Autoverzekering interesse voor een collectief?
jochem dc2 wrote:Ik betaal 43,- voor mijn verzekering, met 5 jaar schadevrij,... Dat incl. bijna alle aanvullende verzekeringen die er mogelijk zijn,... Inzittende, Trede bescherming enz enz,... Extra Accesoire enz.
Dus denk niet dat DAT nog veel goedkoper kan,...
Greetz,
Je wil niet weten hoeveel aanvullende verzekeringen er bestaan hoor haha.
Maar is een nette premie hoor.
Nana korobi ya oki
-
Overigens wil ik iedereen aanraden, of je nu ingaat op deze aanbieding of bij je bestaande verzekeraar blijft, om informatie aan te vragen m.b.t. SVI ( schade verzekering inzittenden).
Meeste zullen POI hebben.
Dit omdat POI een onzin verzekering is, je betaald niks maar je krijgt ook niks.
Heel sumier een voorbeeld:
Je hebt een niet verhaalbaar ongeval (boom o.i.d) je bent 2 jaar uit de running door revalidatie etc. je hersteld volledig.
POI keert niks uit.
Alleen bij blijvende invaliditeit wordt er uitgekeerd met een maximum van (meestal) rond de € 30.000,- euro.
Er is een staffeltje voor.
Bij verlies gezichtsvermogen 18% (van 30.000,- euro dus)
Arm tot aan schoudergewricht (letterlijke tekst!) 50%.
Kortom, je bent je arm kwijt en je wordt "afgescheept" met € 15.000,- euro. echt een vetpot!
En mocht je komen te overlijden dan krijgen de nabestaanden € 30.000,-
Je kunt je voorstellen dat als je de kostwinner bent je nabestaanden een groot probleem hebben.
SVI keert in dergelijke gevallen uit op basis van werkelijke kosten met een maximum van 1 miljoen per gebeurtenis. Ook als je volledig hersteld.
Kost meestal maar een paar euro extra per maand en zeker als je kinderen hebt en vaak met meerdere mensen in de auto zit raad ik deze aan. Eigenlijk een must.
Zoals de bol.com reclame gaat "ik heb hem zelf ook" en dat is ook zo
Dit omdat POI een onzin verzekering is, je betaald niks maar je krijgt ook niks.
Je hebt een niet verhaalbaar ongeval (boom o.i.d) je bent 2 jaar uit de running door revalidatie etc. je hersteld volledig.
POI keert niks uit.
Alleen bij blijvende invaliditeit wordt er uitgekeerd met een maximum van (meestal) rond de € 30.000,- euro.
Kortom, je bent je arm kwijt en je wordt "afgescheept" met € 15.000,- euro. echt een vetpot!
Je kunt je voorstellen dat als je de kostwinner bent je nabestaanden een groot probleem hebben.
SVI keert in dergelijke gevallen uit op basis van werkelijke kosten met een maximum van 1 miljoen per gebeurtenis. Ook als je volledig hersteld.
Kost meestal maar een paar euro extra per maand en zeker als je kinderen hebt en vaak met meerdere mensen in de auto zit raad ik deze aan. Eigenlijk een must.
Zoals de bol.com reclame gaat "ik heb hem zelf ook" en dat is ook zo

Nana korobi ya oki
RedSun wrote:Overigens wil ik iedereen aanraden, of je nu ingaat op deze aanbieding of bij je bestaande verzekeraar blijft, om informatie aan te vragen m.b.t. SVI ( schade verzekering inzittenden).
POI keert niks uit.
Zoals de bol.com reclame gaat "ik heb hem zelf ook" en dat is ook zo![]()
Dit raad ik ook altijd mijn relaties aan. OVI weet men vaak niet eens wat er dan verzekerd is, ik sluit dan ook bijna altijd de SVI dekking. Exact voor dezelfde beredenatie die jij geeft!
Heb op zich wel interesse maar heb helemaal geen kaas gegeten van al dat collectiviteit enz enz gedoe.
Momenteel zit ik net als Jo bij Actua maar wil weg bij hun, verschrikkelijke klantenservice, niet meedenkend, kortom zeer ontevreden over hun.
Kan je ook voor getaxeerde waarde laten verzekeren?
Ik wil gewoon 100% goed verzekerd zijn en als jullie dat tegen een zachtere prijs kunnen aanbieden count me in.
Momenteel zit ik net als Jo bij Actua maar wil weg bij hun, verschrikkelijke klantenservice, niet meedenkend, kortom zeer ontevreden over hun.
Kan je ook voor getaxeerde waarde laten verzekeren?
Ik wil gewoon 100% goed verzekerd zijn en als jullie dat tegen een zachtere prijs kunnen aanbieden count me in.
-
Johan FN2 wrote:"Maus_aka_papachico":1o42rbno wrote:Met de ATR zit ik ongeveer op 65 euro voor all risk met alle toeters en bellen en een eigen risico van 150 euro.. ipv 450,- bij veel anderen:-)
Bij mijn ITR had ik destijds een eigen risico van €1000,-...

