Keung

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
Keung
Posts: 760
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm

Post by Keung »

Katana wrote: :o Geen OEM onderdelen?!?!


Helaas past een DC5 strutbar niet op mijn auto, anders was deze allang binnen. De Neuspeed strutbar vond ik voor een nette prijs.

Image

Image
wesleyctr
Posts: 58
Joined: Thu Apr 03, 2008 1:08 am

Post by wesleyctr »

Netjes man :D !
ikelfkens
Posts: 43
Joined: Sat Sep 13, 2008 11:53 am

Post by ikelfkens »

Mooie auto. Merk je er veel van als je rijdt?
Beekie
Posts: 125
Joined: Wed Feb 14, 2007 7:39 pm

Post by Beekie »

Mooie bak met mooie mods 8) Ben ook wel benieuwd in hoeverre jij wat merkt :wink:
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Ja, hoe voelt het nu "on turn in"?
Keung
Posts: 760
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm

Post by Keung »

Gevoelsmatig voelt het wel een stukje steviger aan dan voorheen.
Voor de rest niet specifiek gemonteerd voor circuitgebruik, maar meer het upgraden van mijn daily drive.

Heb eerder een keer gereden (andermans auto) met een schroef-strutbar dat voelde lang niet zo stevig als deze gelaste strutbar.
Hoewel de Neuspeed door zijn vorm/constructie toch wel iets "beweegbaar" blijft.

Voorbeeld van een schroef-strutbar:
Image

De bovenstaande afbeelding geeft naar mijn mening minder stevigheid, de bout-moerbevestiging lijkt meer op een schanierpunt.

Een EK4/EK9 strutbar zit ook aan elkaar gelast.
Een DC2 strutbar is daartegen weer geschroefd maar wel een stuk degelijker.

Image
bastiaan45
Posts: 471
Joined: Mon Mar 17, 2008 12:37 pm

Post by bastiaan45 »

Mooie mod inderdaad, staat ook goed onder de kap.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Een schroefbar moet je ook op spanning brengen om het gewenste resultaat te krijgen. Ik heb er een van Tein en werkt top
Keung
Posts: 760
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm

Post by Keung »

Katana wrote:Een schroefbar moet je ook op spanning brengen om het gewenste resultaat te krijgen. Ik heb er een van Tein en werkt top


Helemaal mee eens, Tein heeft ook veel betere materiaalkeuze en lasverbindingen t.o.v. de bar op de voorbeeldfoto.
Keung
Posts: 760
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm

Post by Keung »

Hoorde laatste tijd al vaker gepiep uit mn remmen...

Image

...wordt vervolgd.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Foei Keung :dontspeak:
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Post by Lucas79 »

Je mist wat....











Een remblok! :shock:
Deus Ex Machina!
Keung
Posts: 760
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm

Post by Keung »

Nieuwe remmen zijn binnen en gemonteerd.
In tegenstelling wat men van mij gewend bent (OEM) heb ik gekozen voor de Brembo - Ferodo combinatie, gezien de vele positieve reacties hier.

Enkel de remschijven achter is OEM Honda gebleven. Brembo had hiervoor geen vervangende remschijven in de programma.

Dit alles met veel dank aan Maskertje voor de snelle levering :thumbs:

- Ferodo DS2500 brakepads Front & Rear
- Brembo Max discs front
- OEM Honda discs rear

Image

Before - Front Brakes
Image

Close up - Front Brembo brakediscs & Ferodo DS2500
Image

After - Front Brakes
Image



Before - Rear Brakes
Image

Close up - Rear Brake Caliper & Ferodo DS2500
Image

After - Rear Brakes
Image
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Nike Keung!

I need to stop by some time with the ITR, got to get that done before I can hit the track.

Im also still waiting for my RE01r's as well, Ill let you know!
Keung
Posts: 760
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm

Post by Keung »

Even een opsomming van de afgelopen maanden, ge-copy-paste van een andere forum:

It's been a while since i've posted updates. This is a review of the last few months.

April 2009
Early days i've noticed my airconditioning is not working very well. The condenser was a bit worn out and suddenly the magnetic-clutch of the compressor got broken.
After the check, the internals of the compressor wasn't really good anymore so i decided to fix the whole airconditioning system.

Condenser was hitted by tiny stones > +200.000km
Image

Old VS New
Image

New
Image

Installed new condenser
Image

Work in progress
Image

New filter dryer
Image

New compressor
Image


Few weeks later in May 2009, my car got coolant problems, again!!!
First time i had coolant problem was after my trip from Berlin 6 months ago, the months in between i had the problem for serveral times.
After a long period of trying almost everything to fix the cooling problem, i've searched many hours and many nights on the internet to get some information, i have founded!

http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=1976225

My final step was replace the headgasket, after seeing this thread i knew it for sure!
So i took 2 days off and started to fix the cooling problem by replacing the headgasket.
I also decided to get a new OEM cylinderhead after serveral times of overheating, i don't want take any risks with this.
After all it was 2 long days (and evenings) to get done it...
See the pics below.

Getting started
Image

Work in progress
Image

Image

Image

Image

Image

Distribution demounted
Image

New VS Old
Image

New cylinder head
Image

Get rid with cooling problems with Spoon
Spoon Thermostat, Fan Switch, Radiator Cap
Image

New VS Old
Image

Old
Image

New
Image

Spoon Radiator Cap
Image

With :
- New distribution
- New cooling system upgraded (incl. waterpump)
- New cylinderhead
- new aircon system

The car is running much smoother than before, almost everything is done by now...
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

WoW Keung je leeft nog :)

Had je de cillinderhead niet al eerder gedaan? zover ik kon lezen op TZS forum?
CTR-Asch
Posts: 627
Joined: Wed Jun 03, 2009 10:25 am

Post by CTR-Asch »

Je zal wel korting krijgen maar desondanks zal de aanschaf van een nieuwe complete cilinderkop een behoorlijke dure grap zijn of niet?
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Goed bezig zeg!
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Image

Goed bezig.
Al moet ik wel een kleine kantekening zetten over de thermostaat.
Vaak wordt hij gemonteerd zonder de consequenties te kennen.

Door de thermostaat blijft het blok kouder dan normaal. In de winter en bij rustig rijden blijft hij echter zo koud dat zelfs het programma in de koude start verrijking blijft draaien met onnodig hoog verbruik als gevolg.
Buiten dat is het helemaal niet goed als je blok te koud blijft.
Als je vaker "in" de software hebt kunnen kijken weet je water echt gebeurt bij dit soort modificaties.

Daarom adviseer ik zo'n thermostaat alleen in race situaties en verder nooit.
berryb0nzo
Posts: 186
Joined: Mon Feb 16, 2009 7:59 pm

Post by berryb0nzo »

Ziet er goed uit keung!
Verder nog leuke plannen met het d17 blokje?

At gasklep:
Valt dat niet software matig aan te passen dan?
Door de thermostaat blijft het blok kouder dan normaal. In de winter en bij rustig rijden blijft hij echter zo koud dat zelfs het programma in de koude start verrijking blijft draaien met onnodig hoog verbruik als gevolg.
Locked