ik ben Yasin en ik kom uit het Friese land Leeuwarden.
22 jaar oud! en in die jaren al heel wat autos gehad, reden! ben een echte twijfelaar weet nooit wat ik wil, denk dat de ITR wel langer blijft!
Autos:
Honda Integra Type R 96 Spec DC2
Gehad:
Alfa 156 1.8 TS
Honda Civic 1.4I 1996
Honda Civic Coupe 1996.
Honda Civic EG6 (ongeluk R.I.P)
Honda Civic Coupe 1995.
Honda Civic EG5
Honda Prelude 2.2 VTI
Civic Coupe USDM EJ6
Civic EJ6 (Facelift Model Eind 2000)
CRX Vtec Turbo
Civic Ek4 Turbo
Motors:
Honda CBR600 FS 2001
Aprillia RSV Mille 1999
Aprillia RSV Mille 2003
En nu hebben we eindelijk een van mijn favorieten!
Honda Integra Type R 96spec:
(waarom, ik vind het persoonlijk mooiere front en hij weeg met een halve tank en alles erin 1050kg :: airco,abs,elec ramen,elec spiegels, etc)
ik weet dat de lightweight versions rond 1000kg wegen...
Als bij mij alles eruit is kom ik ook daarop uit!
Pics van ophalen uit Engeland:
Mede mogelijk gemaakt door Honderdelen(dank aan Gerben en Jeltsje)
En voor de trip terug samen met Leon 8)



en meerdere foto's volgen binnenkort! Hij is al naar rdw geweest en moet nog alleen bpm afgedragen te worden!
Maar mij prioriteit is tectyl! dus over 2/3 weken gaat ie naar Gosliga voor een dinitrol behandeling!
De setup wat er is en komt!
Interieur::
Autometer Boost Carbon
Autometer Oiltemp Carbon
Autometer Pyrometer EGT Carbon
SLM Oilpress gauge
PLX Wideband + Gauge
Recaro A8 Kuipstoelen
Voor de rest niks alleen een Kenwood klapscherm ding (muziek stock is al prima zat) en hoef verder niks erin)
Onderstel::
Tein Superstreet schroefset
Spoon Strutbar achter
* b-c pillar
*Wilwood bigbrake kit met drukverdeler d.m.v knop,goodrigde remleidingen
*Whiteline swaybars voor+achter (zijn net 1/2mm dikker)
*camber correction kit voor+achter
Voor de rest niet veel veranderingen aan de ITR aangezien qua onderstel stock is het echt optimaal!
Exterieur::
Bij een ITR hoor je bijna niks te veranderen in mijn optiek.
Oem 15 inch velgen in brons gespoten (staat persoonlijk heel dik), met Brigdestone Potenza RE720.
*98 Spec R achterbumper
*Setje 16inch zomervelgen scoren
* Honda Acces Sideskirt + Achterlip als ik die ooit mag vinden haha
En dan als laatste....
Motorisch::
B16A1 onderblok met (Darton) Benson style sleeves (open deck) 81.5mm boring
CP 9.0 compressie zuigers 81.5mm boring (skirt coated)
Pauter drijfstangen
OEM B16a krukas
ACL lagers
ARP kopbouten
OEM ITR Oliepomp
OEM ITR Waterpomp
OEM P30 Spanrol
B16A2 kop
Licht gepoort
Supertech dubbele klepveren (80LB)
Supertech Titanium klepveren
Supertech zwart nitride gecoate kleppen (verdraagt meer hitte)
B18C6 LMA's (nieuw)
OEM Honda klepseals
IPG/Maxworz Stage 3 Turbocams
Golden Eagle camgears
Toda Power distributieriem
Precision 1000cc injectoren
Hondata inlaat spruitstuk pakking
Edelbrock Victor X inlaat spruitstuk
Omniman 70mm gasklep
B&W fuel pressure regulator
4bar map sensor VEMS
AEM Fuelrail
3 inch downpipe tijdelijk, uiteindelijk 4inch downpipe
3 inch uitlaatsysteem vanaf de downpipe
Ramhorn Manifold tijdelijk, word sidemount
Tial wastegate
Tial BOV
Holset HX35w Turbo
Huge IC
OEM S9B LSD Bak
Competion Clutch stage 5 kit (6puck ongeveerde clutchplate, extra sterke drukgroep)
Fidanza lichter vliegwiel
P28/P06 ECU datalog/chip socket
*Bekerom tuned.
(word waarschijnlijk tegen de tijd Neptune RTP board)
ben vast nog wel wat vergeten aan de setup etc...
fotos etc moet ik nog allemaal posten, dat komt nog allemaal nog wel!
* = dingetjes die ik nog moet bestellen
en de hoop is om toch een x 500WHP te kunnen bereiken...
Hieronder komen staat wat er geupdate in de tijd is:
22december:
Update: de B18C is eruit gehaald! En ben druk aan het poetsen




Wat een kutwerk een engine bay cleanen

en tussen de kit is helemaal lastig te komen.. mja borsteltje doet wonderen, en ontvetter 8) , maar wit is een kutkleur.
En de hele tijd alles loshalen, en terugzetten, en ontvetter duurt ook paar minuutjes voordat het intrekt dus het is een slow process...
Ik update morgen of overmorgen het eidresultaat! dan met een betere camera!
En heb nog geen 1 spatje roest kunnen vinden!
En voor de rest als goed is, komt er nog een setje:
Mazworx/IPG V1 Turbo Nokken assen.
Golden Eagle Camgears
24 maart:
Heb weer een update!
Met heel veel ups en downs rijd het beest!
Olielekkages,Waterlekkages en siliconen slang die geploft is, misfires.
Siliconen Slang is vervangen door een veel sterkere, misfires zijn weg nieuwe bougiekabels en bougies opnieuw gegapt!
En Martijn had zaterdag niet genoeg tijd om verder af te stellen dus morgen gaan we verder met afstellen, kan ik eindelijk revven tot 9.5k yeah baby!
En de turbo levert al vanaf 4500 rpm 22 psi, had het echt niet verwacht, so i am happy!
Het gaat nu al asiocaal hard!
Ohjah voor de nieuwschierige aagjes onder ons!
En Bekerom Tuning heel erg bedankt! voor het afstellen, en voor je geduld 8)