Remblokken

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
User avatar
Raymond en Liset
Posts: 226
Joined: Thu Aug 28, 2008 5:39 pm

Remblokken

Post by Raymond en Liset »

Ik ben dus opzoek naar nieuwe rem blokken voor de ATR, aangezien er 1 van de 8 blokken op was.

Ik wou er eigenlijk ferodo ds2500 op hebben, maar nu ben ik in verwarring gebracht door een vriend van mij, hij zweert bij EBC, en nu wil hij mij er ook aan hebben.

Bij de EBC blokken kan ik kiezen uit Green, Red en Yellow stuff.

Iemand hier ervaring met deze blokken?

En wat raad men mij aan om te doen?

Ik heb de originele schijven er nog onder aangezien hier helemaal niets aan
mankeerd.



P.S. ben het hele weekend bezig geweest met het loshalen, uitelkaar halen en schoonmaken van de klauwen en dan met name deze laatste behandeling.
De vorige eigenaar had iets van een grijsige, op verf lijkende, meuk aangebracht, waar de roest nu echt door heen kwam na +/- 8 maanden in mijn bezit te zijn.... :(
Maus_aka_papachico
Posts: 268
Joined: Sun Aug 31, 2008 9:26 am

Post by Maus_aka_papachico »

Ferodo..punt!!
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Post by D_ToXx »

EBC is fading (is mijn mening.)
een paar keer grof remmen en het word kauwgum.


ferrodo's eronder plakken.(remblokken+op = maskertje :D )

was het misschien verzink spray?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Ferodo moet je hebben, klaar!
EBC heb ik 1 keer geprobeerd en heeeel snel eronder uit gehaald. Als je er naar kijkt begint het al te faden,,,
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Gaskleppie wrote:Ferodo moet je hebben, klaar!
EBC heb ik 1 keer geprobeerd en heeeel snel eronder uit gehaald. Als je er naar kijkt begint het al te faden,,,
:lol: :lol: :lol:

What about de remschijven van hun? De zogenaamde turbo groove series....

De greenstuff pads van EBC heeft wel een award (autotrade) gewonnen....weet niet hoe hoog deze is aangeschreven.
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Post by D_ToXx »

LCR wrote:
Gaskleppie wrote:Ferodo moet je hebben, klaar!
EBC heb ik 1 keer geprobeerd en heeeel snel eronder uit gehaald. Als je er naar kijkt begint het al te faden,,,
:lol: :lol: :lol:

What about de remschijven van hun? De zogenaamde turbo groove series....

De greenstuff pads van EBC heeft wel een award (autotrade) gewonnen....weet niet hoe hoog deze is aangeschreven.




ZUCHT!!!>>......... :D

en en als er turbo bij staat is het goed? :wink:

duidelijk? ik heb nu de HAWK HP+ op de EP3 en ga weer na de ferrodo's. :wink:
Keung
Posts: 760
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm

Post by Keung »

LCR wrote:De greenstuff pads van EBC heeft wel een award (autotrade) gewonnen....weet niet hoe hoog deze is aangeschreven.


Net als heel veel andere tests bijv. banden gaat het hier uiteindelijk om de resultaten van nieuwe exemplaren.
Ik lees nooit een test van spullen na... 20.000 km of na x aantal jaren.

Een award zegt niks over de duurzaamheid op langere termijn.
Ik hecht veel meer waarde aan persoonlijke gebruikerservaringen. :wink:
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

D_ToXx wrote:
LCR wrote:
Gaskleppie wrote:Ferodo moet je hebben, klaar!
EBC heb ik 1 keer geprobeerd en heeeel snel eronder uit gehaald. Als je er naar kijkt begint het al te faden,,,
:lol: :lol: :lol:

What about de remschijven van hun? De zogenaamde turbo groove series....

De greenstuff pads van EBC heeft wel een award (autotrade) gewonnen....weet niet hoe hoog deze is aangeschreven.




