stuiterende integra
-
stuiterende integra
hey ik ga t toch maar eens vragen misschien hebben meer mensen het of juist niet.
ik heb weleens als ik bijna vanuit stilstand of net rijdend vol op t gas gaat dat ie wat wielspin heeft. zeker als die vtec pakt. niet erg soms een beetje wielspin is wel leuk.
maar wat ie ook weleens doet is gelijk gruwelijk bokken en stuiteren dan klapper je bijna uit je stoel. net of de wielen dan tussen wielspin en grip pakken inzitten.
ik vroeg me toch af waar dit door kan komen of beter hoe kan ik dit voorkomen/verhelpen.
t lijkt me ook niet goed voor me assen namelijk
en ik zou denken dat je op z'n tijd toch eens flink moet kunnen geven bij een stoplicht ofiets.
ik heb weleens als ik bijna vanuit stilstand of net rijdend vol op t gas gaat dat ie wat wielspin heeft. zeker als die vtec pakt. niet erg soms een beetje wielspin is wel leuk.
maar wat ie ook weleens doet is gelijk gruwelijk bokken en stuiteren dan klapper je bijna uit je stoel. net of de wielen dan tussen wielspin en grip pakken inzitten.
ik vroeg me toch af waar dit door kan komen of beter hoe kan ik dit voorkomen/verhelpen.
t lijkt me ook niet goed voor me assen namelijk
en ik zou denken dat je op z'n tijd toch eens flink moet kunnen geven bij een stoplicht ofiets.
-
bertjehonda wrote:zou dat er ook tegen helpen ?
lijkt me eigenlijk niet echt de eerste link naar elkaar
maargoed ik ben dus toch niet de enigste die dit weleens heeft.
Zou door de hevige beweging naar achter zijn van het motorblok dat dan effect heeft op de voorwielen.. Correct me if i'm wrong please :lol:
Denk dat banden temp en druk hier ook wel iets mee te maken kan hebben..
-
wheelhop, heb ik ook wel eens met mijn ctr, ligt bij mij vooral door de manier van het launchen van de wagen, je zegt het zelf, dat hij tussen het punt van grip en wheelspin zit, dus zorg je er best voor dat de wagen niet in dit punt komt :wink: ik heb ook al gehoord dat een engine torque damper hiertegen zou helpen, ik denk dat ik er ooit wel eens eentje ga aanschaffen
door het monteren van motor inserts verhelp je dit al voor een groot deel.
ben je van plan om te gaan gaan sprinten kan je nog over wegen om een traction bar te installeren.
maar anders is dit een overbodige luxe aan gezien je bij circuit rijden maar 1 keer last hebt van wheel hop en dat is bij de start.

ben je van plan om te gaan gaan sprinten kan je nog over wegen om een traction bar te installeren.
maar anders is dit een overbodige luxe aan gezien je bij circuit rijden maar 1 keer last hebt van wheel hop en dat is bij de start.

Ik had ook last van "wheelhop" met de DC5 :evil: .
Ik heb er een ETD (Engine Torque Damper) erop gezet wat het geheel opgelost heeft. Nu heb ik hier geen last meer van.
Daardoor is er alleen iets meer trilling in de auto gekomen.
Wat ook "wheelhop" voorkomt zijn de ESMM inserts, deze zijn ook een stuk goedkoper dan een ETD.
Het voordeel van de ETD is dat je deze naar gelang kan afstellen, dit is met de inserts niet mogelijk.
Ik heb er een ETD (Engine Torque Damper) erop gezet wat het geheel opgelost heeft. Nu heb ik hier geen last meer van.
Daardoor is er alleen iets meer trilling in de auto gekomen.
Wat ook "wheelhop" voorkomt zijn de ESMM inserts, deze zijn ook een stuk goedkoper dan een ETD.
Het voordeel van de ETD is dat je deze naar gelang kan afstellen, dit is met de inserts niet mogelijk.
-
ESMM inserts welke zijn dit precies?
zijn dat de ophangrubbers van t blok?
en wat kosten ze dan?
ik dacht altijd dat die hardere rubbers(polyurethaan) altijd erg prijzig waren
een engine torq demper is rond de 150 euro toch?
ik ben niet iemand van t sprinten ofzo maar vind t toch fijn als alles t doet zoals t hoort en die wheelhop vind ik niet horen dus wil ik ervanaf.
ik merkte wel dat er bijna niemand is die een engine demper heeft liggen voor een dc2
en wat kosten ze dan?
ik dacht altijd dat die hardere rubbers(polyurethaan) altijd erg prijzig waren
een engine torq demper is rond de 150 euro toch?
ik ben niet iemand van t sprinten ofzo maar vind t toch fijn als alles t doet zoals t hoort en die wheelhop vind ik niet horen dus wil ik ervanaf.
ik merkte wel dat er bijna niemand is die een engine demper heeft liggen voor een dc2
bertjehonda wrote:ESMM inserts welke zijn dit precies?
en wat kosten ze dan?
ESMM inserts
volgens mij liggen deze gewoon op voorraad bij TCC wat het kost weet ik zo niet.
en een engine torq demper zou ik niet gaan installeren.
het schijnt namelijk dat dit voor verhoogt olie verbruik en slijtage in de cilinder wanden kan lijden.
omdat zoon demper op de zijkant van je blok zit waardoor het blok lichtelijk kan gaan torpederen dit is wat ik er van heb begrepen :wink:
-