Airbag pasagiers kant uitschakelen
-
- Posts: 82
- Joined: Mon Apr 07, 2008 11:53 am
Airbag pasagiers kant uitschakelen
beste mensen is de airbag aan de pasagierskant uit te schakelen??
of de stekker eraf te trekken zodat hij niet meer werkt???
Waarom zeggen er vele nou ik ben zwanger en de baby word over 8 weken geboren.
Die wou ik graag voorin hebben.
En me type R niet verkopen.........
Dus als iemand wat weet...........
Nico
of de stekker eraf te trekken zodat hij niet meer werkt???
Waarom zeggen er vele nou ik ben zwanger en de baby word over 8 weken geboren.
Die wou ik graag voorin hebben.
En me type R niet verkopen.........
Dus als iemand wat weet...........
Nico
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Als je de stekker eruit trekt zal dat als vervolg hebben dat de jouwe in je stuur ook niet meer werkt.
Ik weet het niet zeker maar ik denk dat het het zelfde zal zijn dan als je je stuur airbag weg wil halen.
En dat is een 2ohm weerstand plaatsen over de stekker van de bijrijders airbag. Dus accu los halen. Stekker opzoeken van de bijrijder airbag. Even opletten dat je er niet met je smoel bovenop zit als je de stekker eruit trekt (je weet maar nooit) en dan een 2 ohm weerstand plaatsen in de stekker die naar de airbag computer gaat.
Ik weet het niet zeker maar ik denk dat het het zelfde zal zijn dan als je je stuur airbag weg wil halen.
En dat is een 2ohm weerstand plaatsen over de stekker van de bijrijders airbag. Dus accu los halen. Stekker opzoeken van de bijrijder airbag. Even opletten dat je er niet met je smoel bovenop zit als je de stekker eruit trekt (je weet maar nooit) en dan een 2 ohm weerstand plaatsen in de stekker die naar de airbag computer gaat.
srs
is idd zo.
accu los -- 5 min w8ten
gele fiche loskoppelen en een andere gele fiche op met 2 ohmweerstand.
accu terug aankoppelen en klaar.
onlangs nog bij de ek-3 gedaan en dit werkte ook.hier heb ik het idd voor de geboorte van mijn zoon lucas gedaan.
accu los -- 5 min w8ten
gele fiche loskoppelen en een andere gele fiche op met 2 ohmweerstand.
accu terug aankoppelen en klaar.
onlangs nog bij de ek-3 gedaan en dit werkte ook.hier heb ik het idd voor de geboorte van mijn zoon lucas gedaan.
Ik vind het echt belachelijk (sorry) dat mensen het leven van hun baby wagen door m'voorin te zetten.
Lekker achterin op een ISOFIX aansluiting lekker veilig.
zo deed ik het tenminste achterin is er genoeg ruimte in een EP3
Nou zet m op he.
Lekker achterin op een ISOFIX aansluiting lekker veilig.
zo deed ik het tenminste achterin is er genoeg ruimte in een EP3
Nou zet m op he.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
airbag
normaal word de eerste maanden de baby vooraan in de maxy cosy gezet dus daarom airbag uitschakelen.
kinderstoel word idd op de achterbank geplaatst
achteraan of vooraan zal weinig uitmaken bij een botsing en een itr heeft geen isofix
grtz
kinderstoel word idd op de achterbank geplaatst
achteraan of vooraan zal weinig uitmaken bij een botsing en een itr heeft geen isofix
grtz
Re: airbag
VTEClover wrote:normaal word de eerste maanden de baby vooraan in de maxy cosy gezet dus daarom airbag uitschakelen.
kinderstoel word idd op de achterbank geplaatst
achteraan of vooraan zal weinig uitmaken bij een botsing en een itr heeft geen isofix
grtz
Maxicosi kan ook op de ISOFIX en neem van mij aan dat je Baby veiliger achterin geklemd aan de ISOFIX zit bij een frontale botsing, en heb je dan een stoel nog als bescherming
Dus je baby voorin vind ik niet normaal.
P.S het gaat niet om een ITR maar om een CTR :read:
EP3 wordt standaard uitgevoerd met ISOFIX
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
-
- Posts: 82
- Joined: Mon Apr 07, 2008 11:53 am
Gaskleppie wrote:Als je de stekker eruit trekt zal dat als vervolg hebben dat de jouwe in je stuur ook niet meer werkt.
