Performance parts voor de FN2

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

ExigeS2 wrote:
bartman wrote:ik heb miss wel intresse.. houdt dit ook in dat de inuchip het vtecpunt verlaagt ? heb je voorbeelden van resultaten?

en wat is de prijs ?


Stuur mij een PM voor de prijzen.
Het Vtec punt kan vroeger of later gezet worden. Bij de FN2 is dit vroeger.

Zal later de grafieken op dit forum plaatsen.

groeten


Interessant om the horen EXIGES2. Weet je misschien of deze piggyback computer ook de cam angles van de k20 kan sturen?
Dit schijnt namelijk één van de belangrijkste items te zijn in de mapping van de Honda K motoren.
ExigeS2
Posts: 30
Joined: Wed Jul 05, 2006 10:46 am

Post by ExigeS2 »

De Unichip kan ook de Cam angle veranderen per graad.

Hier is inderdaad veel mee te doen bij een K20 motor.

groeten
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Hondata heeft Flashpro uitgebracht:

http://www.hondata.com/flashpro.html
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

culasse wrote:Hondata heeft Flahpro uitgebracht:

http://www.hondata.com/flashpro.html


Klinkt goed voor de FN2 rijders.
Iets voor jou C?
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Hmm, het systeem is in principe geschikt voor onze FN2`s, maar er zijn nog geen maps voor geschreven. Dat betekent heel wat uren op de rollentestbank om een geschikte basismap in elkaar te flansen, van daaruit kun je verder ontwikkelen. Al met al een kostbare aangelegenheid. Met andere woorden; proefkonijnen gevraagd.


Edit: Ik keek eens op de forumsite van Hondata en het blijkt dat ze op termijn een callibratiemap uitbrengen. Dat ziet er al beter uit.
Type R CW
Posts: 261
Joined: Sun Feb 15, 2009 8:35 pm

Post by Type R CW »

Ik denk dat wij als fn2 rijders beter nog even wachten. Binnen een jaar gaan wij wel de vruchten er van plukken :)
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

zo te zien ook voor alle 3 de regio's,.. EDM, USDM en JDM :)
ExigeS2
Posts: 30
Joined: Wed Jul 05, 2006 10:46 am

Post by ExigeS2 »

Eerste testen gedaan met flashpro op CivicFN2.

Ervaring: Met GroupN calibratie problemen met schokken rond de 4000 tr/min, zelfs na afstelling op testbank.
Oplossing: Motor afstellen met race calibratie van hondata. Hier wordt de MAF sensor genegeerd en wordt de motor op MAP sensor geregeld.
Na afstellen van motor op MAP, een groot verschil in deellast. Motor reageert stukken beter op het gas. Geen haperingen meer rond de 4000tr/min.

Hier de grafiek van het verschil.

blauwe curve volledig std CivicFN2
rode curve Civic FN2 met volgende mods
- toda race header
- milltek cat back
- Injen cold air
- Hondata flashpro

Image
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

dat is het echte werk.

kan je dat plaatje van de grafiek iets vergroten? ik kan het e.e.a. net niet lezen.

is injen cold air een aanrader voor FN2 ?
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Ja, misschien kan de grafiek nog iets vergroot worden, dat zou de duidelijkheid ten goede komen.
ExigeS2
Posts: 30
Joined: Wed Jul 05, 2006 10:46 am

Post by ExigeS2 »

iVTEC-fab wrote:dat is het echte werk.

kan je dat plaatje van de grafiek iets vergroten? ik kan het e.e.a. net niet lezen.

is injen cold air een aanrader voor FN2 ?


Grafiek is aangepast;

De injen cold air is zeker niet slecht maar om te zeggen dat hij veel beter is dan de OEM box????
Ben aan het wachten tot we de eerste airbox van mugen binnen hebben.
Daar gaan we dan nog wat testen mee doen. Kan nog wel even duren.
Moet nog besteld worden en geleverd. Post de grafieken zeker na de testen.
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Kijk , da's mooi werk :-)
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Type R CW
Posts: 261
Joined: Sun Feb 15, 2009 8:35 pm

Post by Type R CW »

ExigeS2 wrote:
iVTEC-fab wrote:dat is het echte werk.

kan je dat plaatje van de grafiek iets vergroten? ik kan het e.e.a. net niet lezen.

is injen cold air een aanrader voor FN2 ?


Grafiek is aangepast]

Oké, ben benieuwd?

Binnenkort kom ik is af voor nen dyno test met men fn2, ben is benieuwd hvl hij standaard er nu heeft. Ev. kunnen we dan wat bespreken wat ik het beste doe.
Kun je me mss een pm sturen hoeveel het kost voor nen dynotest?

Mvg,
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

ej goed werk!

@Type R CW;
ik zie vaak terug komen dat standaard FN2's 208 pk trekken.
Type R CW
Posts: 261
Joined: Sun Feb 15, 2009 8:35 pm

Post by Type R CW »

[quote="iVTEC-fab"]ej goed werk!

@Type R CW]
Ja, heb het ook al horen zeggen, infeite wel goed hé :d
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

zekers :)
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Inmiddels is er een vertegenwoordiger voor alle accessoires van snelle onderdelen van de FN2 Mugen Honda type r.
Het is TDI NORTH en ze kunnen naar wens alle onderstaande spullen leveren:
http://civictype-r.co.uk/forum/viewtopi ... 5&t=195226

Wel een grote zak met euries meebrengen. Het prijskaartje van somige onderdelen doet vermoeden dat ze van platina zijn gemaakt lol.
ExigeS2
Posts: 30
Joined: Wed Jul 05, 2006 10:46 am

Post by ExigeS2 »

In Belgie kan je die stukken ook kopen bij de officieel Mugen Dealer.
Inter-Tuning (exZtra).

Laat het even weten :-)

www.exztra.be
www.inter-tuning.com
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Lekker bakkie koppel erbij!
En grappig om te zien dat ze de MAF sensor overboord kiepen. MAP is best zat om een motor fatsoenlijk af te stellen. Plus dat dat rare ding niet midden in je luchtstroom zit. hahaha
t0n
Posts: 137
Joined: Fri May 09, 2008 9:46 pm

Post by t0n »

MAF sensoren moeten ze lekker op Nissans houden :p
Locked