setup

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
wesleyctr

setup

Post by wesleyctr »

Ik ga binnenkort op vakantie naar Hong Kong. Daar wil ik onderdelen aanschaffen voor mijn CTR :D Hoogswaarschijnlijk is het daar een stuk goedkoper dan hier ook!

Spruitstuk 4-2-1
Licht vliegwiel
Koppeling Stage 1 of 2

Iemand ervaring met deze combinatie's? resultaten? :roll:
frederik

Post by frederik »

ik heb op mijn ctr een jackson racing header. exedy stage2 koppeling en fidanza licht vliegwiel en ik vind dat dit zeker wel verschil maakt in prestaties in vooral in rijgevoel. de koppeling en vliegwiel rijd gewoon veel fijner bij sportief rijden. nog sneller de toeren in, en dan heerlijk zware koppeling rijd erg leuk. headertje zal wel wat pktjes losmaken ook :wink:
Roy

Post by Roy »

Mugen Airbox!
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
frederik

Post by frederik »

g-unit wrote:Mugen Airbox!

die komt er bij mij ook aan :wink:
wesleyctr

Post by wesleyctr »

g-unit wrote:Mugen Airbox!

waar kan je die bestellen? en leverd hij goeie presatie's op bovenop het geluid?
slydawg

Post by slydawg »

Van die Mugen airbox hoef je niet al te veel geluid te verwachten en wat de prestaties betreft ook niet, vooral als je kijkt naar de prijs/prestatie verhouding vind ik het em niet waard.
Mijn advies, ga voor de AEM CAI, die heeft zichzelf keer op keer al bewezen.

(Heb het nu over de EP3, geen ervaring hoe de Mugen of AEM presteert op andere auto's)
frederik

Post by frederik »

ja de aem cai presteerd denk ik ook wel beter dan een mugen airbox, maar ik ben gewoon geen voorstander van een cai. maar slecht lijkt de mugen airbox me ook niet, zal wel beter zijn dan een wai hoop ik
slydawg

Post by slydawg »

Geen voorstander van CAI omdat?
Mugen airbox zal zeker niet slecht zijn maar is wat je wil, ga je in de toekomst veel meer doen, wat je zo te zien van plan bent, dan wordt die airbox een bottleneck. Als je ook van plan bent kpro in de toekomst te zetten dan ga je nooit alles eruit kunnen halen met de Mugen.
Ik heb ze allebei getest en gemeten op de rollenbank op dezelfde dag en de Mugen viel echt af. Moet er wel bij zeggen dat de Mugen meer een ram air principe heeft en opsnelheid misschien beter gaat presteren maar day kan je op een rollenbank lastig nabootsen.
frederik

Post by frederik »

slydawg wrote:Geen voorstander van CAI omdat?
Mugen airbox zal zeker niet slecht zijn maar is wat je wil, ga je in de toekomst veel meer doen, wat je zo te zien van plan bent, dan wordt die airbox een bottleneck. Als je ook van plan bent kpro in de toekomst te zetten dan ga je nooit alles eruit kunnen halen met de Mugen.
Ik heb ze allebei getest en gemeten op de rollenbank op dezelfde dag en de Mugen viel echt af. Moet er wel bij zeggen dat de Mugen meer een ram air principe heeft en opsnelheid misschien beter gaat presteren maar day kan je op een rollenbank lastig nabootsen.

ik heb al k-pro op mijn ctr en ik zit nu met een wai op 232pk met mijn ctr, ik hoop geen grote winst te maken met de mugen airbox ten opzichte van de wai, maar in principe zou het wel beter moeten zijn. de cai kan idd de beste intake zijn. maar wat ik zocht was gewoon een degelijk systeem dat er simpel uit ziet, en degelijk in elkaar zit, en dat ook een goede filtering garandeerd. ik denk dat de toegang van water in het systeem met een cai toch groter zal zijn dan bij de airbox.

indien jullie een fan gebruikt hebben bij de dynorun dan zal de meting toch wel ongeveer te vergelijken zijn met op snelheid rijden. of hebben jullie geen fan voor de wagen geplaatst ?

plannen op motorisch vlak zijn er voor de rst niet echt meer, omdat ik vind dat mijn ctr behoorlijk presteerd op motorisch vlak. ik denk dat ik nu meer voor de ophanging ga gaan. omdat deze het rijgevoel toch ook belangrijk beinvloed.
Blitz

Post by Blitz »

slydawg wrote:Geen voorstander van CAI omdat?

Heb je eventueel ook dynosheets hiervan? Ben hier namelijk wel erg benieuwd naar.
Je moet er bij een box als dit eerder rekening mee houden dat het koppel verbetert en de pk winst licht toeneemt.

Buiten het feit dat het er veel mooier uitziet dan een cai, maar dat is mijn mening :lol:
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Ik had ook een tijdje de AEM CAI, voor mijn gevoel wat betere response en wat meer vermogen...

Top snelheid was ook een heel stuk hoger dan met de standaard box!

Maar Mugen is zeker niet slecht, woord erg veel in de motorsport gebruikt.

Image

Image
frederik

Post by frederik »

ik had ook al gemerkt dat deze in de motorsport redelijk vaak gebruikt wordt, dus een slecht systeem kan het niet zijn geloof ik.
slydawg

Post by slydawg »

Slecht is het niet maar er is beter.
CyRaX

Post by CyRaX »

Benjdmin wrote:Top snelheid was ook een heel stuk hoger dan met de standaard box!

Dus door het inbouwen van die AEM CAI kon je meer toeren draaien?
CyRaX

Post by CyRaX »

....
Roy

Post by Roy »

Ik heb nu ook de AEM cai.

Dat ding maakt de EP3 een monster.

alleen vind ik de Mugen wat leuker maar voor prestaties ga je natuurlijk voor de AEM cai.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
frederik

Post by frederik »

CyRaX wrote:
Benjdmin wrote:Top snelheid was ook een heel stuk hoger dan met de standaard box!

de ep3 kan je niet tot de redline trekken in 6de versnelling omdat standaard de power gewoon op is tegen je aan de redline bent.
Delta_lima

Post by Delta_lima »

Klopt, merk je in civics ook heel erg.
CyRaX

Post by CyRaX »

frederik wrote:
CyRaX wrote:

de ep3 kan je niet tot de redline trekken in 6de versnelling omdat standaard de power gewoon op is tegen je aan de redline bent.

Maar dat kan dus wel me de AEM.....anders kan je topsnelheid namelijk nooit hoger worden/zijn :!:
frederik

Post by frederik »

met de aem heb je meer kracht en kan hij natuurlijk iets beter de luchtweerstand overwinnen, dus hij zal zich iets verder in toeren kunnen trekken, en daardoor heb je een hogere topsnelheid :wink:
Locked