Vandaag de FN2 even heerlijk uitgelaten op het TT Circuit te Assen tijdens het vrijrijden. Goeie test voor de LSD en de Ferodo's. Helaas kwam ik er pas na 6 rondes achter dat ik de VSA aan had laten staan. Eerlijk is eerlijk, op het circuit doet die VSA (misschien in combi met de LSD) het heel goed. Het is net of je een arcade videospelletje aan het spelen bent. De auto rijd gewoon daarheen waar je stuurt. Er waren een paar bochten waar ik dacht: "waarom trekt ie nou niet lekker door de bocht, en waarom reageert het gas soms zo laat" Na de 6de ronde de VSA uitgezet, en kon meteen merken dat het wat harder werken was, maar de bochten die niet lekker gingen, gingen nu echt heerlijk. Al met al kan ik nu uit eigen ervaring zeggen dat de FN2 met Ferodo 2500 voor en een Quiafe LSD zich prima houdt op het circuit. De enige auto's die echt sneller gingen waren een paar Donkervoorts, en een Lotus Elise. De laatste ronde schrok ik even, omdat de FN2 opeens enorm inhield als ik gas gaf. Wat bleek: benzine was op
Ik had je nog gezien! Ik kwam je voorbij in de rode civic met zwarte velgen.
Jij bent me ook nog gepasseerd op Assen! Erg mooi om een FN2 rond te zien gaan op het circuit.
We zijn tegelijk gestart uit de pit:
En toen je benzine op was, ben je ook de baan afgegaan? Ik kwam je toen weer voorbij en reed jij met je knipperlichten aan, dus ik was al bang dat er iets mis was :O
Hierbij het filmpje dat mijn broertje gemaakt heeft tijdens het vrijrijden. Het is een van de eerste rondes, dus nog verkennend... (kleine ops: @ 2:10)
Het filmpje is opgenomen met zijn gsm, dus kwaliteit is zeer matig.
Marsnel wrote:thnx. Vond het wel grappig dat toen je me voorbij liet op het rechte stuk, ik je niet voorbij kon komen met m`n esi haha..
Je kunt inderdaad leuk zien waar ik je ervoorbij wil laten komen (ongeveer @ 2:30), ik stuur daar de bocht van de verkeerde kant in, maar je kwam maar niet. 8)
Is de KNAK nu dan eindelijk weg? Na smeervet tussen frame en subframe, na nieuwe schokdempers (en een nieuw lagertje boven de schokdempers) Lijkt de oplossing toch wel heel er simpel...
Ik kreeg vorige week een telefoontje of ik even langs kon komen, omdat een van de monteurs (Mark) een mogelijke oplossing gevonden had voor de KNAK die je bij de voorwielen hoort bij hard de bocht door, of hard remmen. Wat blijkt: Een boutje/moertje onderaan de draagarm van het voorwiel moet volgens Honda op 70NM vast gedraait worden (7 KG) Mark van Auto Arnhem heeft deze nu echt vast gedraait (ringsleutel met grote ijzeren buis er aan :shock: ) en aandraaien. Ik heb vanmorgen mijn best gedaan om zo groot mogelijke krachten op wielen te zetten, en ik hoor geen KNAK meer We gaan nog even vrolijk verder testen, maar het lijkt er op dat het probleem nu eindelijk opgelost is.
Is er niets geforceerd, door een ringsleutel en een grote buis te gebruiken? Ik bedoel, dat schroefdraad ontwricht raakt, of een stuk ijzer op onnodig veel spanning?
Maar als het zo kan en zo simpel is, dan mag Honda Nederland dit toch zeker landelijk gaan publiceren als een oplossing voor dit specifieke geluid.
unicorn wrote:Is de KNAK nu dan eindelijk weg? Na smeervet tussen frame en subframe, na nieuwe schokdempers (en een nieuw lagertje boven de schokdempers) Lijkt de oplossing toch wel heel er simpel...
Ik kreeg vorige week een telefoontje of ik even langs kon komen, omdat een van de monteurs (Mark) een mogelijke oplossing gevonden had voor de KNAK die je bij de voorwielen hoort bij hard de bocht door, of hard remmen. Wat blijkt: Een boutje/moertje onderaan de draagarm van het voorwiel moet volgens Honda op 70NM vast gedraait worden (7 KG) Mark van Auto Arnhem heeft deze nu echt vast gedraait (ringsleutel met grote ijzeren buis er aan :shock: ) en aandraaien. Ik heb vanmorgen mijn best gedaan om zo groot mogelijke krachten op wielen te zetten, en ik hoor geen KNAK meer We gaan nog even vrolijk verder testen, maar het lijkt er op dat het probleem nu eindelijk opgelost is.
oplossingen zijn altijd simpel... :wink: de rest is een andere vraag. ik hoop voor jou dat het opgelost is
VTECRTY wrote:70 nm kun je toch wel normaal met je momentsleutel aandraaien? Waarom zo gek?
Ja, dat doen ze normaal ook, maar die 70NM blijkt veel te weinig te zijn, in ieder geval krijg je dan dat KNAK geluid. Nu die bouten echt strak aangedraait zijn, is de KNAK echt weg. Ik heb er nu 3 dagen mee gereden, en geen KNAK meer gehoord.
Helaas wordt de auto waarschijnlijk pas in juni geleverd, want de fabriek in Engeland ligt stil :x
De brug wil nog niet echt opschieten dit project heeft de hele winter stil gelegen. Zodra het weer een beetje warmer wordt ga ik dat project ook maar eens afronden. Dat was het voorlopig weer ff qua updates...