probleem met atr stationair
vandaag me motor inwendig laten reinigen maar heeft niet geholpen met me probleem stationair loopt ie nog steeds kl..te lamp is weer gaan branden met nu missfire 72 73 74 denk maar weer naar de dealer heeft iemand van jullie ook zo'n probleem gehad dat ie stationair niet goed liep motor gaat trillen
"VTEC just kicked in yo!!!"
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
g-unit wrote:Katana wrote:Tank je 98 of 95?
Hij schreef:
ik heb altijd bp ultimate getankt me injectoren waren vies gaf foutmelding missfires 71 72 73 74 injectoren ultrasoon gereingt
en sinsdien trilt hij bij stationair toerental
:read:

Nogmaals injectoren ultrasoon reinigen en nu ook het brandstof filter vervangen?
En tot het probleem is opgelost niet meer dan 3000 tpm.
Als hj detoneerd bij 7850 kan het boem zijn
als dat vibreren komt nadat je die injectoren hebt laten reinigen kan het zijn dat je bij het los halen van de stekertjes een draadje een beetje hebt los getrokken waardoor hij nu niet meer goed contact maakt.
dit zou wel toevallig zijn als dat bij alle injectoren zou zijn gebeurd.
of die injectoren zijn niet of niet goed schoon gemaakt.
of ze zijn tijdens het schoonmaken beschadigd waar door hij op 1 of andere manier blijft hangen/ niet meer goed inspuit.
dit zou wel toevallig zijn als dat bij alle injectoren zou zijn gebeurd.
of die injectoren zijn niet of niet goed schoon gemaakt.
of ze zijn tijdens het schoonmaken beschadigd waar door hij op 1 of andere manier blijft hangen/ niet meer goed inspuit.
Mijn ATR heeft nog nooit problemen met de injectoren gehad, dus het is te gemakkelijk om te zeggen dat het bij elke ATR problemen geeft. Wel gaat er om de tig duizend kilometer injectorreiniger in de tank van mijn ATR. Ook hier geldt "If it ain't broken, don't fix it".
Bij een niet goed stationair lopende motor kunnen er meerdere (ook niet voor de hand liggende) oorzaken zijn, maar een goede vakgarage zou het toch moeten kunnen achterhalen.
Bij een niet goed stationair lopende motor kunnen er meerdere (ook niet voor de hand liggende) oorzaken zijn, maar een goede vakgarage zou het toch moeten kunnen achterhalen.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Wanneer de motor ergens valse lucht aanzuigt, dan zal dit niet alleen stationair te merken zijn. De prestaties zullen over het hele toerengebied ook minder zijn. De motor kan uiteindelijk zelfs gaan stotteren.
Bij het loslaten van het gas (onder belasting en GEEN Vtec) zal de ATR onmiddelijk op de motor moeten afremmen. Wanneer de motor de neiging heeft nog even in toeren te blijven hangen, kan dit duiden op valse lucht aanzuigen in het inlaatkanaal. Of dit verschijnsel te merken is, hangt mede af van de hoeveelheid valse lucht die aangezogen wordt.
P.S. De emissies van een motor onder belasting (dyno) geven een veel beter beeld. Stationair testen heeft dan ook weinig zin en is alleen leuk voor de inkomsten van de APK-keuringstations.
Bij het loslaten van het gas (onder belasting en GEEN Vtec) zal de ATR onmiddelijk op de motor moeten afremmen. Wanneer de motor de neiging heeft nog even in toeren te blijven hangen, kan dit duiden op valse lucht aanzuigen in het inlaatkanaal. Of dit verschijnsel te merken is, hangt mede af van de hoeveelheid valse lucht die aangezogen wordt.
P.S. De emissies van een motor onder belasting (dyno) geven een veel beter beeld. Stationair testen heeft dan ook weinig zin en is alleen leuk voor de inkomsten van de APK-keuringstations.