circuit rijden op semi-slicks => baffled sump nodig ?
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Meestal niet. Vaak is de oliepan wel wijder gemaakt aan de voor-en achterkant, als er tenminste ruimte is voor zo`n modificatie. Dat is soms goed te zien aan de lasnaden aan de buitenkant van de pan. Sommige pannen hebben ook een swivel arm, een aanzuigbuis met draaischarnier, waardoor de aanzuigzeef meedraait met de oliestroom in een bocht, om zodoende te voorkomen dat er een luchtbel wordt aangezogen.
Gaskleppie wrote:ja dat weet ik, maar hoelang kan je dan best de wagen laten staan vooraleer de olie terug op zijn plaats is,
Dit duurt uren!
Dus eigenlijk moet je thuis koud je peil checken en zonodig tot max bijvullen. Dan rij je rustig naar het circuit en bv 5 minuten na aankomst peil je je olie weer. Onthou hoe je peil dan staat en vergelijk dat als je na tig ronden knallen op het circuit de baan afkomt en na 5 minuten ook weer peilt. Vul dan de olie bij tot het niveau wat je zag na aankomst.
Dan gooi je er nooit te veel in!
extra streepje maken zou ook niet gek zijn btw.... Een soort HOT OIL peil.
bedankt voor de nuttige uitleg.
weet er mss een goed type of merk carterpan voor een ep3 ? want ik zie op de site van rsp verschillende merken maar ik wordt er niet echt wijzer uit