Heb er compleet geen haast mee en doe dit in de tijd dat ik niet hoef te werken aan de auto van Bas/Niels/Dennis/Nick.
Mensen die mij kennen weten dat ik niet van dingen hou die stock op de plank liggen en plezier beleef aan het maken van dingen die iemand anders nog niet had verzonnen, en dan dat geheel met name toegepast op Honda's.Bedoeling is dat dit geheel gewoon op kenteken gaat komen en na wat lange nachten van plannen en rekenen en conclaaf met keurmeesters e.d., moet dit geen grote problemen opleveren.
Mocht het geheel niet haalbaar zijn dan is het vrij simpel om er een front engine/rear drive van te maken dmv een diff achter i.c.m. een ver naar achter geplaatste S2000 motor/seq 6-speed.
Maar: het doel is een V6 middenmotor en dat is de uitgangspositie van dit project.
De Bak: Porsche G50 5 speed met LSD, wordt omgekeerd zodat deze gebruikt kan worden in een mid engine situatie en gekoppeld d.m.v. een adapterplaat aan de 90 graden honda V6:

Aanschaf begon verder met een palletje BTCC 8x19 ET+55 centre lock wielen overgebleven van de oude Btcc Accord.

De remmensetup zal bestaan uit 4x AP schijven van 380x32 mm en 4x Wilwood 6 pots klauw.

De basis voor de RWD setup zijn achterste draagarmen van een 92-95 AWD EG gemaakt voor de Oostenrijkse markt.

En omdat ik me vandaag verveelde: 16x7 ET+50 oem jdm Itr wielen:

8x19 ET+55 BTCC Accord:

Update 04-11-2008
Duss, heb inmiddels 2752545348 werkplaatsen handboeken doorgespit, 23 nachten met mn schuifmaat rondgelopen en ben tot de conclusie gekomen dat er niet zo heel erg veel verschil kan zitten in een 92 civic awd achterste draagarm en een 97 crv. Een draagarm van een awd bestaat uit 3 delen, de binnenste versteviging, soort van brace met lagerhuis, de draagarm zelf en dan de buitenste flens. Nadeel van de civic arm is dat het lagerhuis aan de binnenste versteviging zit en geen ruimte bied om m uit te draaien voor het 72mm lager dat ik zo graag erin wil. Het origineel van de civic is 64mm en er is niet genoeg "vlees" om dit op te ruimen naar 72mm, daarnaast moet je dan zo'n complexe 3d nieuwe brace draaien, dat is niet haalbaar binnen de door mij gestelde eisen. Het voordeel van de crv arm is dat het lagerdeel een geheel is met de buitenste flens...aha, dat maakt het leven wat aantrekkelijker.. dus voor de gein toch maar eens zo'n crv lager besteld en gaan meten..... wat schets mijn verbazing..het past 1 op 1 met de flens van de 92 civic, alleen...... dit huis heeft een 72 mm lager!!!!YES!!!! en wat schetst mijn verbazing nog meer: de voorste ITR hub past er gewoon in met dezelfde toleranties als in een oem voorwiellager!!!! yeeeeeaaaah... Ik moet en zal nl een 27mm drivespline passend hebben in de achterste fusees omdat ik simpelweg 400 pk kwijtmoet..... en de ieneminie stock 92 awd achterste assen gaan dat niet trekken... Om het geheel zo simpel mogelijk te houden vindt ik dat slijtende delen stock moeten blijven om vervanging zo eenvoudig mogelijk te maken, komt er dus op neer dat ik de crv wiellagers ongemoeid laat en de binnenste brace en de ITR hub aanpas. De ITR hub vergt een ietsiepietsie afraaien om de effectieve lengte in het lager net zo lang te krijgen als het lager zelf (4mm) ( De oem ITR voorwiellager is 4mm minder dik dan een CRV lager)en de modificatie aan de binnenste brace bedraagt het afdraaien van het lagerhuis tot een opening van 80mm zodat de 2 delen in elkaar vallen met de draagarm zelf daar weer tussen.
Waarschijnlijk ben ik de enige die dit verhaal snapt maar wilde ff mijn hersenspinsels met jullie delen..
foto's dan maar:
oem 92 civic awd binnenste brace met lagerhuis:

CRV buitenste flensdeel met daarin dus het lager al verwerkt, en dat is het verschil met de civic setup.

