AutoRAI 2009: nieuwe opzet - Honda haakt af

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Locked
Keung

AutoRAI 2009: nieuwe opzet - Honda haakt af

Post by Keung »

Niet alleen in de F1, maar ook in de komende AutoRai 2009 haakt Honda af van deelname.

http://www.automotive-online.nl/home/55 ... kt_af.html

Automotive-online.nl wrote:De nieuwe vorm is gekozen omdat voor een 'traditionele' AutoRAI te veel merken dreigden af te haken. In een tweetal vergaderingen tussen organisatie en importeurs is besloten om een forse kostenreductie te realiseren.

Zeventig procent van de merken hebben toegezegd aanwezig te zijn. Honda is afwezig omdat het zich niet kan vinden in het voorgestelde concept.
eteuben

Post by eteuben »

Geen reden meer voor mij om nog te gaan...
S.J.

Post by S.J. »

Voor mij ook niet!
vtecmoon

Post by vtecmoon »

"Na Honda zijn ook de Franse merken (Citroën, Renault en Peugeot) afgehaakt. Eerder zeiden Fiat, Daihatsu en Subaru nog in overleg te zijn over deelname, maar nu zeggen ze definitief niet aanwezig te zullen zijn. Ook Nissan haakt af. Mitsubishi twijfelt nog."

Source: http://www.automotive-online.nl

Blijft niet veel meer over heh?
Lucas79

Post by Lucas79 »

BMW doet nog mee :-?

In ieder geval voor mij niet genoeg reden om te gaan. Wel jammer.
Deus Ex Machina!
Maus_aka_papachico

Post by Maus_aka_papachico »

ooowwkkeee,.. :-? Als dat zo doorgaat komt er geen RAI 2009,.. :roll: :?:
Denk zelf dat er meer zullen afhaken,.. :dunno:
Blitz

Post by Blitz »

Zit inderdaad niet te wachten op de nieuwe modellen van Opel, Skoda etc
Erg jammer, maar goed, volgende keer beter!
Roy

Post by Roy »

Nsx-R komt toch pas in 2010 :lol:
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Als je weet wat zo'n plekkie kost ivm wat het opbrengt snap je wel waarom ze wegblijven. Zelfs toen het nog goed ging is notabene BMW wel eens een jaar weggebleven. Volgens mij als reden dat ze niet veel nieuws te melden hadden dat jaar.
Schijnt echt een godsvermogen te kosten om daar te mogen staan.
eteuben

Post by eteuben »

Als de klant de showrooms landelijk vermijdt, wat is er dan makkelijker als de RAI met zijn grote bereik om toch je nieuwe (zuinige) modellen publiekelijk te tonen.
Blitz

Post by Blitz »

Anderzijds, waarom zou een klant uit bijvoorbeeld Delfzijl de moeite nemen om helemaal naar amsterdam te komen naar de nieuwe modellen als hij/zij bij zijn locale Honda dealer en het internet de info ook al in kan winnen......
Maskertje

Post by Maskertje »

Blitz wrote:Anderzijds, waarom zou een klant uit bijvoorbeeld Delfzijl de moeite nemen om helemaal naar amsterdam te komen naar de nieuwe modellen als hij/zij bij zijn locale Honda dealer en het internet de info ook al in kan winnen......

Gelukkig richt de AutoRAI zich niet alleen op zulke 'klanten'.
Deze zogenaamde klanten komen nooit naar de AutoRAI.
eteuben

Post by eteuben »

Ik ben de laatste 5x naar de AutoRai geweest, maar nooit met de intentie om naar een auto te informeren of er zelfs een te kopen.

Wel om de nieuwe modellen live te zien en er vrijblijvend in te zitten en te genieten van bv de New Type-R in de vorige editie!
Maskertje

Post by Maskertje »

eteuben wrote:Ik ben de laatste 5x naar de AutoRai geweest, maar nooit met de intentie om naar een auto te informeren of er zelfs een te kopen.

Wel om de nieuwe modellen live te zien en er vrijblijvend in te zitten en te genieten van bv de New Type-R in de vorige editie!

Lijkt me ook als je nog 1 of 2 auto's op het oog hebt, dat liever in een rustige showroom bij de desbetreffende dealer ipv drukke RAI staat.

RAI is gewoon voor auto liefhebbers in alle vormen, uiteindelijk draait het wel om de klant maar meestal niet om de directe koper op de RAI
Lucas79

Post by Lucas79 »

Het helpt wel, ik heb mijn FN2 bijna direct na de Rai 2007 besteld. :o ops: Terwijl ik eigenlijk niet direct op zoek was naar de FN2. dubbel :o ops:

Maar nog geen minuut spijt! :lol: :twisted:
Deus Ex Machina!
Roy

Post by Roy »

Ik heb vorige jaar mt mijn eigen ogen gezien hoe en 911 Turbo terplekke werd vrkocht!
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Jo&

Post by Jo& »

Mjah 1tje verkopen zal vast niet de kosten dekken :wink:
JDMTEG

Post by JDMTEG »

unicorn wrote:Het helpt wel, ik heb mijn FN2 bijna direct na de Rai 2007 besteld. :o ops: Terwijl ik eigenlijk niet direct op zoek was naar de FN2. dubbel :o ops:

Maar nog geen minuut spijt! :lol: :twisted:

Ik heb zelfs, op het autosalon in Brussel in 2000, mijn ITR ter plekke besteld. Nog geen seconde spijt van gehad. :wink:
itr-1895

Post by itr-1895 »

niet alleen op de RAI blijven de auto merken weg.

De Japan Automobile Manufacturers'Assocation (JAMA), een samenwerkingsverband van Japanse autofabrikanten, wil mogelijk de Tokyo Motor Show afblazen. Dat meldt het vakblad Automotive News. De autoshow staat gepland van 23 oktober tot 8 november. Enkele niet-Japanse merken hebben al afgezegd voor de beurs; daarop stellen sommige Japanse merken voor de beurs uit te stellen. De oorzaak voor de afzeggingen is de kredietcrisis. Aan het begin van februari moet de beslissing worden genomen. Als de show helemaal wordt afgeblazen, is de volgende editie pas in 2011. Inmiddels gaan stemmen op om de beurs in afgeslankte vorm te houden, maar dat zou volgens de JAMA-leden een slechte weerslag hebben op de industrie. Maar als de show wordt geschrapt, zijn de Japanners bang dat de Europeanen en Amerikanen zullen beweren dat de Japanse handel slecht gaat en dat de Chinezen voor liggen. Welke fabrikanten er hebben afgezegd voor de Tokyo Motor Show, wil de organisatie niet zeggen. Alle Duitse merken en JAMA-leden, zijn er in elk geval. Of de Amerikaanse Grote Drie aanwezig zijn, wil de organisatie niet zeggen. Als één van de JAMA-leden alsnog afhaakt, gaat de beurs zeker niet door. Ook de show de Detroit, die deze week is geopend, is niet compleet. Daar behoren Nissan, Suzuki, Porsche, Roll-Royce en Land Rover tot de afzeggers. Mitsubishi is wel aanwezig maar alleen omdat de lokale dealers geld bij elkaar hebben gelegd voor een stand.
Locked