Deadlock

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
Jo&

Deadlock

Post by Jo& »

Wat is deadlock en zit dat ook op mn Ep3?
LCR

Post by LCR »

Deadlock is volgens mij dat de auto zowel buiten EN binnen op slot kan. Toch?
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

nee, deadlock is een soort 2e vergrendeling die je activeerd door hem nogmaals af te sluiten.
Alles slaat dan volledig op slot en daardoor kan je zelfs met de hendeltjes binnen de auto niet meer open krijgen.
slydawg

Post by slydawg »

Ep3 heeft het niet, tenminste de mijne.
real187

Post by real187 »

slydawg wrote:Ep3 heeft het niet, tenminste de mijne.

die van mij wel, wel een facelift, en mij is verteld dat het nu standaard was/is op een R met AB.
slydawg

Post by slydawg »

real187 wrote:

die van mij wel, wel een facelift, en mij is verteld dat het nu standaard was/is op een R met AB.

Heb je het gecontroleerd?
Dus raampie open of je mag ook in de auto zitten, deadlocken en dan het slot open trekken. De deur is dus niet te openen zonder de AB.
De mijne kan ik gewoon ontgrendelen, wel gaat het alarm dan af op het moment dat ik em naar boven trek.
Sincx

Post by Sincx »

Moek ook maar is testen, om eerlijk tezijn...me alarm nog nooit aan een test onderworpen o_O

Zal de buren is laten schrikken dan ! :lol:
Keung

Post by Keung »

Vaak is het ook te zien aan het stickertje op de portierruit.
Gewone heeft een auto+slotje, met alarm is auto+slotje+ (( )) op de sticker staan.

Ook op alle huidige Honda modellen is dit terug te vinden.
slydawg

Post by slydawg »

Keung wrote:Vaak is het ook te zien aan het stickertje op de portierruit.
Gewone heeft een auto+slotje, met alarm is auto+slotje+ (( )) op de sticker staan.

Ook op alle huidige Honda modellen is dit terug te vinden.

Dat wil nog niet zeggen dat er dead lock op zit.
real187

Post by real187 »

slydawg wrote:
real187 wrote:

Heb je het gecontroleerd?
Dus raampie open of je mag ook in de auto zitten, deadlocken en dan het slot open trekken. De deur is dus niet te openen zonder de AB.
De mijne kan ik gewoon ontgrendelen, wel gaat het alarm dan af op het moment dat ik em naar boven trek.

heb het ff gechekt, maar het idd nog te ontgrendelen van binnen, zal het nog wel ff chekken met de AB uit de buurt.
het is wel zo dat ik dan de auto op slot zet (3x flash lichten) daarna nog een keer op slot zet (er lockt dan wel iets vast, zonder licht flash)
en vlgs mij is het bij honda dan dus geen 100% echte deadlock
(ze zeggen ook superlock). en vlsg mij is het dan gewoon een klasse 2+.
alsk ik bij SCM kijk dan zijn alle honda`s klasse 1 minimaal.

ik weet het ook niet meer.
slydawg

Post by slydawg »

Ga er maar vanuit dat het op de EP3 gewoon niet zit.
Het zit weer wel op de UK EP3 en die heeft fabriek af ook ultrasoon sensoren erin als ik de jongens daar goed heb begrepen.
AB uit de buurt heeft geen nut, dat ding werkt alleen als je de knoppen bediend en verder zend of ontvangt ie niets.
Jo&

Post by Jo& »

real187 wrote:heb het ff gechekt, maar het idd nog te ontgrendelen van binnen, zal het nog wel ff chekken met de AB uit de buurt.
het is wel zo dat ik dan de auto op slot zet (3x flash lichten) daarna nog een keer op slot zet (er lockt dan wel iets vast, zonder licht flash)
en vlgs mij is het bij honda dan dus geen 100% echte deadlock
(ze zeggen ook superlock). en vlsg mij is het dan gewoon een klasse 2+.
alsk ik bij SCM kijk dan zijn alle honda`s klasse 1 minimaal.

ik weet het ook niet meer.

Ik weet op mijn EP3 Anniv. Edition dat als ik hem op slot doe, en de lichten knipperen en ik druk daarna weer dan hoor ik een zachtere klik, maar ik dacht dat dit het pompje was van de electrische centrale deurvergrendeling die de deuren op slot wil doen, maar dit is al dus is de klik zachter omdat je alleen de pomjes hoort...
Klopt dit?

Als je je auto alarm af laat gaan gaat je auto toeteren... Niet constant maaar toet-toet-toet genoeg om irritant te zijn. Als je alarm af is geweest, maar je weet dit niet, dan kan je dat merken aan het feit dat je lichten anders knipperen als je de auto van het slot af haalt. Weet zo uit me hoofd niet welk patroon, maar je ziet wel dat het anders is.
slydawg

Post by slydawg »

Zitten geen pompjes in maar gewoon electr motoren en als 2de keer op slot drukt is het idd zachter omdat de auto al vergrendeld is en de motoren(pompjes) gewoon nog een keer proberen te vergrendelen, simpel gezegd, ze zijn dan onbelast en dan ook zachter geluid.

Kortom, als je de deuren kan ontgrendelen van binnen uit nadat je mbv de ab de auto hebt vergrendeld en daarna nog een puls geeft, zg. deadlock, dan zit het er gewoon niet op.
Ben vrij zeker dat dit bij alle NL EP3's, ongeacht welke editie, zo is.
Jo&

Post by Jo& »

slydawg wrote:Zitten geen pompjes in maar gewoon electr motoren en als 2de keer op slot drukt is het idd zachter omdat de auto al vergrendeld is en de motoren(pompjes) gewoon nog een keer proberen te vergrendelen, simpel gezegd, ze zijn dan onbelast en dan ook zachter geluid.

Kortom, als je de deuren kan ontgrendelen van binnen uit nadat je mbv de ab de auto hebt vergrendeld en daarna nog een puls geeft, zg. deadlock, dan zit het er gewoon niet op.
Ben vrij zeker dat dit bij alle NL EP3's, ongeacht welke editie, zo is.

Juist. Als ik in mn auto zit zal ik het eens checken, maar ik weet vrijwel zeker dat er idd geen deadlock op zit.
Locked