JDM EP3

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

eteuben wrote:
JMeister wrote:ik heb het met mn toeren teller na de swap, gaat maar tot 8k..

gewoon op je toeren rijden toch? 4000=120 oid.



120 = 3500 in 6e


210 = 8000 in 5e :razz: :D :wink:


Volgens mij haal ik dat niet eens in me 5 :P
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

Wat een prachtige wagen! Wil deze graag eens in het eggie zien.

Uniek, ben er zuinig op!
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

wesjes wrote:
eteuben wrote:
JMeister wrote:ik heb het met mn toeren teller na de swap, gaat maar tot 8k..

gewoon op je toeren rijden toch? 4000=120 oid.



120 = 3500 in 6e


210 = 8000 in 5e :razz: :D :wink:


Volgens mij haal ik dat niet eens in me 5 :P


Nauurlijk haal je dat wel. :lol:
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

eteuben wrote:
JMeister wrote:ik heb het met mn toeren teller na de swap, gaat maar tot 8k..

gewoon op je toeren rijden toch? 4000=120 oid.



120 = 3500 in 6e


210 = 8000 in 5e :razz: :D :wink:


8000 in 1 = 60 weet ik niet zeker
8000 in 2 = 90 weet ik niet zeker
8000 in 3 = 122 de rest weet ik wel zeker
8000 in 4 = 160
8000 in 5 = 210
8000 in 6 = 250?
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Jo& wrote:8000 in 2 = 90 weet ik niet zeker


Dat klopt wel, alleen vind ik dat toch jammer, dat 100 net niet lukt in zijn 2. Nu moet je perse naar de 3 om de 100 te bereiken... :o
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Of moet je Kpro hebben, dan kan je later schakellen.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Gangaran wrote:Of moet je Kpro hebben, dan kan je later schakellen.


Wat doet dat ding dan?

Komt dat je acceleratie ten geheel ten goede, of alleen naar 100?
Je ziet namelijk op de rollerbank dat je bij 8K moet schakelen voor maximale vermogen.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Jo& wrote:
Gangaran wrote:Of moet je Kpro hebben, dan kan je later schakellen.


Wat doet dat ding dan?

Komt dat je acceleratie ten geheel ten goede, of alleen naar 100?
Je ziet namelijk op de rollerbank dat je bij 8K moet schakelen voor maximale vermogen.


Kpro maakt alles beter, mits goed afgesteld :wink:
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

slydawg wrote:
Jo& wrote:
Gangaran wrote:Of moet je Kpro hebben, dan kan je later schakellen.


Wat doet dat ding dan?

Komt dat je acceleratie ten geheel ten goede, of alleen naar 100?
Je ziet namelijk op de rollerbank dat je bij 8K moet schakelen voor maximale vermogen.


Kpro maakt alles beter, mits goed afgesteld :wink:

Alles???
Maar wat is dat voor iets dan?
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Jo& wrote:
slydawg wrote:
"Jo&":22eyk28n wrote:
Gangaran wrote:Of moet je Kpro hebben, dan kan je later schakellen.


Wat doet dat ding dan?

Komt dat je acceleratie ten geheel ten goede, of alleen naar 100?
Je ziet namelijk op de rollerbank dat je bij 8K moet schakelen voor maximale vermogen.


Kpro maakt alles beter, mits goed afgesteld :wink:

Alles???
Maar wat is dat voor iets dan?[/quote:22eyk28n]

Zie HIER

Je kan in principe je motor precies afstellen op je mod's en je kan er een heleboel paramters enz enz mee wijzigen. Zelfs op een volledig stock motor is er goede winst mee te boeken met name koppel.
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Is zeker een aanrader. Wat slydawg zegt, je kan heel veel parameters aanpassen. Launch control is een van de beste opties.(vind ik).
Dus jo&, met Kpro kan je, je begrenzer op 8600rpm zetten.(Of hoger, maar dan moet je wel andere veren zetten).
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

Gangaran wrote:Is zeker een aanrader. Wat slydawg zegt, je kan heel veel parameters aanpassen. Launch control is een van de beste opties.(vind ik).
Dus jo&, met Kpro kan je, je begrenzer op 8600rpm zetten.(Of hoger, maar dan moet je wel andere veren zetten).



verlagingsveren?
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
frederik
Posts: 254
Joined: Sun Sep 30, 2007 8:36 pm