Ik weet het niet zeker maar ik denk dat het het zelfde zal zijn dan als je je stuur airbag weg wil halen.
En dat is een 2ohm weerstand plaatsen over de stekker van de bijrijders airbag. Dus accu los halen. Stekker opzoeken van de bijrijder airbag. Even opletten dat je er niet met je smoel bovenop zit als je de stekker eruit trekt (je weet maar nooit) en dan een 2 ohm weerstand plaatsen in de stekker die naar de airbag computer gaat.
nou we zullen eens even zien, dan maar geen airbags....
Als iemand het zeker weet van de ep3 dat daar 2 ohm in kan zou dat wel fijn zijn.
Als de boel er stuk van gaat moeten we niet hebben namelijk.
Groeten Nico
Re: airbag
g-unit wrote:VTEClover wrote:normaal word de eerste maanden de baby vooraan in de maxy cosy gezet dus daarom airbag uitschakelen.
kinderstoel word idd op de achterbank geplaatst
achteraan of vooraan zal weinig uitmaken bij een botsing en een itr heeft geen isofix
grtz
Maxicosi kan ook op de ISOFIX en neem van mij aan dat je Baby veiliger achterin geklemd aan de ISOFIX zit bij een frontale botsing, en heb je dan een stoel nog als bescherming
Dus je baby voorin vind ik niet normaal.
P.S het gaat niet om een ITR maar om een CTR :read:
EP3 wordt standaard uitgevoerd met ISOFIX
Beetje rustiger reageren kan ook. Feit is dat het grootste deel van de kreukelzones en bescherming in het voorste deel van de auto zit.
Isofix is veilig maar niet heilig. Doordat het stoeltje rechtstreeks op de carrosserie zit zit het muurvast. Ja heel goed maar betekent wel dat er een groot deel van de kinetische energie door het lichaam opgevangen moeten worden. De gordeltjes van een Kinderstoeltje geven niet veel mee dus krijgen de ingewanden en botten een flinke optater.
Daarnaast zijn er niet alleen frontale aanrijdingen.
Denk eens aan een aanrijding van de zijkant. dan zit een kind veiliger voorin dan achterin doordat de portieren voor steviger zijn dan achter.
Waarom? omdat de B-stijl veel op kan vangen.
Daarbij hebben veel auto's tegenwoordig een dualstage airbag. Dit houdt in dat door sensoren in de zitting het gewicht bepaald wordt (o.a. tegenwoordig ook kinderstoel detectie) en daar wordt de airbag op aangepast. Bij een maxi-cosi moet de airbag altijd uit staan maar bij de stoeltjes daarna (waarbij het kind in de rijrichting zit) liever aan als het een dual stage is.
graag wat meer research doen voor je zo hoog van de toren schreeuwt.
Nana korobi ya oki
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Ik vind het echt belachelijk (sorry) dat mensen het leven van hun baby wagen door m'voorin te zetten.
Lekker achterin op een ISOFIX aansluiting lekker veilig.
Wat is daar zo belachelijk aan??
Voorin zit die koter andersom en is hij bij een aanrijding juist beter beschermt. Door de achterste voren geplaatste stoel wordt hij gelijkmatig in de stoel gedrukt ipv dat hij in de gordels hangt. Weet je wat zo'n kinder koppie en rug doet als dat koppie met 100km/h recht door wil en het lijfje in de gordels blijft hangen???
Whiplash eerste klas! Andersom worden de krachten verdeeld over de hele stoel en heeft de nek niets te lijden.
Als die boom tot voorbij het dashboard naar binnen komt maakt het toch niet meer uit waar die kleine zat....
edit: beetje dubbel op. sorry...
Gaskleppie wrote:Door de achterste voren geplaatste stoel wordt hij gelijkmatig in de stoel gedrukt ipv dat hij in de gordels hangt. Weet je wat zo'n kinder koppie en rug doet als dat koppie met 100km/h recht door wil en het lijfje in de gordels blijft hangen???
Whiplash eerste klas! Andersom worden de krachten verdeeld over de hele stoel en heeft de nek niets te lijden.
Als die boom tot voorbij het dashboard naar binnen komt maakt het toch niet meer uit waar die kleine zat....
edit: beetje dubbel op. sorry...
In de Isofix achterin zit de koter ook achterstevoren.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi