Universiteit

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
Jo&

Universiteit

Post by Jo& »

Zit er hier iemand op de universiteit of heeft daar op gezeten?
Zo ja op welke?
bennyvc

Post by bennyvc »

zit momenteel in mijn tweede jaar politieke wetenschappen aan de VUB te Brussel
Jo&

Post by Jo& »

bennyvc wrote:zit momenteel in mijn tweede jaar politieke wetenschappen aan de VUB te Brussel

Ok, tnx. Is alleen niet mijn richting (topografisch en qua studie)
Wel interessante studie in deze tijd :wink:
CyRaX

Post by CyRaX »

Planning staat er voor mij ergens volgend jaar.... :wink:

Eerst nog even afstuderen voor Chemische Technologie over 4 weken...:roll:
Goelette

Post by Goelette »

heb in maastricht gezeten, fiscale economie. Gelukkig daar al lang weg, onderwijs is stom. :)
ikelfkens

Post by ikelfkens »

Waarom wil je dat weten?
Jo&

Post by Jo& »

Kan niet kiezen tussen een aantal universiteiten voor me master. kweet niet precies precies wat ik wil gaan doen...
En zo veel mensen die uni doen ken ik niet. Dus ik dacht misschien zit er hier iemand op de uni en dan kan ik eens vragen hoe en of wat.
Jo&

Post by Jo& »

CyRaX wrote:Planning staat er voor mij ergens volgend jaar.... :wink:

Eerst nog even afstuderen voor Chemische Technologie over 4 weken...:roll:

Veel succes! Chemische Technologie, interessant!

Goelette wrote:heb in maastricht gezeten, fiscale economie. Gelukkig daar al lang weg, onderwijs is stom. :)

Klasgenoot van mij nu zat op de uni van maastricht, maar is er niet erg over te spreken.
Ik zit ook meer in de randstad te kijken...
LCR

Post by LCR »

Nyenrode niet wat voor jouw :roll: ?
Wel business en de prijzen deden mij achterovervallen :cry:
Maskertje

Post by Maskertje »

Ben 5e jaars geneeskunde aan de Vrije Universiteit in Amsterdam.
Heb ook 1 jaar Biologie gestudeerd, dus heb 2 faculteiten (beta en medisch) gezien op de VU.

Welke studie doe je dan? Naar welke master zit je te koekeloeren?

Heb ook een publicatie van de ranking wereldtop 500 universiteiten in 2008. Als je er behoefte aan hebt kan ik het wel naar je sturen.
wesjes

Post by wesjes »

Dr Yee Lai..!
Jo&

Post by Jo& »

LCR wrote:Nyenrode niet wat voor jouw :roll: ?
Wel business en de prijzen deden mij achterovervallen :cry:

Ben vorige week naar een info dag geweest. Ziet er echt goed uit, alleen heb geen zin om op campus te gaan wonen en dat raden ze echt aan... Omdat het een heel intensief programma is heb je geen tijd om te reizen en er ook veel georganiseerd wordt voor en door leerlingen is het veel beter als je daar woont. Mja ik woon nu samen in een huis... Dan is alleen in een kamer wonen een hele achteruitgang :-?
Jo&

Post by Jo& »

Maskertje wrote:Ben 5e jaars geneeskunde aan de Vrije Universiteit in Amsterdam.
Heb ook 1 jaar Biologie gestudeerd, dus heb 2 faculteiten (beta en medisch) gezien op de VU.

Heb ook een publicatie van de ranking wereldtop 500 universiteiten in 2008. Als je er behoefte aan hebt kan ik het wel naar je sturen.

Ja kun je me die aub sturen? Er zijn wel honderde lijsten... Maar over het algemeen is de top 10-15 gelijk.

Ik zit te kijken naar of MBA, of MSc in general management of marketing management of entrepeneurship, strategy and organisation economics. Pre master hoef ik niet want heb straks een Bba en een academische BSc.
Tenck

Post by Tenck »

Ik heb op de Erasmus in Rotterdam gezeten, heb daar High Tech Marketing bij de factulteit Bedrijfseconomie gedaan. Heb 3 jaar geleden mijn MSc gehaald.

Er staat je wel een schok te wachten als je het vergelijkt met HBO. Je hebt echt een hele andere leermentaliteit nodig. Je boeken uit de folie halen een week voor de tentamens gaat echt niet meer werken. Ik moest trouwens wel een schakelprogramma doen om met de master te beginnen. Had daarvoor International Management gedaan.
Maskertje

Post by Maskertje »

Jo& wrote:
Maskertje wrote:Ben 5e jaars geneeskunde aan de Vrije Universiteit in Amsterdam.

Ja kun je me die aub sturen? Er zijn wel honderde lijsten... Maar over het algemeen is de top 10-15 gelijk.

Ik zit te kijken naar of MBA, of MSc in general management of marketing management of entrepeneurship, strategy and organisation economics. Pre master hoef ik niet want heb straks een Bba en een academische BSc.

