Apk afgekeurd

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
VTEClover

testpipe

Post by VTEClover »

gaat hier wel over belgische keuring !!! :-)
ben er nu al 3 maal zo doorgeraakt dus zou moeten lukken dat ik 3* een dombo heb :-)

in ieder geval ik lieg er niet over en ik ben al 3 jaar dolgelukkig zonder aan de uitlaat te sleutelen
grtz
Maskertje

Post by Maskertje »

Gangaran wrote:
bertjehonda wrote:nee met een testpijp eronder gaat hij nooit officieel goedgekeurd worden bij apk al zou je er de duurste techneuten opzetten om m goed af te stellen de co waarde blijft te hoog.
wel makkelijk een garage die alles goedkeurd is misschien wel handig voor busby
:o ops:

Ben het niet helemaal met je eens. Heb mijn CO gemeten zonder KAT, deze was 0,51 en het mag max 0,50 zijn. Ik heb genoeg verhalen gehoord dat mensen wel door de keuring kwamen zonder KAT.

Hier ook veel verhalen gehoord dat het mirakel bestaat :)
Keung

Post by Keung »

De tweede cijfer achter de komma wordt niet meegerekend bij de APK.
Dus met een CO van 0,59 is het nog steeds goedgekeurd!
Sinister

Re: testpipe

Post by Sinister »

VTEClover wrote:gaat hier wel over belgische keuring !!! :-)
ben er nu al 3 maal zo doorgeraakt dus zou moeten lukken dat ik 3* een dombo heb :-)

in ieder geval ik lieg er niet over en ik ben al 3 jaar dolgelukkig zonder aan de uitlaat te sleutelen
grtz
Das nog altijd ni geantwoord op waar die keuring is :wink: welke streek of dorp of stad dus :wink:
VTEClover

cat

Post by VTEClover »

dendermonde.

laatste keer zag ik er precies0.250 op staan??? mag je geen 0.208 hebben bij een itr????
keung: dus vanaf 0.300 ben je afgekeurd???
Sinister

Post by Sinister »

In principe zouden ze jouw moeten afkeuren omdat er geen cat onder hangt controleren ze dat dan niet bij jouw?
VTEClover

co

Post by VTEClover »

co-meting gebeurd voor de auto de brug op gaat,stationair zonder toeren te maken.
dus als de co goed is kunnen ze in principe niets meer doen.
slydawg

Re: co

Post by slydawg »

VTEClover wrote:co-meting gebeurd voor de auto de brug op gaat,stationair zonder toeren te maken.

Dan gebeurd het overal anders, want bij mij hebben ze gemeten bij 3000toeren.
Jo&

Post by Jo& »

slydawg wrote:
VTEClover wrote:co-meting gebeurd voor de auto de brug op gaat,stationair zonder toeren te maken.

Dan gebeurd het overal anders, want bij mij hebben ze gemeten bij 3000toeren.

Moet in Nederland ook op 3000 toeren.

En je auto moet na een bepaald bouwjaar verplicht een katalysator hebben. Die hoeven ze niet uitgebreid te checken, zo lang die er zit én afdoende werkt. Een keer tegen aan tikken is voldoende.
Sinister

Post by Sinister »

Ja en de laatste test da uw auto omhoog gaat daar controleren ze normaal of uw cat eronder zit, zo niet moeten ze hem afkeuren, dus da zijn apen da bij u in dendermonde werken :wink: Van ne andere catback zeggen ze bij u ook niets zeker?
culasse

Post by culasse »

Ik ging vroeger naar een garage annex APK keuringstation terwijl mijn decatpijp nog onder de auto zat, maar met het originele spruitstuk en katalysator in de kofferbak. Ik vroeg ze dan altijd om voor de co test het spruitstuk + de cat even te monteren. "Ja hoor, doen we even", was het antwoord. Natuurlijk deden ze dat niet, veel te veel werk. De auto werd wel goedgekeurd, en ik gaf de keurmeester als er even niemand keek altijd een flinke fooi. Dat ging jaren goed zo.
Jo&

Post by Jo& »

culasse wrote:Ik ging vroeger naar een garage annex APK keuringstation terwijl mijn decatpijp nog onder de auto zat, maar met het originele spruitstuk en katalysator in de kofferbak. Ik vroeg ze dan altijd om voor de co test het spruitstuk + de cat even te monteren. "Ja hoor, doen we even", was het antwoord. Natuurlijk deden ze dat niet, veel te veel werk. De auto werd wel goedgekeurd, en ik gaf de keurmeester als er even niemand keek altijd een flinke fooi. Dat ging jaren goed zo.

Zo zijn er nog wel een paar bedrijven in Nederland. Die keuren binnen een 20min een auto. Nou dat kan officieel niet hoor!
Ik zou me daar niet veilig bij voelen, maarja aan de andere kant als je weet dat je auto ok is, maar geen zin heb om je uitlaat systeem te vervangen...
Of met hele oude auto's...

Gelukkig valt mijn auto in de nieuwe apk regeling. Eerste keer na 4 jaar pas en daarna 2x om de 2 jaar en daarna pas om het jaar.
Keung

Re: cat

Post by Keung »

VTEClover wrote:dendermonde.

laatste keer zag ik er precies0.250 op staan??? mag je geen 0.208 hebben bij een itr????
keung: dus vanaf 0.300 ben je afgekeurd???
Nee, je mag max. 0,5% CO uitstoot hebben.
Delta_lima

Post by Delta_lima »

Ik word altijd goedgekeurd met testpipe :P lol
Gangaran

Post by Gangaran »

Stationair was mijn CO bijna 0. Bij 3000 toeren was het 0,51 en dat vonden ze een beetje riskant als er een steekproef zou komen. Het kan echt zonder KAT. Goed afstellen en klaar.
Mensen die met een turbo setup rijden, moeten dus ieder jaar weer alles afbouwen om hun kat te plaatsen?
Hoor genoeg verhalen van mensen met turbo die zo door de keuring komen.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Stationair was mijn CO bijna 0. Bij 3000 toeren was het 0,51 en dat vonden ze een beetje riskant als er een steekproef zou komen. Het kan echt zonder KAT. Goed afstellen en klaar.
Mensen die met een turbo setup rijden, moeten dus ieder jaar weer alles afbouwen om hun kat te plaatsen?
Hoor genoeg verhalen van mensen met turbo die zo door de keuring komen.

Hou het er maar op dat je een unieke situatie hebt hoor. Zeker met iets oudere motoren kom je echt niet zo maar met even goed afstellen door de keuring. Zelfs met race cat's kom je er soms niet eens doorheen!
Eigenlijk moet dus iedereen die zonder cat rijd ieder jaar de boel terug bouwen. En er zijn heel wat turbo jongens met 3" uitlaatsystemen die niet zo maar even te wisselen zijn die kiezen voor de "dure APK" waarbij je je auto niet eens hoeft mee te nemen ;)
Dan komen ze er idd doorheen, maar wel erg duur.
Gangaran

Post by Gangaran »

Klopt ja. Ken inderdaad verhaaltjes van APK's voor +/-250 euro, terwijl je auto lekker thuis staat.
Delta_lima

Post by Delta_lima »

Pff dat doen we hier goedkoper voor 40,- ;)
Locked