Getinte folie verwijderen?

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
Benjdmin

Getinte folie verwijderen?

Post by Benjdmin »

Hoi all!

Mijn Integra heeft twee getinte ramen achter.

Hoe kan ik die tint makkelijk en veilig verwijderen?

Ziet er echt niet uit! :roll:

Alvast bedankt!

Benji
HONDA

Post by HONDA »

Fohn erop en even verwarmen. Dan voorzichtig lostrekken, daarna ramen wassen en klaar.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Benjdmin

Post by Benjdmin »

:D Thanx!
Maus_aka_papachico

Post by Maus_aka_papachico »

Mocht er onverhoopt restjes achter wat je niet met een soppie wegkrijgt,..dan zou je het met sticker-verwijderaar kunnen doen. Werkt super...:thumbs:
bertjehonda

Post by bertjehonda »

probeer tijdens het verwijderen de folie strak over de ruit heen te trekken. dan heb je t menste risico op folie resten.
als er een beetje kwaliteit op zat/zat zal je vrij weinig lijm resten hebben zit er bv. carpoint meuk op dan heb je ook met verhitten lijm resten.
sticker verwijderaar of gewoobn nagellak remover werkt voor de lijmresten t makkelijkst.
terminste dit gebruik ik altijd. voor het schoon maken en verwijderen.
Roy

Post by Roy »

bertjehonda wrote:als er een beetje kwaliteit op zat/zat zal je vrij weinig lijm resten hebben zit er bv. carpoint meuk op dan heb je ook met verhitten lijm resten.

Qualiteit folie heeft juist dikkere lijm dan de carpoint troep.
als het echte quali folie is gaat het minder makkelijk eraf, het zit beter geplakt.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
slydawg

Post by slydawg »

g-unit wrote:
bertjehonda wrote:als er een beetje kwaliteit op zat/zat zal je vrij weinig lijm resten hebben zit er bv. carpoint meuk op dan heb je ook met verhitten lijm resten.

Qualiteit folie heeft juist dikkere lijm dan de carpoint troep.
als het echte quali folie is gaat het minder makkelijk eraf, het zit beter geplakt.

Echt niet, kwaliteit folie is de folie zelf dikker en die carpoint folie is veeel dunner, krijgt veel sneller vouwtjes erin bij het uitstrijken dan de kwaliteits folie.
Kwaliteits folie is veel beter te verwerken als dat goedkopere spul, omdat het dikker is kan je het beter rekken en strekken naar de bolling van een raam zonder van die lelijke kreukels en luchtbellen erin krijgt.
Keung

Post by Keung »

Kan zijn dat het een Honda Access product is. :wink:

Destijds had de ITR optionele achterzijraam tintfolie (08R18-ST7-600), zelfs een ITR raamband (08R20-ST7-600)
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Hehehe dit is zeker geen Honda Access...

Is paars, OMG! :x
Arno

Post by Arno »

Had ik er ook op zitten, wat een ellende om ervan af te krijgen zeg... had kramp in mn klauwen :razz: Daarnaast moest ik alle panelen er ook nog uithalen om erbij te komen. Had ook zo'n lelijke raamband, gelukkig was die er met 1 ruk vanaf.
bertjehonda

Post by bertjehonda »

ik tint al 8 jaar auto's en als je kwaliteit heb krijg je het er bijna altijd lijmvrij van je ruiten in tegenstelling tot de vaak paarse carpoint of autostyle folie.
Locked