ABS probleem
ABS probleem
Dus... bij het vervangen van de originele remleidingen door stalen,
en ook de remolie is vervangen door DOT 5.1 ,
Is er dus een foutmelding onstaan(lichtje ABS) brand op het dash.
iemand info,ervaring hier mee..?
Volgens mij is hij ook correct ontlucht.. rechts achter,links achter,voor rechts,voor links??
en ook de remolie is vervangen door DOT 5.1 ,
Is er dus een foutmelding onstaan(lichtje ABS) brand op het dash.
iemand info,ervaring hier mee..?
Volgens mij is hij ook correct ontlucht.. rechts achter,links achter,voor rechts,voor links??
jimmy wrote:Jo& wrote:Misschien nog ff extra keertje onluchten?
Dat er ergens een luchtbubbeltje zit?
Ik heb ze al 5 keer ontlucht..ook al gekeken of er ergens een lek is..niks.
En heb ook niet het gevoel dat hij goed remt... ga deze avond even de
sensor's bekijken..
Het lampje werkt niet op ontluchten, maar op niveau van het reservoir en op de abs sensoren. Wellicht is het niveau in je reservoir te laag doordat je een aantal malen hebt ontlucht?
EK20A wrote:jimmy wrote:Jo& wrote:Misschien nog ff extra keertje onluchten?
Dat er ergens een luchtbubbeltje zit?
Ik heb ze al 5 keer ontlucht..ook al gekeken of er ergens een lek is..niks.
En heb ook niet het gevoel dat hij goed remt... ga deze avond even de
sensor's bekijken..
Het lampje werkt niet op ontluchten, maar op niveau van het reservoir en op de abs sensoren. Wellicht is het niveau in je reservoir te laag doordat je een aantal malen hebt ontlucht?
Niveau staat op max.. constant bijgevuld tijden het ontluchten.
Ik denk dat er een probleem zal zijn bij de sensors...
Je zoekt de stekker verbinding van de sensor op,( bij de ITR achterin onder de vloermat in kofferbak.) je drukt er een multie meter bij in. Ik weet niet uit mijn hoofd welke waardes je moet hebben, maar als je ze alle 4 doormeet en je komt er 1 tegen met hele andere waarde is die stuk. En je kan ook nog even een draai geven aan het wiel om te zien of hij ook meet (maar die waardes moet je niet gaan vergelijken want de ene keer draai je harder als de andere.)
Ik hoop dat ik je een beetje op weg heb geholpen.
Maar als je er geen verstand van hebt, laat het dan door iemand doen die er wel verstand van heeft.
Ik hoop dat ik je een beetje op weg heb geholpen.
Maar als je er geen verstand van hebt, laat het dan door iemand doen die er wel verstand van heeft.
integra wrote:Je zoekt de stekker verbinding van de sensor op,( bij de ITR achterin onder de vloermat in kofferbak.) je drukt er een multie meter bij in. Ik weet niet uit mijn hoofd welke waardes je moet hebben, maar als je ze alle 4 doormeet en je komt er 1 tegen met hele andere waarde is die stuk. En je kan ook nog even een draai geven aan het wiel om te zien of hij ook meet (maar die waardes moet je niet gaan vergelijken want de ene keer draai je harder als de andere.)
Ik hoop dat ik je een beetje op weg heb geholpen.
Maar als je er geen verstand van hebt, laat het dan door iemand doen die er wel verstand van heeft.
Dit is nu eens eens een zinnig antwoord :idea:
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
zal aan de motor liggen zeker hehe
Nou, dat was het idd.
Door de "bevroren motoren" deal die ze vorig jaar hadden mocht niemand aanpassingen doen aan de motor zelf. Tot natuurlijk ferrari vond dat ze te langzaam gingen kregen ze van de FIA toestemming om in het kader van "betrouwbaarheid" een aanpassing te doen. Resultaat: Ferrari was niet meer bij te houden en Torro Rosso zat ineens in de subtop. Een paar maanden later begon Renault natuurlijk ook te mekkeren bij de FIA en ook die kregen om de zelfde reden (betrouwbaarheids update) toestemming om de boel aan te passen. Resultaat: Alonso direct van achterhoede ellende naar een paar winsten en andere podium plekken.
En wie bleven er over omdat die zo eerlijk waren om niet te gaan lopen huilebakken bij de FIA? Juist, oa Honda. Hoe verder in het jaar we kwamen, hoe meer ze achter begonnen te lopen. Rara hoe dat kwam. Gingen zei langzamer? Nee, de rest mocht ondanks afspraken toch motor aanpassingen doen wat ze veel meer snelheid gaf.
FIA, bedankt voor het structurele hanteren van jullie eigen regels! Hulde!