piekvermogen ATR bij lagere toeren
piekvermogen ATR bij lagere toeren
Naar dyno geweest voor een standaard ATR.
Resultaat: peikvermogen bij 6500 ipv rond de 7600(?)
Na 6500 gebeurt er weinig.
Wat kan/kunnen de oorzaak zin?
Alvast bedankt
Resultaat: peikvermogen bij 6500 ipv rond de 7600(?)
Na 6500 gebeurt er weinig.
Wat kan/kunnen de oorzaak zin?
Alvast bedankt
Het zou nog een verkeerde toerental meting kunnen zijn. Belangrijk om te weten is bij welk toerental het maximale koppel gehaald is volgens de dyno.
De gehele vermogensuitdraai zegt dan veel meer dan alleen wat piekcijfertjes.
Het maximale vermogen zit trouwens bij een H22A7 motor bij ongeveer 7200 rpm i.p.v. bij 7600 rpm.
De gehele vermogensuitdraai zegt dan veel meer dan alleen wat piekcijfertjes.
Het maximale vermogen zit trouwens bij een H22A7 motor bij ongeveer 7200 rpm i.p.v. bij 7600 rpm.
-
oke sorry niet om af te kraken maar erik botman zijn bank is 3 keer bagger hij nept iedereen waar je bij staat. heeft ie bij mij ook gedaan. mijn advies ga eens op de bank bij rica of een andere met ervaring en een goede vaste bank. en geen ongeijkte huifkar bank die er leuk uitziet op een autoshow.
denk dat er dan een eel ander resultaat uitkomt.
greets.
denk dat er dan een eel ander resultaat uitkomt.
greets.
Ziet er mij vrij nauwkeurig uit buiten de hoogste toeren, ga je dan beweren dat die enkel op hoge toeren gaar doet?
Volgens mij staat gewoon je ontsteking verkeerd en heb je daarom je piekpks te vroeg maar ik zou het eigenlijk niet weten. Het is alleszins juist da je vtec op 5800 opslaagt volgens de grafiek?
Edit: Ja ok als ik die bank nu zie dat kun je beter wel eens op een ander gaan ja :lol: :lol: :lol:
Volgens mij staat gewoon je ontsteking verkeerd en heb je daarom je piekpks te vroeg maar ik zou het eigenlijk niet weten. Het is alleszins juist da je vtec op 5800 opslaagt volgens de grafiek?
Edit: Ja ok als ik die bank nu zie dat kun je beter wel eens op een ander gaan ja :lol: :lol: :lol:
- Gaskleppie
Volgens mij staat gewoon je ontsteking verkeerd
Die kan je niet verkeerd hebben staan bij een ATR. Die staat vast.......
Maare, die Botman bank is nou idd niet het voorbeeld van een ultra presieze bank. Je kan zelf al zien dat er iets fout is gegaan tijdens de meting. Net of hij even het gas los gelaten heeft boven de 7000rpm en hem daarna weer intrapte. Klopt geen hol van. Er is geen 1 motor die na de 7500rpm nog even zo'n inhaal slag maakt nadat hij zo ingekakt was.
Meting klopt gewoon niet. Overnieuw doen!
Gaskleppie wrote:Volgens mij staat gewoon je ontsteking verkeerd
Die kan je niet verkeerd hebben staan bij een ATR. Die staat vast.......
Maare, die Botman bank is nou idd niet het voorbeeld van een ultra presieze bank. Je kan zelf al zien dat er iets fout is gegaan tijdens de meting. Net of hij even het gas los gelaten heeft boven de 7000rpm en hem daarna weer intrapte. Klopt geen hol van. Er is geen 1 motor die na de 7500rpm nog even zo'n inhaal slag maakt nadat hij zo ingekakt was.
Meting klopt gewoon niet. Overnieuw doen!
Heel die grafiek is naar links opgeschoven want de kruising tussen koppel en pk is normaal rond de 6900 rpm, als je dan ziet dat hij opt einde zo terug omhoog gaat is dat wsl door de begrenzer van de wagen. Daardoor meet hij altijd gaar bij gelijk welke bank. Dus alles moet 600 toeren naar rechts opschuiven. En ja 220 pk dat is gewoon een kwestie hoe ie zn marges instelt. Wat me veel belangrijker is zijn de wielpks, dat zijn de enige die je kunt vergelijken met verschillende banken.
Sinister wrote: als je dan ziet dat hij opt einde zo terug omhoog gaat is dat wsl door de begrenzer van de wagen. Daardoor meet hij altijd gaar bij gelijk welke bank.
Begrenzer begrenst bij een vast toerental, meer toeren als dat maakt hij dan dus ook niet, nu slaat hij in, gaat weer uit en gaat dan na ongeveer 300 rpm pas weer in. Das wel een hele trage begrenzer als dat zou kloppen.
Is het zowozio niet raar dat de grafiek het motorvermogen en het motorkoppel weergeeft? Dat is toch altijd het wiel-vermogen/koppel?
Neen lol want het enige wat de meesten interesseert is welke motor pks je hebt. Hij kan enkel wiel pks meten en rekent dan de motor pks uit met een factor. Die bij de ene hoger is dan de andere. Zo is het dus ook zo dat je enkel wielpks kan vergelijken tussen verschillende banken. Meestal tonen ze gewoon beiden maar het hangt dus af vanwaar je gaat.
- Gaskleppie
Het "afgeknepen" vermogen van het blok bovenin heeft inderdaad niks met de toerenbegrenzer te maken. Vooralsnog ga ik uit van een niet juiste en onnauwkeurige meting.
Gewoon op een andere testbank een nieuwe meting uit laten voeren. Indien er dan weer een soortgelijke meting uitkomt, dan mag je je serieus zorgen gaan maken. Met zelfs motorschade tot gevolg. De slechte vermogensafgifte zou dan echter nu ook al op de weg goed te vernemen zijn!
Gewoon op een andere testbank een nieuwe meting uit laten voeren. Indien er dan weer een soortgelijke meting uitkomt, dan mag je je serieus zorgen gaan maken. Met zelfs motorschade tot gevolg. De slechte vermogensafgifte zou dan echter nu ook al op de weg goed te vernemen zijn!
Sinister wrote:Neen lol want het enige wat de meesten interesseert is welke motor pks je hebt. Hij kan enkel wiel pks meten en rekent dan de motor pks uit met een factor. Die bij de ene hoger is dan de andere. Zo is het dus ook zo dat je enkel wielpks kan vergelijken tussen verschillende banken. Meestal tonen ze gewoon beiden maar het hangt dus af vanwaar je gaat.
Ja en daarom geven dus de meesten de wiel pk's in de grafiek weer, en dus is het raar dat deze dat niet doet vind ik.