S2000 Ultimate Edition @ Auto Amersfoort

Voor alle filmpjes, auto gerelateerde foto's en meeting verslagen
Keung

Post by Keung »

Maskertje wrote:
Keung wrote:
Het lijkt alleen zo, komt omdat de auto binnen stond onder de TL-verlichting staat.
De rode kleur is wel iets lichter van kleur dan de 'gewone' rode stoelen.

Volgende keer even je witbalans instellen van je telefoon :D Is jammer als de kleuren niet natuurlijk uitkomen 8).......

Tja...oude mensen met moderne techniek :lol:
Type-Q

Post by Type-Q »

NH 565, is dat dat ´pearl white´, of NSX-R ´Grand Prix White´? Zeker mooi, maar als ze dan toch met een ultimate edition komen, waarom geen S2000R, met een 2,2 liter met 260 pk... Stel je eens voor! Zal waarschijnlijk te duur worden, een compleet nieuwe engine bouwen...
Roy

Post by Roy »

voor 10 pk extra hoeven ze toch geen nieuwe motor te bouwen? :roll:
dat redden ze ook met wat kleinere aanpassingen.

tevens is de S2k te zwaar voor een R concept.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Jo&

Post by Jo& »

De S2k is ook bedoelt als cruise auto, en dat doetie ook goed.

Zoals ik eerder eens gezegt heb, je kunt er me op vakantie zonder dat je vrouw gaat zeuren dat het oncomfortabel zit en rijdt.
Dat kun je niet van een Lotus Elise zeggen.
Knite Force

Post by Knite Force »

Iemand die zwarte lugnuts al besteld? Ik wil nog steeds een setje hebben!
Type-Q

Post by Type-Q »

g-unit wrote:voor 10 pk extra hoeven ze toch geen nieuwe motor te bouwen? :roll:
dat redden ze ook met wat kleinere aanpassingen.

tevens is de S2k te zwaar voor een R concept.

10 pk? 260-240=20... Denk dat er aan de S2000 niet veel meer aan te passen is voor meer vermogen, ze moeten zowiezo aan bepaalde wettelijke eisen blijven voldoen.
frederik

Post by frederik »

in japan heeft de s2000 250pk geloof ik. dus ja is 10pk winst om 260 te halen :wink:
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

voor 10 pk extra hoeven ze toch geen nieuwe motor te bouwen?

Je hebt zeker geen flauw idee zeker wat fabrikanten moeten doen om 125pk/liter uit een NA motor te krijgen?
Dat is gewoon ontiegelijk veel en niet zo maar even te verhogen! Er is geen 1 andere fabrikant te noemen die dat ooit gehaald heeft.
Je denkt zeker ook dat je met een andere intake en uitlaat even het vermogen van een S2K even naar 280pk haalt ofzo? Dream on!
slydawg

Post by slydawg »

Voor zover ik heb gezien hebben standaard S'jes veel moeite met het in de buurt komen van hun standaard opgegeven vermogen, dus ff 10-20pk erbij..............hmmmmm
Type-Q

Post by Type-Q »

frederik wrote:in japan heeft de s2000 250pk geloof ik. dus ja is 10pk winst om 260 te halen :wink:

Woon jij in Japan? :o
Roy

Post by Roy »

Type-Q wrote:
frederik wrote:in japan heeft de s2000 250pk geloof ik. dus ja is 10pk winst om 260 te halen :wink:

dus 250 +10 =260, wat maakt het uit je wou toch een spec. edition. nou JDM erin +10pk.

Gaskleppie wrote:

Je hebt zeker geen flauw idee zeker wat fabrikanten moeten doen om 125pk/liter uit een NA motor te krijgen?
Dat is gewoon ontiegelijk veel en niet zo maar even te verhogen! Er is geen 1 andere fabrikant te noemen die dat ooit gehaald heeft.
Je denkt zeker ook dat je met een andere intake en uitlaat even het vermogen van een S2K even naar 280pk haalt ofzo? Dream on!

Dan boren ze 'm toch wat uit, passen de nokkenassen wat aan
Kom op juist jij zou wel weten dat met een andere motor management en een aangepaste uitlaat en inlaat wel degelijk die extra 10 opleveren.
IN ieder geval zou daar geen nieuwe motor voor moeten worden gemaakt.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
RedSun

Post by RedSun »

Er komt wel wat meer bij kijken dan ff de nokken veranderen en ff een andere intake. Zeker als je al zoveel vermogen uit een NA blok weet te halen. Dan is tie al optimaal getuned. Zeker als je ook nog met milleu eisen en uitstoot zit.

Tis geen opel corsa 8v met 58 pk.
Nana korobi ya oki
Jo&

Post by Jo& »

g-unit wrote:
"Type-Q":7fpxlfe9 wrote:

dus 250 +10 =260, wat maakt het uit je wou toch een spec. edition. nou JDM erin +10pk.

Gaskleppie wrote:

Dan boren ze 'm toch wat uit, passen de nokkenassen wat aan
Kom op juist jij zou wel weten dat met een andere motor management en een aangepaste uitlaat en inlaat wel degelijk die extra 10 opleveren.
IN ieder geval zou daar geen nieuwe motor voor moeten worden gemaakt.[/quote:7fpxlfe9]
Ik denk dat je iets voorzichtiger moet zijn met deze uitspraken.

Elke auto die je opboort zou meer pk's moeten krijgen.
Overigens, uitboren + nieuwe zuigers + nokkenassen is eigenlijk een grotere inhoud maken is dus meer liters. Dat vind ik niet reeel om naar te kijken want dat is zodanig ingrijpend, dat het niet het verbeteren van een bestaande concept is, maar het veranderen.

Als je kijkt naar het product wat ze nu neergezet hebben, en je weet wat van techniek af, dan is 120 pk per liter NA echt een prestatie. Die auto is al near perfection.

Dus om er dan nog eens 10 pk bij te krijgen door een luchtfilter en uitlaatje, ik betwijfel het. De lucht inlaat is al erg goed mede door de in de lengte geplaatste motor.
Voor de uitlaat schijnen er maar een paar te zijn die de auto daadwerkelijk sneller maken. Lichtere uitlaten is al gauw mogelijk, de bestaande uitlaten schijnen relatief zwaar te zijn.
slydawg

Post by slydawg »

Belangrijkste is dat de boel ook nog heel en betrouwbaar moet blijven.
Jo&

Post by Jo& »

slydawg wrote:Belangrijkste is dat de boel ook nog heel en betrouwbaar moet blijven.

Inderdaad.
Dus niet na 50.000 km op of kapot is.
Je kunt vast ook 11 of 12.000 toeren draaien met een S2k, de vraag is alleen hoeveel km's het blok en andere onderdelen dan mee gaan...
Locked