remus einddempers atr

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Kan zijn da het op een ATR anders werkt, bij een ITR is het alleszins vooral de cat dat tegenhoudt imo en da zal je ook al wel weten wsl.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Als de rest al open is wordt de cat idd de grote bottleneck. Op een volledig stock uitlaatsysteem is de einddemper de grootste.
Mijn voorbeelden gelden voor B16's en B18's. ATR's zullen niet veel anders zijn omdat die nog stiller moeten zijn.
Maskertje
Posts: 507
Joined: Mon Apr 17, 2006 9:14 am

Post by Maskertje »

Gaskleppie wrote:Als de rest al open is wordt de cat idd de grote bottleneck. Op een volledig stock uitlaatsysteem is de einddemper de grootste.
Mijn voorbeelden gelden voor B16's en B18's. ATR's zullen niet veel anders zijn omdat die nog stiller moeten zijn.


Het grote verschil is dat een B16 1 einddemper heeft en de ATR 2 stuks.

Maar het stillere halen ze juist door er een dubbele einddemper te monteren. Zo hoef je em minder te knijpen.
CWATR
Posts: 275
Joined: Wed Apr 14, 2004 3:36 am

Post by CWATR »

Ik heb die remussen al 7 jaar onder de ATR. Prima dempers. Geluid is niet veel zwaarder of scherper dan de standaard dempers. Vermogenswinst heb je iig niet.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Vermogenswinst heb je iig niet.


dat bedoel ik dus....
Locked