probleem met atr stationair
probleem met atr stationair
hoii ik heb een probleem met me atr als ie stationair draait trilt me motor
als ik was gas geef en loslaat lijkt hij of ie wil uitvallen en als motor goed warm is trilt hij lichtjes heb geen foutmeldingen heb hem uitgelezen injectoren gereinigt egr systeem schoon het rare vind ik dat ie geen foutmeldingen geeft
alvast bedankt voor feedback
als ik was gas geef en loslaat lijkt hij of ie wil uitvallen en als motor goed warm is trilt hij lichtjes heb geen foutmeldingen heb hem uitgelezen injectoren gereinigt egr systeem schoon het rare vind ik dat ie geen foutmeldingen geeft
alvast bedankt voor feedback
"VTEC just kicked in yo!!!"
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
onsteking is ook goed afgesteld en zit boegies van 3 maanden in platinium als je injectoren heb laten reinigen en je zet ze terug moet het als het goed gaat meteen goed rijden dat vroeg ik ik me ook af vandaag gasklephuis gereigt schommel van stationair lijkt weg te zijn alleen motor trilling is er nog
"VTEC just kicked in yo!!!"
Gaskleppie wrote:Handig dat je dat bij je eerste post er niet even bij meld!
Maare, dan zou ik de boel maar eens goed laten nakijken. Die misfires noemen we in de volksmond "detoneren" wat aardig wat schade kan veroorzaken aan zuigers, kleppen, bougies etc.
Zeker niet te lang mee doorrijden zo!
ops: Detoneren=misfiring
Hmm, hoe klinkt of voelt dat?
Serieus... ik weet het niet.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Het klinkt als iets heel onschuldigs. Het lijkt op een hoog getinkel in de uitlaat. Bij goed geisoleerde auto's is het bijna niet te horen.
Komt er op neer dat er een ongecontroleerde verbranding plaatsvind waarbij de interne krachten in de cilinder heel hoog op kunnen lopen. Zo hoog dat boegies kapot kunnen slaan bv.
Haal ze er eens uit en kijk of ze allemaal het zelfde eruit zien qua kleur en aanslag. Zo niet, laat het even weten.
Komt er op neer dat er een ongecontroleerde verbranding plaatsvind waarbij de interne krachten in de cilinder heel hoog op kunnen lopen. Zo hoog dat boegies kapot kunnen slaan bv.
Haal ze er eens uit en kijk of ze allemaal het zelfde eruit zien qua kleur en aanslag. Zo niet, laat het even weten.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Re: probleem met atr stationair
R-STYLE wrote:hoii ik heb een probleem met me atr als ie stationair draait trilt me motor
als ik was gas geef en loslaat lijkt hij of ie wil uitvallen en als motor goed warm is trilt hij lichtjes heb geen foutmeldingen heb hem uitgelezen injectoren gereinigt egr systeem schoon het rare vind ik dat ie geen foutmeldingen geeft
alvast bedankt voor feedback
Welkom op het forum, graag eerst even hier voorstellen.
We weten graag met wie we praten:
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewforum.php?f=4
heb gisteren me kleppen laten afstellen motor is nu echt stiller en loopt wat beter alleen probleem van stationair is er nog de dealer zegt dat het probleem met de vtec kleppen kan zijn dat ze openstaan omdat de kanaaltjes verstopt zijn heb van forte inwendig motorreiniger gehaald kijken of het maandag zal helpen
"VTEC just kicked in yo!!!"
neehet begon voordat ik aan de motor ben geweest tijdens rijden stond stil bij stoplicht motor begon te trillen
volgende dag egr systeem schoongemaakt met nieuwe pakking probleem was er nog steeds dus daarna injectoren gereinigt weer erin gezet probleem leek weg te zijn 2 dagen later begon het weer nu kleppen laten afstellen rijd veel beter nu maar trilt nog steeds bij stationair maar motor lampje brand niet meer en ik heb ook gemerkt als de motor goed warm is en een paar keer in de vtec zit en daarna laat draaien stationair dat de motor minder trilt
de motor heeft ook een tempratuur sensor niet van je koelvloeistof bedoel ik waar zit ie en kan die niet stuk zijn
volgende dag egr systeem schoongemaakt met nieuwe pakking probleem was er nog steeds dus daarna injectoren gereinigt weer erin gezet probleem leek weg te zijn 2 dagen later begon het weer nu kleppen laten afstellen rijd veel beter nu maar trilt nog steeds bij stationair maar motor lampje brand niet meer en ik heb ook gemerkt als de motor goed warm is en een paar keer in de vtec zit en daarna laat draaien stationair dat de motor minder trilt
de motor heeft ook een tempratuur sensor niet van je koelvloeistof bedoel ik waar zit ie en kan die niet stuk zijn
"VTEC just kicked in yo!!!"