Verwijderen middendemper ATR
Verwijderen middendemper ATR
Ik vraag me af hoe het geluid van de auto zal zijn waneer ik de middendemper van de ATR verwijder. Het ziet eruit alsof ik deze er zo tussenuit kan zagen en er een vervangend stuk pijp tussen kan lassen. Heeft iemand dit wel eens gedaan?
Ik vraag me af hoe het geluid IN de auto dan is. Het is ook weer neit de bedoeling dat ik dan met erge resonatie rond wil rijden.
Ik vraag me af hoe het geluid IN de auto dan is. Het is ook weer neit de bedoeling dat ik dan met erge resonatie rond wil rijden.
Als ik de middendemper weghaal heb ik nog steeds 2 dempers. Ik heb onder mijn Accord coupe ook vanaf de kat een RVS catback met maar 1 demper. Met silencer erin hoor je em amper. Zonder is het neit normaal meer. Daar wil ik alleen mee zeggen dat die middendemper ook niet het verschil maakt dus.
Maar heb je zelf ervaring met een ATR zonder middendemper, of is het gissen??
Maar heb je zelf ervaring met een ATR zonder middendemper, of is het gissen??
bar honda wrote:Ik heb ook een ATR en mijn middendemper heb ik weg gehaald en een rechte pijp erop gelast. Het geluid is wel dieper maar ik heb wel 2 supersprint eindempers.
Resoneren doet ie bij mij niet, en het geluid valt reuze mee.
Geluid bijna te verwaarlozen. Alleen bij bepaalde toeren (3000-4700) heel eventjes
Ik heb ooit proef gereden in een ATR zonder midden demper en twee Supersprint dempers.
Zonder midden demper krijg je een zeer irritant geluid. rond 4000 rpm (waar je het meeste rijd).
Dit is best een hele lastige. In de UK hebben zich hier er al meerdere uitlaat tuners op stuk gebeten.
Het heeft met de frequentie van de uitlaatgolven te maken. Zonder reflexidemper "remt de airflow" wanneer het zelf wil in plaats van in de op de juiste plaats geplaatste OEM reflexidemper.
Ik heb een ATR gezien die naar drie absorbsidempers gegaan was, maar uiteindelijk twee extra dempertjes er bij heeft laten plaatsen om van het hinderlijke geluid rond 4000 rpm af te komen.
Hoop dat dit helpt
Zonder midden demper krijg je een zeer irritant geluid. rond 4000 rpm (waar je het meeste rijd).
Dit is best een hele lastige. In de UK hebben zich hier er al meerdere uitlaat tuners op stuk gebeten.
Het heeft met de frequentie van de uitlaatgolven te maken. Zonder reflexidemper "remt de airflow" wanneer het zelf wil in plaats van in de op de juiste plaats geplaatste OEM reflexidemper.
Ik heb een ATR gezien die naar drie absorbsidempers gegaan was, maar uiteindelijk twee extra dempertjes er bij heeft laten plaatsen om van het hinderlijke geluid rond 4000 rpm af te komen.
Hoop dat dit helpt