Nu is het gelukkig nog maar €150,-[/quote:1o42rbno]
Toen was je destijds een gevaar op de weg zeker.. :lol: :wink:
POI en OVI is hetzelfde. Elke verzekeraar hangt er zijn eigen naampje aan.
Mochten er mensen meer willen weten m.b.t. verzekeringen in het algemeen of enige onduidelijkheden m.b.t. autoverzekeringen e.d.
Stuur mij een PM. Er zijn geen domme vragen.
Het is verzekeraars eigen om het allemaal moeilijk en onoverzichtelijk te maken.
Ik heb al meerdere mensen geholpen op het forum met schade en verzekeringen en de meeste kennen me wel van hier. Dus schroom niet en PM me als je vragen hebt.
@ Derailed
-misschien handig om e.e.a. uit te leggen over nieuwwaarde regeling?
- zoals hierboven gevraagd ff uitleggen hoe het zit met getaxeerde waarde?
Mochten er mensen meer willen weten m.b.t. verzekeringen in het algemeen of enige onduidelijkheden m.b.t. autoverzekeringen e.d.
Stuur mij een PM. Er zijn geen domme vragen.
Het is verzekeraars eigen om het allemaal moeilijk en onoverzichtelijk te maken.
Ik heb al meerdere mensen geholpen op het forum met schade en verzekeringen en de meeste kennen me wel van hier. Dus schroom niet en PM me als je vragen hebt.
@ Derailed
-misschien handig om e.e.a. uit te leggen over nieuwwaarde regeling?
- zoals hierboven gevraagd ff uitleggen hoe het zit met getaxeerde waarde?
Nana korobi ya oki
dit onderwerp misschien wel eens een leuk idee voor een meeting.
is ook weer eens wat anders dan een middag poetsen.
want als ik dit zo lees snapt de meer dan de helft er niks van (incl. mij zelf) en is slecht te duur of te weinig verzekerd.
en als redsun of derailed eens het 1 en ander willen komen uitleggen hebben we direct ook weer een meeting voor het jaar 2009!
en poetsen bij megairs weten we nu inmiddels wel hoe dat werkt :wink:
is ook weer eens wat anders dan een middag poetsen.
want als ik dit zo lees snapt de meer dan de helft er niks van (incl. mij zelf) en is slecht te duur of te weinig verzekerd.
en als redsun of derailed eens het 1 en ander willen komen uitleggen hebben we direct ook weer een meeting voor het jaar 2009!
en poetsen bij megairs weten we nu inmiddels wel hoe dat werkt :wink:
Gangaran wrote:120?? Je hebt waarschijnlijk weinig schadevrije jaren denk ik. Ik betaal 63 euro all risk p/m.
Ik 43 Euro :lol:
dus als het goedkoper kan vind ik wel grappig, ik denk niet dat het je lukt.
ik kan voor einde van deze maand overstappen.
dus ik hoor het wel.
Ik stuur je wel een PM
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Die bedragen zijn leuk maar interessanter zijn je aantal schadevrije jaren i.c.m. met het maandelijkse te betalen bedrag met als toevoeging de naam van de verzekeraar .
Overigens voor de experts hier. Roy-Data is wel te omzeilen met een eigen verklaring van schadevrije jaren toch?? Mits je een beetje je best doet.
Overigens voor de experts hier. Roy-Data is wel te omzeilen met een eigen verklaring van schadevrije jaren toch?? Mits je een beetje je best doet.
Denk niet dat ik goedkoper uit zal komen maar wel een prima initiatief !
Zit bij Achmea via mijn werkgever tevens met collectief welke 27% is overigens. 5 schadevrije jaren.
Betaal 107,17 per maand, Allrisk met echt alles erop en eraan voor de Civic en me Clio WA.
Zal zeker is navragen hoe dat zit met mijn inzittende verzekering etc, bedankt voor de tip.
Zit bij Achmea via mijn werkgever tevens met collectief welke 27% is overigens. 5 schadevrije jaren.
Betaal 107,17 per maand, Allrisk met echt alles erop en eraan voor de Civic en me Clio WA.
Zal zeker is navragen hoe dat zit met mijn inzittende verzekering etc, bedankt voor de tip.
Mathy M wrote:Die bedragen zijn leuk maar interessanter zijn je aantal schadevrije jaren i.c.m. met het maandelijkse te betalen bedrag met als toevoeging de naam van de verzekeraar .
Roydata is niet makkelijk te omzeilen. Als er verzekeraars zijn die niet aangesloten zijn bij Roydata dan kan het.
Wil je frauderen dan? :razz:
Geen probleem hoor om op een meeting dingen uit te leggen!
Maken we er de grote assurantie en schade meeting van :lol:
Nana korobi ya oki