Inderdaad, er zijn meerdere lijsten omdat je verschillende criteria kan stellen wat je belangrijk vind. Zo kunnen ze hoog/laag scoren op die gebieden. De 2 meest bekende zijn de Shanghai rankings en de THES (Times Higher Education Supplement. Beiden hebben accent op onderzoek, maar de laatste ook kwaliteit afgestudeerden speelt een rol.
Het is leuk om te lezen vind ik :)

Dit vind ik ook een goede site opgericht op initiatief van Ministerie van Onderwijs. En heeft informatie van betrouwbare bronnen.
http://www.studiekeuze123.nl

Kijk daar niet alleen naar, maar Elsevier heeft jaarlijks ook een nummer. Daar enqueteren ze studenten, hoogleraren etc.

Als je je email per PB stuurt, dan komt hij naar je toe.
Maskertje

Post by Maskertje »

[quote="""]Je boeken uit de folie halen een week voor de tentamens gaat echt niet meer werken. quote]

Dit is best grappig om te lezen; maar klopt wel. Als je 1 week niet in de boeken kijkt, zijn ze alweer 150pagina's verder :P
Jo&

Post by Jo& »

Maskertje wrote:Inderdaad, er zijn meerdere lijsten omdat je verschillende criteria kan stellen wat je belangrijk vind. Zo kunnen ze hoog/laag scoren op die gebieden. De 2 meest bekende zijn de Shanghai rankings en de THES (Times Higher Education Supplement. Beiden hebben accent op onderzoek, maar de laatste ook kwaliteit afgestudeerden speelt een rol.
Het is leuk om te lezen vind ik :)

Dit vind ik ook een goede site opgericht op initiatief van Ministerie van Onderwijs. En heeft informatie van betrouwbare bronnen.
http://www.studiekeuze123.nl

Kijk daar niet alleen naar, maar Elsevier heeft jaarlijks ook een nummer. Daar enqueteren ze studenten, hoogleraren etc.

Als je je email per PB stuurt, dan komt hij naar je toe.

Thanks!
Die elsevier heb ik, maar daar staan prive universiteiten niet in vermeld.
PB komt eraan!

Maskertje wrote:
Tenck wrote:Je boeken uit de folie halen een week voor de tentamens gaat echt niet meer werken.

Dit is best grappig om te lezen]
Haha.
Ik moet wel zeggen dat ik dat nu al redelijk gewend ben. Aangezien het een bachelor of university is wat ik doe. Als ik de laatste week begin dan krijg ik het noooit allemaal meer gelezen, laat staan geleerd. En dat ligt niet aan mij :wink:
Jo&

Post by Jo& »

Tenck wrote:Ik heb op de Erasmus in Rotterdam gezeten, heb daar High Tech Marketing bij de factulteit Bedrijfseconomie gedaan. Heb 3 jaar geleden mijn MSc gehaald.

Er staat je wel een schok te wachten als je het vergelijkt met HBO. Je hebt echt een hele andere leermentaliteit nodig. Je boeken uit de folie halen een week voor de tentamens gaat echt niet meer werken. Ik moest trouwens wel een schakelprogramma doen om met de master te beginnen. Had daarvoor International Management gedaan.

Zoals ik net al zei heb ik hier een zwaarder programma dan gewoon HBO. Ik doe een academische bachelor, dus hoef in dezelfde sector geen pre master (schakelprogramma) te doen. Maar ik snap ook wel dat een master wel zwaarder moet zijn dan bachelor, anders is het niet voor niets een niveau hoger.

Hoe vond je Erasmus? Want dat is voor mij ook een optie, ook omdat de ligging wel handig is en ze geven daar entrepeneurship, strategy and organisation economics.
Tenck

Post by Tenck »

Jo& wrote:Zoals ik net al zei heb ik hier een zwaarder programma dan gewoon HBO. Ik doe een academische bachelor, dus hoef in dezelfde sector geen pre master (schakelprogramma) te doen. Maar ik snap ook wel dat een master wel zwaarder moet zijn dan bachelor, anders is het niet voor niets een niveau hoger.

Hoe vond je Erasmus? Want dat is voor mij ook een optie, ook omdat de ligging wel handig is en ze geven daar entrepeneurship, strategy and organisation economics.

Ik sprak ook uit eigen ervaring over het HBO, dat was een gewone bachelor. Als je een academische bachelor doet, dan heb je natuurlijk al een academische denkwijze en is de overgang naar een master een stuk makkelijker (en logischer).

Ik had zelf het meeste moeite met het schakelprogramma, niet alleen vanwege mijn HBO instelling de eerste paar maanden, maar ook omdat je dan vakken doet die je eigenlijk niet boeien. Toen ik eenmaal met de master bezig was ben je bezig waarvoor je gekozen hebt en waar je je dus ook 110% voor wilt inzetten.

Ik vond de docenten erg goed, ze wisten me op een boeiende manier te interesseren en uit te dagen met academische en praktische kennis. De colleges waren ook altijd erg relevant en heb daardoor ook geen college gemist. Scriptiebegeleiding was ook goed, er werd veel druk achter gezet om het binnen een trimester af te krijgen. Maar dit was meer omdat mijn scriptiebegeleider het ene half jaar in de States op een uni (geloof Emory) zat, en de andere helft op de Erasmus.

Afgezien daarvan is het natuurlijk in Rotterdam! :wink:
Locked