lambodoors ep3?

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
bastiaan45

Post by bastiaan45 »

Image

Dit zijn suicide doors, zoals een mazda rx8 ze heeft bijvoorbeeld.
Jo&

Post by Jo& »

Ah ok, tnx...
Van waar die bijnaam....?
bastiaan45

Post by bastiaan45 »

Ah ok, tnx...

Dat is een moeilijke vraag. Zover ik weet, slaat het woord op deuren die andersom opengaan, zoals eigenlijk de achterdeuren in deze auto.

Volgens mij heten ze 'zelfmoord' deuren, doordat het risico groter is dan bij een normale deur. Je rijdt tegen rijwind in, dus mocht je deur niet goed dicht zijn, laat het zich raden wat er gebeurd.

Tenminste, zo heb ik het altijd begrepen.
bennyvc

Post by bennyvc »

Jo& wrote:Ah ok, tnx...

Als de deur zou openvallen terwijl je aan het rijden bent wordt deze itt een normale deur niet terug dichtgeduwd door de wind die langs de wagen stroomt.
Vooral 'gevaarlijk' in bochten waar een passagier eventueel uit de wagen zou kunnen vallen als hij geen gordel aanheeft.
bastiaan45

Post by bastiaan45 »

Vooral 'gevaarlijk' in bochten waar een passagier eventueel uit de wagen zou kunnen vallen als hij geen gordel aanheeft

Of de deur nou verkeerd om open gaat of niet, dat heeft weinig met bochten te maken volgens mij. Als hij openvalt, is het ook bij een normale deur gevaarlijk als je geen gordel aan hebt.

Het gaat dus puur om het feit dat je deur opengaat tegen de rijwind in.
bennyvc

Post by bennyvc »

een normale deur sluit 'zichzelf', een suicide door blijft net open, dat maakt het dus gevaarlijker om eruit te vallen.
wesleyctr

Post by wesleyctr »

bastiaan45 wrote:Image

Dit zijn suicide doors, zoals een mazda rx8 ze heeft bijvoorbeeld.

dat vind ik persoonlijk helemaal niks, vind dat meer voor een oldtimer ofso :roll:
Roy

Post by Roy »

Man doe anders geen deur maar Race gaas of een net ofsjow

Image

Image

Lekker cruisen :lol:
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
eteuben

Post by eteuben »

Jo&

Post by Jo& »

Ja maar als je kijkt, de passagier achter zit erg ver van de deur af, verder naar achter dus lijkt me stug dat je er uit valt mocht je deur open vallen. En de kans dat dat gebeurt is denk ik zoo klein, aangezien de voordeur over de achterdeur sluit als ik het goed heb...
bennyvc

Post by bennyvc »

ja tuurlijk de kans is miniem en die deuren beschikken tegenwoordig allemaal over zeer goede sluitingsmechanismen maar daar komt de benaming vandaan
Locked