ITR hub met 27mm drive spline die nu dus ook achter gaat passen:

en het geheel zonder dat de hub in het lager is geperst, nu dus met 72mm wiellager en 27mm drivespline.

tot zover de vorderingen mbt het hele rwd verhaal....ziet er dus gunstig uit....
Update 07-11-2008
Vandaag in het kader van jet-lag de hele dag gewijd aan zoeken van delen voor de rwd setup en een paar uurtjes achter de draaibank gestaan. Omdat ik er heilig van overtuigd ben dat ik stock componenten van een Crv kan gebruiken ben ik vandaag op zoek gegaan op de sloop naar draagarmen van een Crv....vette pech voor de kabouters......allemaal weg....dan maar de Awd sedan inner brace modificeren zodat deze inner brace aansluit op het Crv wiellager met daartussen de draagarm zelf. Omdat de civic brace het lagerhuis dus bevat en de Crv het lager weer los heeft, moest het stock lagerhuis het onderspit delven...Mocht ik een dezer dagen een Crv trailing arm op de kop tikken, dan kan ik het alsnog uitproberen want hoe dan ook de Civic Awd lagers ga ik nooit never niet gebruiken..
Voor de operatie:

Na de operatie:

Lager en brace passen nu in elkaar:

Dan het geheel met de draagarm ertussen:

Nu komt de volgende major beslissing.... ga ik voor ITR stock homokineet fit en dan natuurlijk ge-upgrade naar een sterkere unit, of ga ik voor een porsche naaf-as die er dan voor zorgt dat ik een zeg maar porsche aandrijfas kan gebruiken met de porsche lobro type homokineet....mega sterk... tja de oem itr homokineet zou ik moeten gebruiken met een 2mm spacer omdat de binnenste flens in de innerbrace gemaakt is voor een soort barbie homokineetje.... en de itr is ongeveer dubbel zo groot!
Een ITR homokineet in de flens:

en het alternatief: porsche flens die dan aan de binnenzijde komt en die is gelijk met de flens op de bak waardoor er dur 2 gelijke lobro homokineten gebruikt kunnen worden, maakt het snel vervangen van delen zeer simpel...de as van de porsche is 30mm, moet afgedraaid worden naar 27mm en dan een Honda 26 spline patroon erop...
Voorbeeld Porsche stub axle, flens zit dan aan binnen/bak zijde en is 95mm pcd lobro:

Voorbeeld van Porsche Lobro:

Verder als laatste nog even een indruk van hoe het geheel eruit ziet met een centerlock lug/ wielmoer:

Update 22-11-2008
Tha bitch has arrived:

Wielkasten zijn best breed, de 8J past er met gemak in, zelfs met de wielkastrand, die er toch uit gaat...wil weer custom tubs erin lassen net zoals toen in mn EE8..

Update 23-11-2008
Vandaag met Dennis de ruiten eruit gesneden. Blijkbaar zijn ze in cyprus niet zo goed in het monteren van ruiten...damn wat zat dat erin zeg, de voorruit was op plaatsen niet gekit en op andere weer met complete bussen. Gevolg: veeeeel roest, denk dat de A stijlen wel te redden zijn maar het dak moet vernieuwd worden, net een twix...krokant van binnen ,zacht van buiten...het voorfront moet ook vernieuwd worden en de voorste hoeken voor de schermen ook. Toch raar want auto heeft ooit een nieuwe linker voorpoot gekregen en dat is er mega netjes ingezet met een oem nieuw deel..maar goed, we gaan ermee aan de slag. Moet toch wel een DC2 redden van de ondergang vindt ik, ook al heeft ie een beetje liefde nodig...

update 25-11-2008
Stripperdestrip en wat vond ik.......roest, niet echt onoverkomelijk, maar toch.... heb nu maar een mobiele straalunit gekocht om alles netjes te stralen en in een goede base primer te zetten....
Oud ijzer:

Gestripte neus:

update 29-11-2008
Poep, ziet er goed uit. een klein tegenvallertje: de draagarm is 3 cm te lang..... sedan is dus langer...maar goed we proberen nog een crv arm en een shuttle arm...verder zie ik geen problemen met deze setup, wat laswerk en het komt goed.....me like!