ZUCHT!!!>>......... :D

en en als er turbo bij staat is het goed? :wink:

duidelijk? ik heb nu de HAWK HP+ op de EP3 en ga weer na de ferrodo's. :wink:


Ging niet eens op de naam turbo af...was op zoek naar redelijke achterremschijven en de EBC kwam dicht in de buurt van 200 eurootjes. (Brezan vroeg al 220 voor :-? ??merk schijven)
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

o, dus je wilt bezuinigen op je remmen? ok.....
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

ik heb de ebc blokken en schijven gehad op me vorige auto en vond het serieuze troep.
blijf gewoon bij oem of ferodo.
User avatar
Raymond en Liset
Posts: 226
Joined: Thu Aug 28, 2008 5:39 pm

Post by Raymond en Liset »

oké, dit is zeer duidelijk, heb al even contact gehad met maskertje voor de ferrodo's

bedankt voor de snelle reacties
frederik
Posts: 254
Joined: Sun Sep 30, 2007 8:36 pm

Post by frederik »

ik heb nu project µ op mijn ctr en ben daar heel content van, deze zaten op de wagen toen ik deze kocht. maar nu zijn ze versleten en denk ik dat ik voor ferodo ds2500 ga gaan, ik zou ook niet weten welk type ik van project µ ik heb, anders zou ik mss terug voor de deze gaan.

wat geeft de ds2500 icm circuitgebruik ?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

ds2500 en circuit gebruik gaat juist erg goed. Veel stof, maar verder hele goede eigenschappen op het circuit.
frederik
Posts: 254
Joined: Sun Sep 30, 2007 8:36 pm

Post by frederik »

Gaskleppie wrote:ds2500 en circuit gebruik gaat juist erg goed. Veel stof, maar verder hele goede eigenschappen op het circuit.


stof is geen probleem, dat hebben alle goede remblokken wel denk ik, remkrach gaat voor.

zijn deze ook goed bruikbaar voor dagelijks verkeer, ik bedoel dan vooral temperatuurs gericht gekeken, moet je echt de warmte erin houden voor goede remkracht ?
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Gaskleppie wrote:o, dus je wilt bezuinigen op je remmen? ok.....


Ja :lol:
maar ik heb ze teruggestuurd met de mededeling dat ze niet passen :twisted:
User avatar
Arno
Posts: 1069
Joined: Thu Mar 01, 2007 10:40 pm
Contact:

Post by Arno »

frederik wrote:
Gaskleppie wrote:ds2500 en circuit gebruik gaat juist erg goed. Veel stof, maar verder hele goede eigenschappen op het circuit.


stof is geen probleem, dat hebben alle goede remblokken wel denk ik, remkrach gaat voor.

zijn deze ook goed bruikbaar voor dagelijks verkeer, ik bedoel dan vooral temperatuurs gericht gekeken, moet je echt de warmte erin houden voor goede remkracht ?


3000 is echt voor circuit gebruik meende ik, 2500 moet geen probleem zijn voor dagelijks gebruik, wil ze er zelf ook nog onder om te ervaren maar ben nog niet aan vervanging toe. Ergens eind dit jaar mss van voor naar achter compleet aanpakken :-)
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Post by D_ToXx »

Ging niet eens op de naam turbo af...was op zoek naar redelijke achterremschijven en de EBC kwam dicht in de buurt van 200 eurootjes. (Brezan vroeg al 220 voor ??merk schijven)


ik viel al van mijn stoel af..... :D

Ja
maar ik heb ze teruggestuurd met de mededeling dat ze niet passen
:wink:

goeie keus! iemand hier in de buurt had ze (lang geleden) ook gekocht en waren binnen no time krom..
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Zijn de remblokken van Mugen of Spoon niet beter of gelijk aan de Ferodo dan? Of komen ze ook van ....EBC?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Die maken ze ook niet zelf hoor. Altijd weer een vraag van wie ze zijn. Ferodo is bewezen goed en niet exotisch onnodig duur.
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

frederik wrote:zijn deze ook goed bruikbaar voor dagelijks verkeer, ik bedoel dan vooral temperatuurs gericht gekeken, moet je echt de warmte erin houden voor goede remkracht ?


Ik gebruik ze ook Daily in het dagelijks verkeer.
Je gaat ze nooit optimaal benutten, daarvoor krijg je ze niet warm genoeg met normaal rijden.

Je krijgt ze wel warm genoeg om even snel stil te kunnen staan als de rest van de auto's.
Locked