Nick wrote:Hmm was de Honda dealer in zwolle, die heeft een s2000 in onderhoud met de beruchte nummerplaat sticker.
Maargoed ik weet er persoonlijk niks van af
Berucht? Vanwege de sticker, of zit er een verhaal achter? In sommige gevallen staat een sticker leuk, maar ik denk dat bij Niels zn EK9 een normale plaat met houder beter staat. Zo krijg je wel front met een originele look en toch weer net niet...
Zo vandaag de andere uitlaat bij Ray opgehaald (de uitlaat die er onder hing toen ze uit Japan kwam). En na een post op EK9.org weet ik nu dat het een 5Zigen Border cat-back is. Die komt er binnenkort weer onder.
Tein set die er onder zit was lange tijd ook niet bekend maar bij het omlaag schroeven maar even gekeken en het is een Circuit Master RA set. Heb inmiddels ook de manual.
Volgende stap is een ODB1 conversie en dan de boel goed laten afstellen.
Gister een aanvaring met een collega weggebruiker gehad die het niet echt nodig vond om aan de kant te gaan. Zit je zelf al met 2 wielen op de grasbetontegels en dan nog gaat zo’n rijder van een auto van Duitse makelij niet aan de kant. Flinke klap en door die net wat te luxe die niet in klapt is de kap van de spiegel en de spiegel zelf nu behoorlijk kapot. Volgens mij is het binnenwerk nog wel in takt, is tenminste te hopen. Politie is er nog wel bij geweest maar het blijft een “welles – nietes†verhaal. Kap en spiegel zijn hopelijk het zelfde als die van een EUDM EK4 oid want zonder linker spiegel in een RHD is erg lastig met invoegen.
Ik herken het, heb het ook al eens gehad, tegenwoordig geef ik gewoon geen ruimte meer als andere mensen dat ook niet doen (van verre al te herkennen) maar das met een VW busje.
lhd/rhd spiegels zijn niet 123 uitwisselbaar, je hebt PM daarover
vision technica's zijn erg mooi en mega licht, heb laatst setje uit japan laten komen voor een eg, spiegels zijn wel voor rhd, op lhd zitten ze aan hun maximale stelmogelijkheid, maar dat is makkelijk te modificeren. aangezien jij een rhd hebt , 1op 1...te monteren. ik zeg doen!!!
Zo iemand ben ik ook een keer tegen gekomen. Hij heeft alleen meer dan alleen mijn spiegel aan gort gereden. Erg balen Niels.
Ik hoop dat je ee rhd spiegel kan vinden. Anders weet iemand hier op hetforum vast wel iets.
Niels wrote:Gister een aanvaring met een collega weggebruiker gehad die het niet echt nodig vond om aan de kant te gaan. Zit je zelf al met 2 wielen op de grasbetontegels en dan nog gaat zo’n rijder van een auto van Duitse makelij niet aan de kant. Flinke klap en door die net wat te luxe die niet in klapt is de kap van de spiegel en de spiegel zelf nu behoorlijk kapot. Volgens mij is het binnenwerk nog wel in takt, is tenminste te hopen. Politie is er nog wel bij geweest maar het blijft een “welles – nietes†verhaal. Kap en spiegel zijn hopelijk het zelfde als die van een EUDM EK4 oid want zonder linker spiegel in een RHD is erg lastig met invoegen.
Welles-nietes idd maar dat betekent 50/50 schadevergoeding.
Vaak is het dan ieder zijn eigen schade maar hoeft nietperse.
Als iemand kan bevestigen dat dit niet zo was voordat je weg ging. Een foto van kort ervoor of de buurman in de straat. Dan kun je ook een beroep doen op het waarborgfonds dacht ik. Dit is wel een lastig proces.
Niels wrote:Gister een aanvaring met een collega weggebruiker gehad die het niet echt nodig vond om aan de kant te gaan. Zit je zelf al met 2 wielen op de grasbetontegels en dan nog gaat zo’n rijder van een auto van Duitse makelij niet aan de kant. Flinke klap en door die net wat te luxe die niet in klapt is de kap van de spiegel en de spiegel zelf nu behoorlijk kapot. Volgens mij is het binnenwerk nog wel in takt, is tenminste te hopen. Politie is er nog wel bij geweest maar het blijft een “welles – nietes†verhaal. Kap en spiegel zijn hopelijk het zelfde als die van een EUDM EK4 oid want zonder linker spiegel in een RHD is erg lastig met invoegen.
Welles-nietes idd maar dat betekent 50/50 schadevergoeding. Vaak is het dan ieder zijn eigen schade maar hoeft nietperse.
Bel je verzekeraar ff voor info.
Doe ik morgenochtend even, had het vandaag willen doen maar heb de papieren thuis laten liggen. Iig bedankt!
Als de schade alleen de spiegel betreft, denk ik dat je beter zelf de schade kan regelen. Verhalen op tegenpartij wordt moeilijk als ik het zo begrijp. Tevens zit je met eigen risico etc?
Afgelopen zaterdag met de EK9 op de rollenbank geweest. Kwam tot 199.9pk, grappig maarja met al die indianenverhalen over rollenbanken weet ik niet zo goed wat ik daar nu mee kan.