BANDENVRAAG

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
culasse

Post by culasse »

Waaat? 140? Dat kan niet. Dat ligt meer in het bereik van een softcompound trackday band.
De banden die ik er momenteel onder heb zijn de Goodyear f1 Asymmetric, en die hebben een een tamelijk zachte threadwear van 240.
De bridgestone potenza re 050a moet daar in ieder geval boven liggen.
wesjes

Post by wesjes »

culasse wrote:Waaat? 140? Dat kan niet. Dat ligt meer in het bereik van een softcompound trackday band.
De banden die ik er momenteel onder heb zijn de Goodyear f1 Asymmetric, en die hebben een een tamelijk zachte threadwear van 240.
De bridgestone potenza re 050a moet daar in ieder geval boven liggen.

http://www.tirerack.com/tires/Spec.jsp?make=Bridgestone&model=Potenza+RE050A&tirePageLocQty=
culasse

Post by culasse »

De pagina kan niet worden weergegeven.
wesjes

Post by wesjes »

culasse wrote:De pagina kan niet worden weergegeven.

225/40ZR18
Load Index 92 = 1389lbs (630kg) per tire
Speed Rating “Yâ€￾ = 186mph (300kph) 92Y XL Treadwear: 140
Traction: A
Temperature: A140 A A
CWATR

Post by CWATR »

Mijn voorbanden Bridgestone S03 liggen er nu een kleine 20.000km onder.
De grip is al een behoorlijk tijdje slecht; spoorvorming en onderstuur (vooral bij wat vochtige omsandigheden) is gewoon niet leuk meer. :shock:
Het profiel van de banden is nog behoorlijk goed en er is slechts weinig slijtage zichtbaar :-?

Hoe lang doen jullie met de voorbandjes?
Roy

Post by Roy »

[quote="CWATR"]Mijn voorbanden Bridgestone S03 liggen er nu een kleine 20.000km onder.
De grip is al een behoorlijk tijdje slecht]

Precies de reden waarvoor ik geen potenza's meer koop.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Jo&

Post by Jo& »

g-unit wrote:
CWATR wrote:Mijn voorbanden Bridgestone S03 liggen er nu een kleine 20.000km onder.
De grip is al een behoorlijk tijdje slecht]

Precies de reden waarvoor ik geen potenza's meer koop.

Wat houd threadwear in?
En waarom koop je dan geen bridgestone meer?
Katana

Post by Katana »

Als je band (zeker met harde wangen) altijd op dezelfde plaats laat zitten dan gaan deze altijd ongelijk slijten.

Ik het RE050A onder mijn ATR en heb er +/-70.000 km mee gereden (zonder track day's). Ik wissel ze echter wel elke 5000km van voor naar achter en andersom. Ze blijven wel altijd links of rechts. Nu net nieuwe gezet.
CWATR

Post by CWATR »

Hebben die RE50A's een goeie grip? De S03's (als ze goed zijn) hebben een betere grip (vindt ik) dan de Goodyear F1's. Meer ervaring met banden heb ik niet met de ATR.
Katana

Post by Katana »

Ik vind van wel 8)
vtecmoon

Post by vtecmoon »

Katana wrote:Ik vind van wel 8)

x2!
Maus_aka_papachico

Post by Maus_aka_papachico »

Katana wrote:Als je band (zeker met harde wangen) altijd op dezelfde plaats laat zitten dan gaan deze altijd ongelijk slijten.

Ik het RE050A onder mijn ATR en heb er +/-70.000 km mee gereden (zonder track day's). Ik wissel ze echter wel elke 5000km van voor naar achter en andersom. Ze blijven wel altijd links of rechts. Nu net nieuwe gezet.

Kwanta costa Frans :wink:
bennyvc

Post by bennyvc »

Katana wrote:Als je band (zeker met harde wangen) altijd op dezelfde plaats laat zitten dan gaan deze altijd ongelijk slijten.

Heb ook RE050A potenza's zitten en vooraan heb ik ze moeten vervangen op +- 30.000 km. achteraan zijn ze nog goed (nu 35.000 km) wel nooit gewisseld geweest van plaats. Ben er wel tevreden van!
CWATR

Post by CWATR »

Iemand ooit de Michelin Pilot Exalto geprobeerd?
Roy

Post by Roy »

Jo& wrote:En waarom koop je dan geen bridgestone meer?

Geen Grip!!!!
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
LCR

Post by LCR »

g-unit wrote:
"Jo&":3m1g0vdx wrote:En waarom koop je dan geen bridgestone meer?

Geen Grip!!!![/quote:3m1g0vdx]
x6
Vooral met dit weer als het regent :-?
Lucas79

Post by Lucas79 »

Huh, hoe kun je nou van een "merk" en bij Bridgestone zelfs de potenza, zeggen dat ze geen grip hebben? Je hebt per merk heel veel verschillende "soorten" ik sluit me aan bij dat de Potenza RE50A prima grip hebben met dit weer! Nick daarentegen had de Potenza RE40 en dat was een grote glijbaan op het asvalt met dit weer. (de dealer had er per ongeluk de verkeerde onder gelegd dacht, correct me if i'm wrong Nick)

Hoe dan ook, de opmerking dat "Bridgestone" geen grip heeft vint k wat kort door de bocht!
Deus Ex Machina!
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Niet doen! De 2e serie is al beter, maar nog steeds waardeloos. Dat is zelfs in testen te lezen.

@G
De RE040 is idd niet goed in natte omstandigheden en de S03 is ook niet de beste in die situaties. Maargoed, op droog doen ze het weer vele malen beter dan de rest.
Dus wat wil je dan? In de zomer geen maximale grip hebben en je banden bij een circuit dagje compleet wegbranden??
Zoek er dan een setje velgen bij en neem winterbanden! Dan doe je ook langer met je banden ;)
ee8

Post by ee8 »

Gaskleppie wrote:

Niet doen! De 2e serie is al beter, maar nog steeds waardeloos. Dat is zelfs in testen te lezen.

@G
De RE040 is idd niet goed in natte omstandigheden en de S03 is ook niet de beste in die situaties. Maargoed, op droog doen ze het weer vele malen beter dan de rest.
Dus wat wil je dan? In de zomer geen maximale grip hebben en je banden bij een circuit dagje compleet wegbranden??
Zoek er dan een setje velgen bij en neem winterbanden! Dan doe je ook langer met je banden ]

de exalto is een kut band, cuppen als de ziekte....

ik heb re050a's op de civic en dat bevalt me meer dan prima, veul grip op droog, strakke wang.....

slijtage, bandenherrie en grip in de regen boeit me weinig, rij toch niet in de regen als et ff kan, maar ken veel mensen die op deze banden rijden en iedereen is er zeer positief over.
eteuben

Post by eteuben »

Als je met de re050a geen grip meer hebt, dan zoek je waarschijnlijk wel aardig de grens op van de band. Dus of hard rijden of spinnend weg willen gaan, maar dan zal elke band naar grip zoeken.

Ten opzichte van de Toyo Proxes TR1 die ik had ben ik er qua grip zeker op voorruit gegaan en bij regen moet je je aanpassen, al zou het een 100% regenband zijn.
Locked