Knite Force wrote:Heb dit topic (en de drie die bovenin gepost zijn) volledig doorgelezen, maar ik lees zeer weinig over de duitse 100 octaan V-power.
Kan een te hoog octaan gehalte eigenlijk enig negatief resultaat hebben? Waarom rijdt hier (volgens mij) niemand met die duitse V-power? Is dat puur vanwege jullie woonplaats, of heeft dat een andere oorzaak?
Ik rijd nu zelf met de EE9 (stock B16A1, straks B16B) met de duitse V-power, ik heb nooit iets raars ondervonden. Ben ik nu goed bezig, of juist heel slecht?
Jij doet het met de Duitse V-Power juist goed. Als je nog met de Spoon ECU rondtuft met de knock-sensor zal je er alleen maar voordeel aan doen.
Overigens rij ik met mijn EP3 zelf ook op BP Ultimate 98 en wil niet anders meer.
Dit kan misschien heel stom klinken, maar zouden we niets kunnen regelen met de BP?
Daarmee bedoel ik groepskorting voor de type-R club?
Dat iemand contact opneemt met een woordvoerder, hem zegt dat het over een x aantal leden gaat (en dat zijn er toch nogal wat ondertussen) Om zo eens te kunnen regelen dat we goedkoper tanken?
Vind het zelf niet eens zo'n stom idee, ook al is dat de kans heel groot is dat ze ons zullen uitlachen. Daar kan ik ook niets aan doen!
Maaaar,
Wie niet waagt, blijft maagd :lol:
mr. X wrote:Dit kan misschien heel stom klinken, maar zouden we niets kunnen regelen met de BP?
Daarmee bedoel ik groepskorting voor de type-R club? Dat iemand contact opneemt met een woordvoerder, hem zegt dat het over een x aantal leden gaat (en dat zijn er toch nogal wat ondertussen) Om zo eens te kunnen regelen dat we goedkoper tanken?
Vind het zelf niet eens zo'n stom idee, ook al is dat de kans heel groot is dat ze ons zullen uitlachen. Daar kan ik ook niets aan doen! Maaaar, Wie niet waagt, blijft maagd :lol:
Dan moet je er wel bij vertelen dat we met z'n 100 man alleen shell tanken :P
mr. X wrote:Dit kan misschien heel stom klinken, maar zouden we niets kunnen regelen met de BP?
Daarmee bedoel ik groepskorting voor de type-R club? Dat iemand contact opneemt met een woordvoerder, hem zegt dat het over een x aantal leden gaat (en dat zijn er toch nogal wat ondertussen) Om zo eens te kunnen regelen dat we goedkoper tanken?
Vind het zelf niet eens zo'n stom idee, ook al is dat de kans heel groot is dat ze ons zullen uitlachen. Daar kan ik ook niets aan doen! Maaaar, Wie niet waagt, blijft maagd :lol:
Heb ik al aan gedacht maar nog geen ingang bij BP gevonden helaas :wink:
Moet trouwens zeggen dat ik over Total Excellium 98 nog beter te spreken ben, lichtelijk inhouden van ATR, wat bij meer mensen een probleem is, is compleet verdwenen na 2 keer tanken en 2 flesjes Wynns Injector Cleaner...
roblom wrote:Vraag dan meteen ff of ze een vestiging hier in het dorp willen neerzetten. Dan hoef ik niet steeds om te rijden....
Je moet er wel wat voor doen hoor, luilak .
Zullen we anders ook nog even vragen of ze hem wekelijks voor je volgooien? :lol:
De afstand is op zich niet zo erg, maar op dat tijdstip kom ik uit mijn werk en om dan daar te kunnen tanken sta ik 15 min in de file. Als ik de andere kant om rij heb ik daar geen last van. vandaar.
Knite Force wrote:Leerijden lukt wel zelf, of moeten we dat ook doen?
Er was een autoprogramma waar ze lieten zien hoe een Audi A8 gemodificeert was om 4 van de 8 cilinders op hoekietoekie brandstof te laten lopen terwlijk de andere 4 van de 8 op BP ultimate draaiden. Met behulp van een camera die geplaatst was in het inlaatspruitstuk met zicht op de kleppen was al na een paar duizend km het verschil duidelijk zichtbaar. De hoekietoekie kant had zichtbare aanslag op de kleppen/stelen en de ultimate kant was niets te zien.
Dus nogmaals, liever 95 van een A pomp dan 98 van een andere, maar zonder twijfel 98 minimaal (blijven) tanken.