Ja en hoe ga je die dan afscheiden van de warme lucht? Good luck das geen simpele manier voor.
Hier een voorbeeld van hoe mijn heatshield/box er tot nu toe uitziet:

Bestaande uit: 3" short ram intake op maat voor mijn setup met BPi flow stack (van 6" naar 3") en passend K&N filter, met een gladde 80mm slang naar de airduct in de bumper (kelk vorm) voor ram air in de box.
Eerste indruk/gevoel met dit systeem tot nu toe in vergelijking met een cold air intake + flow stack is een super throttle respons en meer vermogen/koppel over hele toerengebied.
roblom wrote:Hatchman wrote:Als je een samco intake arm + velocity stack op je itr zet en je zorgt ervoor dat je het filter af kan scheiden van de warme lucht die ontstaat onder de kap, weet ik zeker dat dit meer vermogen gaat maken dan de Mugen airbox voor minder dan de helft van het geld.
Ik zeg geen woorden maar daden

De uitdraai die ik hierboven gaf is op dezelfde auto, dezelfde bank met een uur tussen de beide runs. Meten is weten. Dus als jij nou hetzelfde doet met de door jou genoemde intake dan hoeven we niet meer te gissen.
Ik ga mijn intake ook nog wel testen op de dyno alleen wil ik eerst de puntjes op de i hebben staan. Ik wil hem eerst nog helemaal luchtdicht maken en de intakebuis van heatwrap voorzien. De samco intake arm gaat helaas niet passen door het performer X inlaatspruitstuk.
Als je een Mugen box open maakt is het in principe een short ram, met velicity stack, en dan afgeschermt door een mooie box.
In prinipe het zelfde dus als jou combo...
Dat klopt ook, het concept is ook vrijwel identiek aan de Mugen airbox, alleen is mijn "box" groter (meer volume) en gebruik ik een grotere velocity stack/luchtfilter en is mijn inlaatbuislengte nu op maat voor de setup (geen voelbare dip meer in vtec).
Ook wordt er nog koude lucht in mijn box geblazen door de rijwind via een airduct zodat er altijd voldoende koude lucht aanwezig is. Of dat laatste een verschil gaat maken zal wel blijken als ik de intake helemaal af heb naar mijn zin.
Het grote voordeel van de Mugen is dat die van fiberglass is en kunststof slechter warmte geleid. Daarom zal de Mugen onder rijomstandigheden altijd goed vermogen blijven maken in vergelijking met een alu box/buis combo. Dat is nog een puntje waaraan ik verbeteringen wil doorvoeren en dan wil ik hem best eens testen tegen een Mugen box.
Op het circuit wil ik straks een headlight intake gaan gebruiken, die als vervanging van de koplamp dient, zodat er direct koude lucht op het luchtfilter komt en pasklaar is voor op de airbox. Alvast een voorproefje:
Nogmaals ik kraak de Mugen airbox absoluut niet af, ik vind het juist een hele goede intake, alleen is er naar mijn idee nog altijd ruimte voor verbetering.