gMeter (software) voor de HTC Touch (HD) Pro / Diamond

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
juggie

gMeter (software) voor de HTC Touch (HD) Pro / Diamond

Post by juggie »

Lucas79

Post by Lucas79 »

Ben benieuwd of die net zo nauwkeurig is als de Dynolicious voor de iPod/iPhone.

Volgens Dynolicous had mijn FN2 198 - 205 Engine Power! Dat is toch behoorlijk nauwkeurig :D

Laat het ons weten!
Deus Ex Machina!
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Ik had met Dynolicious ook aardig goede waarden. Maar als je geen goede grip hebt gaan de metingen knap de fout in ben ik al achter.
Die 1e versnelling moet ook goed gaan anders wordt het niks.

btw, wel erg grappig om te zien hoe alle andere fabrikanten de Iphone proberen te imiteren en dat het vaak ook niet lukt. hahaha, geweldig ding die Iphone!
juggie

Post by juggie »

Gaskleppie wrote:Ik had met Dynolicious ook aardig goede waarden. Maar als je geen goede grip hebt gaan de metingen knap de fout in ben ik al achter.
Die 1e versnelling moet ook goed gaan anders wordt het niks.

btw, wel erg grappig om te zien hoe alle andere fabrikanten de Iphone proberen te imiteren en dat het vaak ook niet lukt. hahaha, geweldig ding die Iphone!

Je zou verwachten dat dat het GPS dat (enigzins) recht moet zetten.

Voorlopig zit ik nog op een activering te wachten.

Wat maakt die Iphone zo gewelding dan? (ik vind er zelf niet veel aan)

Hij is duur, weinig proggie's voor te krijgen, veel patches en update's, resolutie/kwaliteit van scherm zwak, geen HSDPA, geen verwisselbaar geheugen, accu (zeer) snel leeg.. maar goed het is maar wat je het belangrijkste vind wegen. :roll:
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Dynolicious werkt niet met GPS, alleen met de G-meter.

Wat de Iphone zo geweldig maakt? Zn manier hoe je er mee kan werken. Alles zit zo logisch in elkaar dat het elke nadeel wat hij heeft teniet wordt gedaan door het feit dat hij gewoon superhandig werkt.
Ok, grote software is gelimiteerd maar de extra gadgets geven weer hele andere extra handigheid.
Er zijn ondertussen al heel wat testen waar hij met kop en schouders boven de rest uitkomt. Het accu probleem is grotendeels getackeld en er komt steeds meer software voor vrij.

Dat Apple alles nogal afschermt is in mijn ogen alleen maar een voordeel. Op die manier blijft alles tenminste gewoon goed werken. Zit je dan te wachten op het zoveelste stuk software wat slecht geschreven is wardoor je pda elk half uur gereset moet worden? Ik werk voor mn werk vrij veel met allerlij soorten PDA's van klanten (hoofdzakelijk van HTC) en bij elke stoor ik me mateloos aan dat ranzige k*t windows mobile wat elke PDA hopeloos ten onder laat gaan.

Maargoed, wat je al zei, iedereen vind zn eigen dingen belangrijk. Bij mij is dat dat ding gewoon heel logisch in elkaar moet zitten en dat je er snel mee kan werken.
Pas nog in de kroeg zochten we op internet een bepaalde datum van een evenement. 3 personen gingen zoeken naar die datum. 1 met een Iphone, 1 met een HTC en 1 met een Nokia. De Iphone gebruiker had binnen 1 minuut de datum, de Nokia gebruiker was zeker 4 minuten bezig en de HTC gebruiker heeft de moed opgegeven na 6 minuten....
Waar heb je dat ding nou voor? voor dit soort dingen toch?
HONDA

Post by HONDA »

Iphone is een hebbeding en een hype. Bijna alle zakelijke gebruikers die ik ken zijn binnen een paar maanden weer overgestapt op een gangbaarder model.

Ikzelf heb een zakelijke MDA met alle toeters en bellen puur omdat ik dan via push mail mijn agenda en emails ontvang maar ik gebruik nog het liefst een normaal model telefoon.

[/off topic]
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
juggie

Post by juggie »

Oké tot zover de "lifestyle"...

gMETER eerste indruk:

Mooie interface snelle reactie's duidelijke bediening goed in te stellen.
Calibreren in 6 positie's lukt mij niet (hoe kun je nu een knopje indrukken als je PDA met het bewuste knoppie naar beneden moet liggen :shock: :?: )

Ik heb het idee dat deze combi van GPS & accelerometer betrouwbare data kan geven.

Ik loop echter nog te "stoeien" met de ondergenoemde waarde's:

The "Drag Coefficient" (Cd) must be multiplied by x100
(e.g. your car Cd is 0.32, the value that you must enter is 0.32x100 = 32 ).
The "Frontal Area" must be multiplied by x100
Example:
1) Your cars Frontal Area is 7.1 ft^2, the value that you must enter is 7.1x100 = 710
with the ft^2 checked
2) Your cars Frontal Area is 2.2 m^2, the value that you must place is 2.2x100 = 220
with the m^2 checked.
For more accurate Horsepower calculations, try to measure your car in high speeds
(e.g. accelarate from 100Km/h to 140Km/h).
For the calculated horsepower, make the measure on the road WITHOUT any pothole
AND WITHOUT ascent and/or descent (ONLY on a nice smooth, straight road).

Terug naar de studieboeken ..Word vervolgd

:arrow:
roblom

Post by roblom »

Drag Coefficient is dat niet de luchtweerstand van de auto? (bij mij bekend onder de Cw waarde).
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Die cd waarde is meestal nog wel te vinden maar het frontaal oppervlak wordt moeilijker...
Lucas79

Post by Lucas79 »

Hmmm, dan is Dynolicious toch makkelijker...

1. Gewicht, inclusief inzittenden.
2. Drivetrain loss (in percentage)

Volgens mij was het dat... oh ja, en hij moest stevig in de auto liggen. (gek hè :razz: )
Deus Ex Machina!
bartman

Post by bartman »

@unicorn: welke iphone is presies geschikt om dynolicius te draaien ?

moet je de software dan nog van het internet halen of kan je deze ook geinstaleerd op je nieuwe iphone kopen?

weet wel, is miss domme vraag,maar ben niet zo handig in die dingen en beschik ook niet over een VISA die je meestal nodig hebt om deze software online aan te kopen...
Maskertje

Post by Maskertje »

bartman wrote:@unicorn: welke iphone is presies geschikt om dynolicius te draaien ?

moet je de software dan nog van het internet halen of kan je deze ook geinstaleerd op je nieuwe iphone kopen?

weet wel, is miss domme vraag,maar ben niet zo handig in die dingen en beschik ook niet over een VISA die je meestal nodig hebt om deze software online aan te kopen...

De nieuwe iphones kunnen dit programma draaien zonder problemen. De oude iphone kan dat ook als hij maar de huidige software draait.

Software kopen kan op allerlei manieren. In NL kan dat na instellingen via automatische bankafschrijving, creditcard en ook de itunes (10-20EUR-etc prepaid)cards die je in vele winkels kan kopen.
Locked