circuit rijden op semi-slicks => baffled sump nodig ?

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Dat kan natuurlijk ook.....
D_ToXx²
Posts: 559
Joined: Tue Mar 04, 2008 8:59 pm

Post by D_ToXx² »

en dat is....
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Dat is een Moroso vergrote carterpan met schotten en trap doors. Daardoor kan de olie wel naar, maar niet van de pickup weg stromen. Ik heb er ook 1...
D_ToXx²
Posts: 559
Joined: Tue Mar 04, 2008 8:59 pm

Post by D_ToXx² »

okay.. :-?

en dit werkt hoe?

NOOB city here,, :D
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Hoe die werkt? Dat zeg ik net!
Image
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Is zo'n carterpan ook dieper dan een OEM versie?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Meestal niet. Vaak is de oliepan wel wijder gemaakt aan de voor-en achterkant, als er tenminste ruimte is voor zo`n modificatie. Dat is soms goed te zien aan de lasnaden aan de buitenkant van de pan. Sommige pannen hebben ook een swivel arm, een aanzuigbuis met draaischarnier, waardoor de aanzuigzeef meedraait met de oliestroom in een bocht, om zodoende te voorkomen dat er een luchtbel wordt aangezogen.
frederik
Posts: 254
Joined: Sun Sep 30, 2007 8:36 pm

Post by frederik »

Gaskleppie wrote:
ja dat weet ik, maar hoelang kan je dan best de wagen laten staan vooraleer de olie terug op zijn plaats is,


Dit duurt uren!
Dus eigenlijk moet je thuis koud je peil checken en zonodig tot max bijvullen. Dan rij je rustig naar het circuit en bv 5 minuten na aankomst peil je je olie weer. Onthou hoe je peil dan staat en vergelijk dat als je na tig ronden knallen op het circuit de baan afkomt en na 5 minuten ook weer peilt. Vul dan de olie bij tot het niveau wat je zag na aankomst.

Dan gooi je er nooit te veel in!
extra streepje maken zou ook niet gek zijn btw.... Een soort HOT OIL peil.


bedankt voor de nuttige uitleg.


weet er mss een goed type of merk carterpan voor een ep3 ? want ik zie op de site van rsp verschillende merken maar ik wordt er niet echt wijzer uit
Locked