hoeveel uren voor een coilover
hoeveel uren voor een coilover
Hoi mensen,
Voor degene die er ervaring mee hebben of gewoon weten; hoeveel tijd is er normaal gesproken nodig om een coilover (KW variant 1 in dit geval) over te zetten op een ATR?
Mensen roepen 4 uren :shock: voor dergelijke auto ivm ingewikkelde ophanging ( :lol: ). ''ziet er F1-achtig uit meneer....'' zegt de coilover boer.
Voor degene die er ervaring mee hebben of gewoon weten; hoeveel tijd is er normaal gesproken nodig om een coilover (KW variant 1 in dit geval) over te zetten op een ATR?
Mensen roepen 4 uren :shock: voor dergelijke auto ivm ingewikkelde ophanging ( :lol: ). ''ziet er F1-achtig uit meneer....'' zegt de coilover boer.
slydawg wrote:Kom op man, niet zeuren over een paar uur arbeid als je wil dat het goed gebeurt. Er is vast wel iemand die het in 1 uurtje kan maar rij je dan met een veilig gevoel weg? Denk het niet.
Nou,zeuren helpt!
KAn me herinneren dat Richard (nu TCC) zelf 2 uurtjes bezig was (alleen) voor een Koni coilover voor een civic zonder brug!!
Je heb bedrijven die extreem gaan zitten duimzuigen qua arbeidsuren. Bedrijf gaf eerst ook 2 uurtje op....daarom.
Je hebt het dan over een civic waar je makkelijker toegang hebt dan de ATR. En hangt er ook vanaf waar je het brengt natuurlijk, de lokale hobby garage doet er misschien idd langer over dan normaal maar van een vakgarage mag je idd wel beter verwachten.
In die 4 uurtjes zit dan ook de boel netjes gelijk afstellen?
slydawg wrote:Je hebt het dan over een civic waar je makkelijker toegang hebt dan de ATR. En hangt er ook vanaf waar je het brengt natuurlijk, de lokale hobby garage doet er misschien idd langer over dan normaal maar van een vakgarage mag je idd wel beter verwachten.
Ik hoop het (bibber,bibber...)
Volgend week wordt ie gezet....
FastFWD wrote:accord moet je de hele binnenkant achterin slopen om bij 4 moertjes te komen, been there, 3 a 4 uren is wel normaal, als je de auto een beetje waterpas/gelijk wil hebben misschien nog wel meer
X2
@ LCR: Laatst een Accord voorzien van H&R veren, was ik 3,5 uur verder.
Deze kon ik de achterbank neerklappen en alleen de zijkanten verwijderen.
Een ATR heeft een 1-delige achterbankleuning die geheel gedemonteerd moet worden om bij de moertjes bij te kunnen komen.
Met afstelwerk heb je met (ruim) 4 uur een goede indicatie.