maar met potenza's weinig.
vtecmoon wrote:
Sincx wrote:Ik heb ze standaard op 2.25. Als je er mee gaat ' racen' zou ik ze wat harder zetten
Zou toch juist zachter moeten zetten, aangezien de band warmer wordt, en dus de druk hoger wordt. Als ik me herinner 1.8 bar, dan na enkele circuit rondes zou ie op 2.1-2.2 moeten zitten?
Gewoon ergens opzetten, paar bochtjes pakken en lager of harder zetten en kijken wat je fijn vind.
Let wel dat je 'warme' banden niet gaat oppompen, dat is moeilijk vergelijken, want dan staan ze harder ivm warmte = uitzetting = hogere druk.
2,4 voor en 2,2 achter is standaard. Maar zoals eerder gezegd is dat gebaseerd op de auto en NIET op de velg. FN2 is voor behoorlijk zwaar t.o.v. achter, vandaar dat ze voor standaard hoger zetten dan achter denk ik.
En zoals ook al gezegd, je moet ervaren wat het pretigst rijdt. Je kunt een verschil van 0,2 bar goed voelen in het bochten werk. Zijn ze te zacht, dan voelt de auto aan als een zwabber, zijn ze te hard, dan gaat de auto eerder glijden en/of stuiteren...
2,4 voor en 2,2 achter is standaard. Maar zoals eerder gezegd is dat gebaseerd op de auto en NIET op de velg. FN2 is voor behoorlijk zwaar t.o.v. achter, vandaar dat ze voor standaard hoger zetten dan achter denk ik.
En zoals ook al gezegd, je moet ervaren wat het pretigst rijdt. Je kunt een verschil van 0,2 bar goed voelen in het bochten werk. Zijn ze te zacht, dan voelt de auto aan als een zwabber, zijn ze te hard, dan gaat de auto eerder glijden en/of stuiteren...
Perfect!
Ik had ze voor op 2.4 en achter op 2.3 gezet op onze Accord, maar wou graag de fabrieksopgave weten als richtlijn, waarvoor hartelijk bedankt!