De investering die ze moeten maken om in 2009 mee te komen met de top is groot en die investering doen ze dan in een auto die na 2009 verboden is in het WK.
Is ook te begrijpen dat ze er een jaartje uitstappen. Ze hebben net de 2008 auto klaar en rijdend, gooien ze de regels om zodat je overnieuw kan beginnen! Ben je lekker mee......
Laat de organisatie maar even slikken dat ze tegenwoordig zo makkelijk omschakelen met regels.
Kijk nou naar de F1. Daar zouden ze deze motor regelgeving voor een jaar of 5 vast zetten. Nu, 2 jaar later gaat het al weer op de schop. Daar wordt je als team toch ook beroerd van!
Laatste nieuwsroddels; David Richards van Prodrive zou op overnamepad zijn om het Honda F1 team over te nemen. Omdat Prodrive buiten het WRC gebeuren staat omdat Subaru daar de stekker uit heeft getrokken, is men bij Prodrive aan het kijken of het mogelijk is om via Honda in het F1 circus te stappen. Door allerlei kostenbesparende maatregelen die men in de F1 wil doorvoeren, wordt het voor een bedrijf als Prodrive misschien interessant om zodoende een stapje hogerop te komen.
Het is wel zo dat Prodrive nog veel commerciële verplichtingen aan Ford heeft, en die zou kunnen gaan dwarsliggen indien Prodrive met Honda gaat flirten. Bovendien is het tijdschema krap, al medio Januari volgend jaar moeten er juridisch en financieel knopen worden doorgehakt, anders gaat een eventuele deal niet door. Wordt zo wel spannend voor Honda.
Hoe gaat dat in zijn werk zo een 'overname'.
Vb prodrive neemt over, prodrive zal dan hun naam gebruiken maar het complete team overnemen incluis al het Honda materiaal ?
Of als iemand overneemt, dan kiezen ze zelf hun leveranciers ?
Ik neem aan dat alle racespullen van Honda in andere handen overgaan. Te denken valt aan: racechassis, motoren, apparatuur, gereedschappen, etc.
Maar er zijn natuurlijk ook de mensen achter het team, die zullen volgens mij ook moeten worden overgenomen, net zoals de gebouwen voor test-en ontwikkelingswerk, windtunnel, machine-en constructiebedrijven enz.
Waarschijnlijk zijn er nog wel een paar zaken die om de hoek komen kijken. Zo huren bijna alle teams de versnellingsbakken van Ricardo, en ook hebben bijna alle F1 stallen de beschikking over een sponsor in de vorm van software- en ict bedrijven, zonder dat kun je zo`n wagen niet eens ontwikkelen. Een firma als Prodrive zal als nieuwkomer moeten proberen zulke bedrijven voor zich te strikken.
Al met al een hele logistieke en organisatorische puzzel.
De directie van Mercedes-Benz heeft slechts met een minimale meerderheid ingestemd met een doorgang van het Formule 1-project. Dat melden bronnen in de Duitse media. Samenwerking Het Duitse magazine Focus meldt dat Dieter Zetsche, de CEO van Mercedes-Benz, onlangs de directie heeft gevraagd of zij de 13-jarige samenwerking met McLaren voort willen zetten. Mercedes levert al sinds 1995 motoren aan de renstal uit Woking.
Crisis Volgens Focus zou de stemming met drie stemmen voor en twee tegen zijn aangenomen. Door de wereldwijde financiële crisis zou er bij een aantal directieleden veel twijfel zijn over de voortzetting van de samenwerking.
Pfff, en die hoeven alleen maar motoren te bouwen... En die twijfelen dan al!
Ik denk dat de plannen voor het invoeren van een standaardmotor in 2010 ook mee spelen. Juist als motoren leverancier heb je dan geen echt toegevoegde waarde meer en kun je misschien beter op je hoogtepunt stoppen met een rijders wereldtitel.
Misschien zou Honda het eens in andere motorsportdisciplines moeten zoeken op een wat lager niveau, maar wel met grote herkenbaarheid voor het publiek.
Een voorbeeld hiervan is deze raceserie:
Centen technisch gezien is F1 zo gek duur nog niet hoor. Ze vergelijken alles in $ per kijker. En F1 is wereldwijd dus mega veel kijkers en een heel gevarieerde doelgroep met als hoofdmoot autofielen.
F1 is zelfs niet te vergelijken met voetbal. Daar kijken per wedstrijd vele male minder mensen naar.
Deze LM auto rijd al een tijdje rond hoor. Al een paar jaar kan je op Lemans deze voorbij zien knallen. Nu zit er alleen een andere badge op. Vroegah zat er een Mugen badge op......
Wat je zegt. In zo`n LM prototype zou ik wel eens een rondje of wat willen scheuren. Gelet op de enorme spoilers die er op zitten zal dit ding wel een regelrechte aanslag plegen op mijn arme nekspieren door de downforce in de bochten.
Honda heeft zich ook als enige fabrikant teruggetrokken uit de WTCC. Je kunt hierdoor wel stellen dat het geen geld kwestie is, maar een strategische beslissing om (voorlopig) met de mondiale autosport op niveau te stoppen.
In Japan wil men zich blijkbaar alleen nog bezighouden met de tweewielers, want ook in de MotoGP en de Superbikes zal men aan de bak moeten om een titel binnen te halen en niet weer afgetroefd te worden door de concurrentie.
Het was de laatste tijd angstvallig stil rondom Honda. De Japanse fabrikant had 31 januari als deadline gesteld voor de verkoop van de renstal, maar op die dag viel er geen nieuws te melden. Nu blijkt er toch genoeg geld te zijn om de renstal de eerste vier Grands Prix van het seizoen te kunnen laten rijden. Geld De Britse krant The Guardian beroep zich op bronnen dichtbij de Honda-fabriek in Brackley. Een groep Braziliaanse sponsoren heeft ongeveer dertig miljoen dollar op tafel gelegd zodat Bruno Senna en Jenson Button van start kunnen gaan in Australië, Maleisië, China en Bahrein. Mercedes-Benz levert motoren aan het team.
Voorbereiden Teambaas Ross Brawn zou volgens The Guardian het Honda-personeel een e-mail hebben gestuurd, waarin staat dat iedereen moet beginnen met de voorbereidingen op de Australische Grand Prix.