nieuwe civic type r

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Locked
hondafreakske

nieuwe civic type r

Post by hondafreakske »

hey

ik heb een vraagske ik ben mss van plan om in 2009
een nieuwe civic type r te kopen
maar weet iemand ongeveer de wachttijd op een nieuwe type r
bartman

Post by bartman »

echt nie lang. als ge nie moeilijk doet kwa opties kunde die binnen de twee weken hebben. in den depo in zelzate(belgie) staan er altijd in stock.
eteuben

Post by eteuben »

Is het tegenwoordig niet zo, dat de auto pas gemaakt wordt als ie verkocht wordt?
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Honda doet er veel in stock. Toen ik mijn ITR in 2000 bestelde stond die al op de boot richting Antwerpen.
slydawg

Post by slydawg »

Wie ben je? Waar woon je?
Is misschien wel makkelijker als we weten waar je woont, Belgie/Nederland. Wachttijden verschillen misschien per land.
JDMTEG

Post by JDMTEG »

slydawg wrote:Wie ben je? Waar woon je?
Is misschien wel makkelijker als we weten waar je woont, Belgie/Nederland. Wachttijden verschillen misschien per land.

Wie? ik? :lol:
Roy

Post by Roy »

Ik was ook geweest voor een FN2.

De NH-0 weten ze nog niet waneer die definitief in productie gaat.

Verder hebben de meeste Dealers wel 1 ter tentoonstelling staan, dus kan je binnen 2 weken rijden, maar dan heb je wel 1 die geen standaard LSD heeft en moet je het doen met de kleur die ze daar hebben.

Wil je 1 zelf samen stellen duurt de levering +/- 10 weken.

Wil je race duurt dat soms wat langer.

Maar da's in Nederland weet niet hoe het in Belgie zit.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
hondafreakske

Post by hondafreakske »

g-unit wrote:Ik was ook geweest voor een FN2.

De NH-0 weten ze nog niet waneer die definitief in productie gaat.

Verder hebben de meeste Dealers wel 1 ter tentoonstelling staan, dus kan je binnen 2 weken rijden, maar dan heb je wel 1 die geen standaard LSD heeft en moet je het doen met de kleur die ze daar hebben.

Wil je 1 zelf samen stellen duurt de levering +/- 10 weken.

Wil je race duurt dat soms wat langer.

Maar da's in Nederland weet niet hoe het in Belgie zit.

ben van belgie
meestal als je een type r in de toonzaal staat is het een rode
ma zou hem liefst in 't grijs wille
Mathy M

Post by Mathy M »

Waarom wil je nieuw kopen? Ga eens kijken voor een occasion, ze staan er tegenwoordig bij bosjes en de prijzen dalen sneller dan de beurzen.

Dan wordt LSD achteraf monteren ook ineens interessant.
culasse

Post by culasse »

Toen ik mijn FN2 "race" bestele, moest ik eerst wachten tot de fabriek produktiecapaciteit voor deze wagens vrijmaakte, uiteindelijk bedroeg de wachttijd bijna een half jaar. Overigens hoeft dat niet zo te zijn voor alle modellen, het kan zijn dat de reguliere type R`s uit voorraad leverbaar zijn.
Nick

Post by Nick »

Ik zag hem staan bij de dealer en was meteen verkocht :D gelukkig geen wachttijd gehad :D
slydawg

Post by slydawg »

Mathy M wrote:Waarom wil je nieuw kopen? Ga eens kijken voor een occasion, ze staan er tegenwoordig bij bosjes en de prijzen dalen sneller dan de beurzen.

Ik zelf zou nooit een type r of sportieve auto 2de hands kopen, al is ie nog zo goedkoop, je weet niet hoe de vorige eigenaar/eigenaren ermee zijn omgegaan. En als je een nieuwe wil/kan betalen waarom niet??
Guest

Post by Guest »

slydawg.. denk je dat de auto niet hard de fabriek uit gereden wordt? Of de trein op, of truck op/ af / op /af, de boot op /af, de dealer garage in uit, blok om?

Het kan maar zo zijn dat de auto al 5 keer met koude motor in de begrenzer is gejaagd voordat de klant zijn "maagdelijk" auto in ontvangst neemt..
Roy

Post by Roy »

Image

Deep bronze pearl staat bij Honda wellman in Heerhugowaard.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
bartman

Post by bartman »

op het moment dat ik ging kijken waren alle beschikbare kleuren(ook zilver dus) leverbaar binnen twee weken. hij wist me ook te vertellen dat er op dat moment een 15tal fn2's onmiddelijk beschikbaar waren. deze stonden in zelzate en konden zowel door belgische,nederlandse als luxenburgse honda dealers verkocht worden.. was dus 15 stuks in stock voor heel de benelux...
slydawg

Post by slydawg »

J-Parts wrote:slydawg.. denk je dat de auto niet hard de fabriek uit gereden wordt? Of de trein op, of truck op/ af / op /af, de boot op /af, de dealer garage in uit, blok om?

Het kan maar zo zijn dat de auto al 5 keer met koude motor in de begrenzer is gejaagd voordat de klant zijn "maagdelijk" auto in ontvangst neemt..

Daar heb ik idd geen controle over helaas maar nog wel om eentje nieuw of 2de hands te kopen.
hondafreakske

Post by hondafreakske »

bartman wrote:op het moment dat ik ging kijken waren alle beschikbare kleuren(ook zilver dus) leverbaar binnen twee weken. hij wist me ook te vertellen dat er op dat moment een 15tal fn2's onmiddelijk beschikbaar waren. deze stonden in zelzate en konden zowel door belgische,nederlandse als luxenburgse honda dealers verkocht worden.. was dus 15 stuks in stock voor heel de benelux...

en wanneer was dat
bartman

Post by bartman »

da was vorig jaar,rond deze tijd ongeveer.
S.J.

Post by S.J. »

slydawg wrote:
Mathy M wrote:Waarom wil je nieuw kopen? Ga eens kijken voor een occasion, ze staan er tegenwoordig bij bosjes en de prijzen dalen sneller dan de beurzen.

Ik zelf zou nooit een type r of sportieve auto 2de hands kopen, al is ie nog zo goedkoop, je weet niet hoe de vorige eigenaar/eigenaren ermee zijn omgegaan. En als je een nieuwe wil/kan betalen waarom niet??

Of je kan een auto van een bekend forum member kopen. Daar weten de meeste mensen ook wel hoe er met de auto is omgegaan.

J-Parts wrote:=

Een vriend van me die werkt bij Nissan Importeur in Amsterdam westpoort waar ook heel veel andere merken dan alleen Nissan binnenkomen(incl auto's die door particulier worden geimporteerd). Hij verteld mij dat elke auto daar volop bereden wordt.
bastiaan45

Post by bastiaan45 »

Of je kan een auto van een bekend forum member kopen. Daar weten de meeste mensen ook wel hoe er met de auto is omgegaan.

J-Parts schreef:
=

Een vriend van me die werkt bij Nissan Importeur in Amsterdam westpoort waar ook heel veel andere merken dan alleen Nissan binnenkomen(incl auto's die door particulier worden geimporteerd). Hij verteld mij dat elke auto daar volop bereden wordt.

Ik weet uit eigen ervaring dat auto's die over zee komen zeker niet rustig uitgeladen worden, maar goed, een nieuwe auto kan hier echt wel tegen.

Ik zou vooral voor de afschrijving naar een occasion kijken. Als je een nieuwe koopt, weet je zeker dat je flink inlevert. Heel simpel.
Locked