beste luchtfilter voor ITR

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Hatchman

Post by Hatchman »

trouwens voor iedereen die de oem itr elbow gebruikt, de samco intake arm is een exacte kopie qua formaat. Dus die kan je bijvoorbeeld perfect gebruiken op de Mugen box.
Image

het voordeel van de samco in vergelijking met de oem arm:
- de binnenkant van de silicone slang is gladder dan van de itr en heeft niet het ruwe flexibele gedeelte bij het filter
- de samco slang heeft een net iets grotere binnendiameter dan de itr elbow
- en in theorie heeft silicone een betere isolatie/afscherming tegen warmte

Verder, hier nog een voorbeeld van hoe de eerder genoemde 3" short ram intake + velocity stack het doet, getest tegen een cold air intake op een stock b18c blok met i/h/e bolt-ons
Resultaat 14whp en 11 wielkoppel winst.

This thread's purpose is to compile the information gathered in my 'research' (i.e. Dyno time), into a search friendly topic, pertaining to gains/variables of using the BPi velocity stack.

Initial modifications:

- TODA header
- Omnipower testpipe
- DC Sports 2.3/8" exhaust
- AEM CAI
- Stock ECU/No tuning

Base line:

169.83whp/121.28ftlbs
Image

Numbers after adding my 'home grown' cut down AEM 3" CAI, to an SRI, with a BPi velocity stack, and K&N filter. The exhaust, and all other modifications remain the same, still no tuning.

174.88whp/128.71ftlbs
Image

After installing new OEM spark plugs, and running it from operating temperature, 5 times each (i.e. Letting it cool down to the same level as prior testing variables). Both with the K&N filter installed on the stack, and without the filter on the stack. Still no tuning.

Red: BPi stack without K&N filter
Blue: BPi stack with K&N filter

183.70whp/132.98ftlbs - WITH FILTER
Image

Over all, going from an initial 169.83whp/121.28ftlbs, to 183.70whp/132.98ftlbs, by adding a BPi velocity stack/K&N filter, with no tuning, is money well spent.

link: http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=2231492
Sinister

Post by Sinister »

Das mooi spul maar die moet je dan ook afschermen van de warmte zie ik.
Die oplossing met ijzeren compartiment is ook niet ideaal want daar komt minder rap lucht aan als je aan het rijden bent volgens mij. Daarmee dat hij op circuit een aangepaste lamphouder module monteert :-)
Die 10 pk winst zal ook wel veel met zijn nieuwe spark plugs zijn volgens mij. Ik kan me moelijk voorstellen dat je 10 pk wint met een intake alleen.
Jo&

Post by Jo& »

Misschien kun je de buitenkant van je metalen warme-lucht-af-weer-doos bekleden met radiator folie... Dat reflecteerd warmte.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Die 10 pk winst zal ook wel veel met zijn nieuwe spark plugs zijn volgens mij. Ik kan me moelijk voorstellen dat je 10 pk wint met een intake alleen.

Bij een B18 zal je idd niet zo snel zo veel winst hebben. Een B16 met een veel minder goed intake systeem zou dat wel kunnen halen.
roblom

Post by roblom »

Hatchman wrote:Ik ga mijn intake ook nog wel testen op de dyno alleen wil ik eerst de puntjes op de i hebben staan. Ik wil hem eerst nog helemaal luchtdicht maken en de intakebuis van heatwrap voorzien. De samco intake arm gaat helaas niet passen door het performer X inlaatspruitstuk.

Maak je dan ook een run met oem? Want dan kan je het pas echt mooi vergelijken.

Hatchman wrote:Dat klopt ook, het concept is ook vrijwel identiek aan de Mugen airbox, alleen is mijn "box" groter (meer volume) en gebruik ik een grotere velocity stack/luchtfilter en is mijn inlaatbuislengte nu op maat voor de setup (geen voelbare dip meer in vtec).

Zit de velocity stack onder het zijscherm?
Hatchman

Post by Hatchman »

Jo& wrote:Misschien kun je de buitenkant van je metalen warme-lucht-af-weer-doos bekleden met radiator folie... Dat reflecteerd warmte.

Goed idee, zal het onthouden :wink:

roblom wrote:Maak je dan ook een run met oem? Want dan kan je het pas echt mooi vergelijken.

Als het zover is, doe ik dat wel ja, ook een cai, mugen box en wai+v- stack zonder box probeer ik dan mee te nemen in de test. Zal alleen niet op een stock B18c6 getest worden dan waarschijnlijk.

roblom wrote:Zit de velocity stack onder het zijscherm?

De velocity stack zelf zit gewoon onder het filter en in de bumper zit een airduct, waar rijwind via een slang in de box wordt geblazen. De koude lucht hoeft dus niet eerst aangezogen te worden, maar bevindt zich altijd in de box.
Image
hondafreak

Post by hondafreak »

bedankt allemaal we zijn al heel wat wijzer geworden hierdoor :-)

Heb vandaag mn OEM luchtfilterbox en resonator enz ontvangen. nu morgen ga ik de box plaatsen, resonator laat ik weg :lol:

voor de rest ga ik eens kijken of ik nog wat kan veranderen aan de box voor het nog wat beter te krijgen zo ga ik eens zien om zoals bij hatchman om vanaf de box te vertrekken met een buis om dan aan de voorbumper te bevestigen zodat hij ook koude lucht in z'n box al krijgt. en misschien eens kijken voor een andere luchtfilter met bredere ingang te plaatsen maar moet het nog bekijken of dit mogelijk is.
Locked