BMW 330diesel fijne auto?
DC2TYPER wrote:bastiaan45 wrote:Wat betreft de sprint: Als jij feilloos wegrijdt met je CTR zul je dit inderdaad winnen tot 100. Vergeet niet dat de BMW bijna 3 keer jouw koppel heeft en een behoorlijk snel schakelende automaat..
Daarna zul je het met je CTR niet redden. Ik heb meermaals in deze auto gereden en juist op hogere snelheden gaat de 'fut' er meer uit dan in de BMW. Ik kan je op een briefje geven dat die sneller is vanaf +-150 kmpu dan jouw CTR. Ook de tussensprints zul je vaak niet redden met de CTR. Je zegt in hoog toeren legt een dieselmotor het af. Vergeet niet dat jouw CTR misschien hoog in toeren zit, maar een 330d zit bij 200 kmpu lang niet zo hoog als jij!
Ken een jongen met nieuwe 330d met schnitzer pakket (incl chip + uitlaat)
Ding zit op 270 pk, en in tussen acceleratie's opgaand tot +200 ziet dat ding mijn kont en komt het er niet overuit ]
Was dat die cabrio?
Sinister wrote:DC2TYPER wrote:bastiaan45 wrote:Wat betreft de sprint: Als jij feilloos wegrijdt met je CTR zul je dit inderdaad winnen tot 100. Vergeet niet dat de BMW bijna 3 keer jouw koppel heeft en een behoorlijk snel schakelende automaat..
Daarna zul je het met je CTR niet redden. Ik heb meermaals in deze auto gereden en juist op hogere snelheden gaat de 'fut' er meer uit dan in de BMW. Ik kan je op een briefje geven dat die sneller is vanaf +-150 kmpu dan jouw CTR. Ook de tussensprints zul je vaak niet redden met de CTR. Je zegt in hoog toeren legt een dieselmotor het af. Vergeet niet dat jouw CTR misschien hoog in toeren zit, maar een 330d zit bij 200 kmpu lang niet zo hoog als jij!
Ding zit op 270 pk, en in tussen acceleratie's opgaand tot +200 ziet dat ding mijn kont en komt het er niet overuit ]
Was dat die cabrio?
Neen.
335D da's pas een leuke wagen
1/4 Mile ET 1/4 Mile MPH 1/8 Mile ET 1/8 Mile MPH 0-60 Foot
13.384* 105.760 8.690 82.400 2.061 BMW 335d E92 2007 Carl B
13.500* 105.120 8.816 83.180 2.146 BMW 335d 2007 Carl B
13.909*# 101.550 9.057 80.610 2.244 BMW 335d coupe 2007 Carl Biggs
# = Stock Vehicle
standaard 13.9 op de 1/4 mile

1/4 Mile ET 1/4 Mile MPH 1/8 Mile ET 1/8 Mile MPH 0-60 Foot
13.384* 105.760 8.690 82.400 2.061 BMW 335d E92 2007 Carl B
13.500* 105.120 8.816 83.180 2.146 BMW 335d 2007 Carl B
13.909*# 101.550 9.057 80.610 2.244 BMW 335d coupe 2007 Carl Biggs
# = Stock Vehicle
standaard 13.9 op de 1/4 mile

DC2TYPER wrote:Sinister wrote:DC2TYPER wrote:bastiaan45 wrote:Wat betreft de sprint: Als jij feilloos wegrijdt met je CTR zul je dit inderdaad winnen tot 100. Vergeet niet dat de BMW bijna 3 keer jouw koppel heeft en een behoorlijk snel schakelende automaat..
Was dat die cabrio?
Neen.
En vanaf een rood licht vanaf 0 dus? Kan moeilijk geloven dat je een 6 seconde auto kan kloppen.
De 330D is eerder weg en wordt pas weer bijgehaald door de civic waneer die in de 3eversnelling op vtec- zit.
De Bmw wint bij korte stukken maar verliest het dus (bijv.) op een 1/4 mile drag.
Uiteindelijk zal de type-r sneller zijn door een hogere top.
Bij tussen acceleraties zal de Bmw inderdaad de vloer afvegen met CTR,
Dankzij de enorme hoeveelheid koppel.
De Bmw wint bij korte stukken maar verliest het dus (bijv.) op een 1/4 mile drag.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
en wat gebeurd er als je een stock 330D tegen een stock CTR op het circuit tegen elkaar laat rijden? (met gelijke coureur)
Volgens mij rijdt de CTR dan rondjes om de 330D...
Beide auto's zijn met een heel ander doel gebouwd en voor een heel ander publiek volgens mij. Ik vraag me dus ook af of je ze met elkaar kunt vergelijken. Wat een kost een 330D eigenlijk t.o.z. CTR?
Volgens mij rijdt de CTR dan rondjes om de 330D...
Beide auto's zijn met een heel ander doel gebouwd en voor een heel ander publiek volgens mij. Ik vraag me dus ook af of je ze met elkaar kunt vergelijken. Wat een kost een 330D eigenlijk t.o.z. CTR?
Deus Ex Machina!
Sinister wrote:DC2TYPER wrote:Sinister wrote:DC2TYPER wrote:bastiaan45 wrote:Wat betreft de sprint: Als jij feilloos wegrijdt met je CTR zul je dit inderdaad winnen tot 100. Vergeet niet dat de BMW bijna 3 keer jouw koppel heeft en een behoorlijk snel schakelende automaat..
Was dat die cabrio?
Neen.
En vanaf een rood licht vanaf 0 dus? Kan moeilijk geloven dat je een 6 seconde auto kan kloppen.
Stilstand niet geprobeerd.
Wel hernemingen tweede, derde..
g-unit wrote:De 330D is eerder weg en wordt pas weer bijgehaald door de civic waneer die in de 3eversnelling op vtec- zit.
Denk niet dat een 330 eerder weg is eigenlijk, ding weegt veels te veel man. Ik ben met mijn swift 1.3 uit 92 eerder van de lijn puur doordat dat ding van karton gemaakt is en dus niks weegt.
ok 10 meter verder haalt iedereen me in natuurlijk maar de eerste meters ben ik altijd eerder.
Denk dus dat een 330D niet eerder van de lijn is en vraag me af of een 330d de stoplicht sprint wint van een CTR.
Ding kan maar 5000 toeren draaien en verliest meeste tijd tijdens schakelen. Daarop won ik het ook altijd met mijn EE9 tegen dikke turbo bakken, nek aan nek tot ze moeten schakelen. Dan had ik nog wat toeren over.
Nana korobi ya oki
-
-
bastiaan45 schreef:
Dit blijft toch een lange discussie, kan eeuwig over ge-ja/nee'd worden.
Ik stel voor dat ik de 330d meeneem naar de eerst volgende meeting, dan kunnen we het proberen!
Dan gaan we verder discussieren omdat de bestuurder ook veel uitmaakt hahahaha
Klopt helemaal, het is de auto van mijn vriendin, maar natuurlijk rij ik! Na een flink rijtje potente auto's en ervaring, noem ik mezelf een 'goede' bestuurder.. 8)