HONTEC RS EVO

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

Dikke shit man. Ik herken die DCsports raamsticker ergens van?
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Post by Lucas79 »

Wow! wat een project! :clap Ik neem aan dat je weet waar je aanbegonnen bent? :lol:

Maaruh, ga je er nu acht wielen onder monteren? :silly:
Deus Ex Machina!
itr-1895
Posts: 678
Joined: Thu Apr 14, 2005 7:23 pm

Post by itr-1895 »

zo jij bent wel handig met een slijptol :lol:

leuk project om te volgen
veel succes
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

hontec wrote:
baRt wrote:ik snap dat dat gunstig is, maar op deze foto's is moeilijk te beoordelen of dat het zo hangt omdat het zo netjes uitkomt, of dat het zo hangt omdat jij erg optimistisch bent over het zwaartepunt :D

Maar dat is dus erg mooi! We houden het projectje weer in de gaten :D


Maakt het uit dan? hij hangt gunstig vwb zwaartepunt en hij hangt boven het laagste punt van de auto? beide, dus begrijp niet helemaal waar je naartoe wilt? Dat is toch het doel van deze setup en aangezien het er niet voor gemaakt is zal ik zelf alles moeten bouwen om dat te bewerkstelligen.Maak wel ff een foto deze week voor je, kan ook jij het visueel voorstellen.... :D

xxx


sorry skatteke, je begreep mijn 2e post verkeerd... ik bedoelde dat op de originele pics dat moeilijk in te schatten was... je uitleg gaf genoeg duidelijkheid...

ik kan het me visueel al voorstellen hoor, don't worry :wink:
BZRKbb2
Posts: 684
Joined: Thu Dec 14, 2006 11:25 am
Contact:

Post by BZRKbb2 »

baRt wrote:ik kan het me visueel al voorstellen hoor


echt neit! ict nerd :razz:
hontec
Posts: 178
Joined: Sun Mar 11, 2007 1:48 pm

Post by hontec »

ik sluit me aan bij patrick...bart heeft voorstellingsvermogen van een garnaal... 8)
ee8
Posts: 626
Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm

Post by ee8 »

hontec wrote:ik sluit me aan bij patrick...bart heeft voorstellingsvermogen van een garnaal... 8)


daar issie belg voor....
BZRKbb2
Posts: 684
Joined: Thu Dec 14, 2006 11:25 am
Contact:

Post by BZRKbb2 »

Hij was zelfs naar huizen aan het kijken in Belgenland...
En hij rijdt een baby blauwe kapperswagen :wink:
hontec
Posts: 178
Joined: Sun Mar 11, 2007 1:48 pm

Post by hontec »

BZRKbb2 wrote:Hij was zelfs naar huizen aan het kijken in Belgenland...
En hij rijdt een baby blauwe kapperswagen :wink:


koopt ie eindelijk een echte auto, is het de verkeerde kleur blauw.... :D
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Welkom Randal, succes met uw project
hontec
Posts: 178
Joined: Sun Mar 11, 2007 1:48 pm

Post by hontec »

Thx @ all...zoals gezegd een winterproject, heb er geen haast mee en moet ook ondertussen nog wat andere projecten afbouwen... heb weer wat nieuwe dingen, post zsm weer updates..gr

Ran
FastFWD
Posts: 232
Joined: Fri Apr 14, 2006 3:35 pm

Post by FastFWD »

S.J. wrote:Dikke shit man. Ik herken die DCsports raamsticker ergens van?


Klopt, van deze fotoreeks

Image
hontec
Posts: 178
Joined: Sun Mar 11, 2007 1:48 pm

Post by hontec »

Finished cleaning the engine I bought for fitment. The one in the earlier pictures is a C35 and has a different layout then a C30 or C32. For instance it has a balance shaft and a different waterpump setup.
Since I needed a similar block to a C30 but I didn't want to buy an NSx engine up front since there is always a slight chance that a project like this fails, I sourced an old honda legend C27 engine, it is an SOHC originally but the engine itself is vitually identical to a C30. the NSX C30 is derived from this C27 and the layout and transmission bolt pattern are identical. Also many NSX parts fit directly to the C27.
The C27 comes from an old 1989 Rover 827 Sterling which was fitted with this honda V6
(The C25 and C27 legend engines are alike except for the piston diameter.) I've also toyed with the idea of using this lower engine block and re-sleeving it with Darton MID sleeves upto 93mm and using the stock 75mm stroke compared to the nsx stock 78mm stroke, which in turn gives me higher rpm and a 3,1L high rpm engine...but after measuring, I came up with a little problem in deck height and all of this is do-able but will require so much engineering that buying a stock nsx engine will be better in the end...

for now I've cleaned the C27 and mounted a new oem nsx waterpump, a new oem nsx oil pump, a new oem nsx timing cover and a new oem nsx oil pan..

A new alternator bracket is on it's way and the front engine mount bolts to this bracket. When it is in place, I am going to put the whole setup together with the adapterplate and then I can start putting it in it's final position in the car and fab up the engine/transmission mounts/brackets.

pictures....

Image

Image

Image

Image
ee8
Posts: 626
Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm

Post by ee8 »

zo, die is mooi opgeknapt..... :D
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Some crazy engineering going into this car!

LOVE IT... :D

Keep it up!
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

Ah, DAT is die motor waar je het over had :p

Nice work man!
hontec
Posts: 178
Joined: Sun Mar 11, 2007 1:48 pm

Post by hontec »

Knite Force wrote:Ah, DAT is die motor waar je het over had :p

Nice work man!


jep.... :D
VTECRTY
Posts: 188
Joined: Sat Jul 22, 2006 3:28 pm

Post by VTECRTY »

Gewoon in het Nederlands mag ook hoor,is het voor iedereen begrijpelijk. Maar ziet er goed uit...
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

:dunno: :clap :thumbs: :worshippy:
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
jonas (R-garage)
Posts: 48
Joined: Wed Feb 27, 2008 4:37 pm
Contact:

Post by jonas (R-garage) »

goed bezig daar ,het blokje ziet er al mooi uit :japan: :worshippy: :thumbs:
Locked