Post by frederik »

klepveren veronderstel ik, in denk dat de originele goed zijn tot +- 8500 ? ik ga met mijn ep3 maar tot 8300 - 8400 max, daarboven zit toch geen power meer onder vind ik
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Klepveren bedoelde ik ja. Deze kunnen 8600rpm aan, omdat het dezelfde zijn als de jdm type-r.
frederik
Posts: 254
Joined: Sun Sep 30, 2007 8:36 pm

Post by frederik »

ja ik dacht al dat deze jdm civic er mss andere zou hebben dan onze edm ctr.

erg mooie bak deze, hij zou eigelijk zo standaard mogelijk moeten blijven vind ik, omdat hij zo uniek is, maar het tunen van type-r's is zo verleidelijk omdat ze er zo geschikt voor zijn :lol:
MooZleZ
Posts: 218
Joined: Fri Jun 01, 2007 11:36 pm

Post by MooZleZ »

unicorn wrote:
S.J. wrote:Vlaggetje eraf halen is eigenlijk hetzelfde als ontkennen dat je een R hebt.


@SJ :shock: Wat is dat nou voor rare opmerking? Er zijn nou eenmaal mensen die een "clean" look mooier vinden. (Ik ben er een van :lol: ) Hoe dan ook, wat maakt het uit wat anderen er van vinden? De echte kenners halen een Type-R er echt wel uit, en als ze deze zien staan/rijden en je aan de "verkeerde" kant zit, is de conclusie snel getrokken.

Hoe dan ook, mee doen wat je zelf het mooist vindt. :wink:


ahhem, correctie, hij zit aan de juiste kant, jij niet ;) :P
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Post by Lucas79 »

MooZleZ wrote:
unicorn wrote:
S.J. wrote:Vlaggetje eraf halen is eigenlijk hetzelfde als ontkennen dat je een R hebt.


@SJ :shock: Wat is dat nou voor rare opmerking? Er zijn nou eenmaal mensen die een "clean" look mooier vinden. (Ik ben er een van :lol: ) Hoe dan ook, wat maakt het uit wat anderen er van vinden? De echte kenners halen een Type-R er echt wel uit, en als ze deze zien staan/rijden en je aan de "verkeerde" kant zit, is de conclusie snel getrokken.

Hoe dan ook, mee doen wat je zelf het mooist vindt. :wink:


ahhem, correctie, hij zit aan de juiste kant, jij niet ]

Daarom staan er ook "quotjes" omheen :wink: (in rechtsrijdende landen is het stuur aan de linker kant wel handiger namelijk)
Deus Ex Machina!
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

unicorn wrote:
MooZleZ wrote:
unicorn wrote:
S.J. wrote:Vlaggetje eraf halen is eigenlijk hetzelfde als ontkennen dat je een R hebt.


@SJ :shock: Wat is dat nou voor rare opmerking? Er zijn nou eenmaal mensen die een "clean" look mooier vinden. (Ik ben er een van :lol: ) Hoe dan ook, wat maakt het uit wat anderen er van vinden? De echte kenners halen een Type-R er echt wel uit, en als ze deze zien staan/rijden en je aan de "verkeerde" kant zit, is de conclusie snel getrokken.

Hoe dan ook, mee doen wat je zelf het mooist vindt. :wink:


ahhem, correctie, hij zit aan de juiste kant, jij niet ]

Daarom staan er ook "quotjes" omheen :wink: (in rechtsrijdende landen is het stuur aan de linker kant wel handiger namelijk)


Dat is ook een mening, ik vind het zelf fijner om rechts te zitten in een auto, in een rechtsrijdend land.
riddertje
Posts: 154
Joined: Wed Oct 25, 2006 10:36 am

Post by riddertje »

Is het nu eigenlijk een zeer grote aanpassing om met een rechtsgestuurde auto te rijden-schakelen of wordt je dit snel gewoon?


Mooie ep3 trouwens :lol:
multiblade
Posts: 42
Joined: Wed Oct 08, 2008 6:44 pm
Contact:

Post by multiblade »

Thanx.
Het schakelen is nog wel het minst wennen. Het vreemdste in het begin is dat grote stuk auto wat je nog links naast je hebt, daarmee je plaats op de weg. Hier moest ik het meest aan wennen de rest valt allemaal wel mee. In het begin zette ik als ik snel wilde in- uitvoegen nog wel eens de ruitenwisser ipv de pinker.

Gister heeft toevallig mijn vriendin er eens in gereden voor het eerst. Het zekere voor het onzekere genomen en eerst maar ff op een industrieterrein geoefend. Gin al snel aardig en toen maar ff een stukje snelweg en weer naar huis. Alle spiegels zitten er nog op dus het is allemaal goed gegaan. :lol:
Locked