g-unit wrote:"Type-Q":7fpxlfe9 wrote:frederik wrote:in japan heeft de s2000 250pk geloof ik. dus ja is 10pk winst om 260 te halen :wink:
Woon jij in Japan?
dus 250 +10 =260, wat maakt het uit je wou toch een spec. edition. nou JDM erin +10pk.
Gaskleppie wrote:voor 10 pk extra hoeven ze toch geen nieuwe motor te bouwen?
Je hebt zeker geen flauw idee zeker wat fabrikanten moeten doen om 125pk/liter uit een NA motor te krijgen?
Dat is gewoon ontiegelijk veel en niet zo maar even te verhogen! Er is geen 1 andere fabrikant te noemen die dat ooit gehaald heeft.
Je denkt zeker ook dat je met een andere intake en uitlaat even het vermogen van een S2K even naar 280pk haalt ofzo? Dream on!
Dan boren ze 'm toch wat uit, passen de nokkenassen wat aan
Kom op juist jij zou wel weten dat met een andere motor management en een aangepaste uitlaat en inlaat wel degelijk die extra 10 opleveren.
IN ieder geval zou daar geen nieuwe motor voor moeten worden gemaakt.[/quote:7fpxlfe9]
Ik denk dat je iets voorzichtiger moet zijn met deze uitspraken.
Elke auto die je opboort zou meer pk's moeten krijgen.
Overigens, uitboren + nieuwe zuigers + nokkenassen is eigenlijk een grotere inhoud maken is dus meer liters. Dat vind ik niet reeel om naar te kijken want dat is zodanig ingrijpend, dat het niet het verbeteren van een bestaande concept is, maar het veranderen.
Als je kijkt naar het product wat ze nu neergezet hebben, en je weet wat van techniek af, dan is 120 pk per liter NA echt een prestatie. Die auto is al near perfection.
Dus om er dan nog eens 10 pk bij te krijgen door een luchtfilter en uitlaatje, ik betwijfel het. De lucht inlaat is al erg goed mede door de in de lengte geplaatste motor.
Voor de uitlaat schijnen er maar een paar te zijn die de auto daadwerkelijk sneller maken. Lichtere uitlaten is al gauw mogelijk, de bestaande uitlaten schijnen relatief zwaar te zijn.