
het voordeel van de samco in vergelijking met de oem arm:
- de binnenkant van de silicone slang is gladder dan van de itr en heeft niet het ruwe flexibele gedeelte bij het filter
- de samco slang heeft een net iets grotere binnendiameter dan de itr elbow
- en in theorie heeft silicone een betere isolatie/afscherming tegen warmte
Verder, hier nog een voorbeeld van hoe de eerder genoemde 3" short ram intake + velocity stack het doet, getest tegen een cold air intake op een stock b18c blok met i/h/e bolt-ons
Resultaat 14whp en 11 wielkoppel winst.
This thread's purpose is to compile the information gathered in my 'research' (i.e. Dyno time), into a search friendly topic, pertaining to gains/variables of using the BPi velocity stack.
Initial modifications:
- TODA header
- Omnipower testpipe
- DC Sports 2.3/8" exhaust
- AEM CAI
- Stock ECU/No tuning
Base line:
169.83whp/121.28ftlbs
Numbers after adding my 'home grown' cut down AEM 3" CAI, to an SRI, with a BPi velocity stack, and K&N filter. The exhaust, and all other modifications remain the same, still no tuning.
174.88whp/128.71ftlbs
After installing new OEM spark plugs, and running it from operating temperature, 5 times each (i.e. Letting it cool down to the same level as prior testing variables). Both with the K&N filter installed on the stack, and without the filter on the stack. Still no tuning.
Red: BPi stack without K&N filter
Blue: BPi stack with K&N filter
183.70whp/132.98ftlbs - WITH FILTER
Over all, going from an initial 169.83whp/121.28ftlbs, to 183.70whp/132.98ftlbs, by adding a BPi velocity stack/K&N filter, with no tuning, is money well spent.
link: http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=2231492