probleem met atr stationair

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
R-STYLE
Posts: 242
Joined: Thu Nov 13, 2008 6:53 pm

probleem met atr stationair

Post by R-STYLE »

hoii ik heb een probleem met me atr als ie stationair draait trilt me motor
als ik was gas geef en loslaat lijkt hij of ie wil uitvallen en als motor goed warm is trilt hij lichtjes heb geen foutmeldingen heb hem uitgelezen injectoren gereinigt egr systeem schoon het rare vind ik dat ie geen foutmeldingen geeft

alvast bedankt voor feedback
"VTEC just kicked in yo!!!"
R-STYLE
Posts: 242
Joined: Thu Nov 13, 2008 6:53 pm

Post by R-STYLE »

ik heb altijd bp ultimate getankt me injectoren waren vies gaf foutmelding missfires 71 72 73 74 injectoren ultrasoon gereingt
en sinsdien trilt hij bij stationair toerental
"VTEC just kicked in yo!!!"
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Handig dat je dat bij je eerste post er niet even bij meld!

Maare, dan zou ik de boel maar eens goed laten nakijken. Die misfires noemen we in de volksmond "detoneren" wat aardig wat schade kan veroorzaken aan zuigers, kleppen, bougies etc.
Zeker niet te lang mee doorrijden zo!
Keung
Posts: 760
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm

Post by Keung »

Ontsteking correct afgesteld?
Alle (motor)massakabels nog in goede staat?

Om een paar voorbeelden te geven...
R-STYLE
Posts: 242
Joined: Thu Nov 13, 2008 6:53 pm

Post by R-STYLE »

onsteking is ook goed afgesteld en zit boegies van 3 maanden in platinium als je injectoren heb laten reinigen en je zet ze terug moet het als het goed gaat meteen goed rijden dat vroeg ik ik me ook af vandaag gasklephuis gereigt schommel van stationair lijkt weg te zijn alleen motor trilling is er nog
"VTEC just kicked in yo!!!"
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Gaskleppie wrote:Handig dat je dat bij je eerste post er niet even bij meld!

Maare, dan zou ik de boel maar eens goed laten nakijken. Die misfires noemen we in de volksmond "detoneren" wat aardig wat schade kan veroorzaken aan zuigers, kleppen, bougies etc.
Zeker niet te lang mee doorrijden zo!


:o ops: Detoneren=misfiring
Hmm, hoe klinkt of voelt dat?
Serieus... ik weet het niet.
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

BOEM :lol:
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Het klinkt als iets heel onschuldigs. Het lijkt op een hoog getinkel in de uitlaat. Bij goed geisoleerde auto's is het bijna niet te horen.
Komt er op neer dat er een ongecontroleerde verbranding plaatsvind waarbij de interne krachten in de cilinder heel hoog op kunnen lopen. Zo hoog dat boegies kapot kunnen slaan bv.
Haal ze er eens uit en kijk of ze allemaal het zelfde eruit zien qua kleur en aanslag. Zo niet, laat het even weten.
R-STYLE
Posts: 242
Joined: Thu Nov 13, 2008 6:53 pm

Post by R-STYLE »

ik heb de boegies gister ook losgedraaid om te kijken of het daaraan ligt allemaal zien er het zelfde uit kwa verbranding kan het probleem niet de pingelsensor dat de ecu denkt misfires
"VTEC just kicked in yo!!!"
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Daar gaat een motor niet van schudden...
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Kleppen deftig afgesteld? Daar kan hij ook raar van doen. Motorsteunen gaar?
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Kleppen deftig afgesteld? Daar kan hij ook raar van doen. Motorsteunen gaar?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Het is dus begonnen met het wisselen/reinigen van de injectoren? Dan moet je het daar gaan zoeken. Stekkertje los, draadbreuk dat soort dingen.
ikelfkens
Posts: 43
Joined: Sat Sep 13, 2008 11:53 am

Post by ikelfkens »

Ik heb dit ook een keer gehad. Ik dacht toen inderdaad dat hij op 3 cylinders liep ofzo.
Bleek achteraf een breuk in de bougiekabel te zijn. De computer geeft dan ook backfire aan. Mijn garage had dit binnen een seconde geconstateerd. Misschien is dat het beste idee... ga naar de garage :-)
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Re: probleem met atr stationair

Post by Katana »

R-STYLE wrote:hoii ik heb een probleem met me atr als ie stationair draait trilt me motor
als ik was gas geef en loslaat lijkt hij of ie wil uitvallen en als motor goed warm is trilt hij lichtjes heb geen foutmeldingen heb hem uitgelezen injectoren gereinigt egr systeem schoon het rare vind ik dat ie geen foutmeldingen geeft

alvast bedankt voor feedback


Welkom op het forum, graag eerst even hier voorstellen.

We weten graag met wie we praten:

http://hotel.messageboard.nl/3633/viewforum.php?f=4
R-STYLE
Posts: 242
Joined: Thu Nov 13, 2008 6:53 pm

Post by R-STYLE »

heb gisteren me kleppen laten afstellen motor is nu echt stiller en loopt wat beter alleen probleem van stationair is er nog de dealer zegt dat het probleem met de vtec kleppen kan zijn dat ze openstaan omdat de kanaaltjes verstopt zijn heb van forte inwendig motorreiniger gehaald kijken of het maandag zal helpen
"VTEC just kicked in yo!!!"
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Merci voor het voorstellen.

Is de EGR plaat en EGR klep ook schoon gemaakt?
R-STYLE
Posts: 242
Joined: Thu Nov 13, 2008 6:53 pm

Post by R-STYLE »

ja egr systeem had ik als eerste schoongemaakt daarna de injectoren gereinigd en het probleem begon voordat ik de injectoren had eruitgehaald
"VTEC just kicked in yo!!!"
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

R-STYLE wrote:ja egr systeem had ik als eerste schoongemaakt daarna de injectoren gereinigd en het probleem begon voordat ik de injectoren had eruitgehaald


Dus na het schoonmaken van de EGR plaat en klep?

Als de EGR plaat los geweest is dient een nieuwe pakking tussen gezet te worden
R-STYLE
Posts: 242
Joined: Thu Nov 13, 2008 6:53 pm

Post by R-STYLE »

neehet begon voordat ik aan de motor ben geweest tijdens rijden stond stil bij stoplicht motor begon te trillen

volgende dag egr systeem schoongemaakt met nieuwe pakking probleem was er nog steeds dus daarna injectoren gereinigt weer erin gezet probleem leek weg te zijn 2 dagen later begon het weer nu kleppen laten afstellen rijd veel beter nu maar trilt nog steeds bij stationair maar motor lampje brand niet meer en ik heb ook gemerkt als de motor goed warm is en een paar keer in de vtec zit en daarna laat draaien stationair dat de motor minder trilt

de motor heeft ook een tempratuur sensor niet van je koelvloeistof bedoel ik waar zit ie en kan die niet stuk zijn
"VTEC just kicked in yo!!!"
Post Reply